eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościKomunikaty firm › Jakie nowoczesne rozwiązania cenią goście hotelowi?

Jakie nowoczesne rozwiązania cenią goście hotelowi?

2022-07-13 11:53

Jakie nowoczesne rozwiązania cenią goście hotelowi?

Jakie nowoczesne rozwiązania cenią goście hotelowi? © unsplash.com

Komunikat PR

Oczekiwania gości hotelowych zmieniają się niemalże z roku na rok. W ich ocenie coraz większe znaczenie pełnią nowoczesne technologie, które przekładają się na satysfakcję i komfort. Potwierdzają to badania i raporty, które od lat skrzętnie analizują rynek hotelarski, próbując odpowiedzieć na pytania: co cenią goście hotelowi i jakie rozwiązania mogą przyczynić się do budowania przewagi konkurencyjnej?

Co cenią goście hotelowi?


Raport Hotel’s Digital Divide wziął na tapet oczekiwania współczesnych gości hotelowych, którzy coraz częściej podkreślają, że technologie i nowoczesne rozwiązania odgrywają ważną rolę w ich podróżowaniu. Zapytał więc respondentów o odczucia, które są dla nich szczególnie istotne podczas wybierania docelowego hotelu. Poprosił również o wskazanie elementów, które sprawiają, że doceniają dany obiekt i chętnie do niego wracają. Jakie odpowiedzi uzyskał?

W kontekście samych technologii, goście mają dość spójne i konkretne stanowisko.

Po pierwsze - konsumenci zgłaszają większe zapotrzebowanie na lepszą technologię w pokojach, coraz częściej traktując je jako priorytet i wyznacznik jakości. Jak się okazuje – za dodatki w pokoju, które opierają się na nowoczesnych rozwiązań, są w stanie zrezygnować z innych udogodnień w hotelu, np. z centrum biznesowego (34 %), centrum fitness (27 %) i spa (24 %). Respondenci wskazują również, że doceniają możliwość późniejszego wymeldowania (11%).

Ankietowani stwierdzili, że niezwykle chętnie korzystają z urządzeń inteligentnych, które przypominają im urządzania w domach (69%) lub luksusowych apartamentach. Wśród nich najczęściej wymienili inteligentne systemy wymeldowania i zameldowania (40%), z których to mogą korzystać bezpośrednio w hotelu lub na urządzeniach osobistych.

Po drugie - uważają, że kontakt z drugim człowiekiem jest ważny i nadmiar technologii może przysporzyć im zakłopotania lub zagubienia (56%). Nie sztuką jest więc wybierać wszystkie możliwości – dużo lepiej dobierać je rozsądnie, dostosowując się do obiektu i oczekiwań gości.

Co ciekawe - ankietowani goście uwielbiają, gdy hotele oferują lokalne przysmaki i degustacje w przyległych restauracjach (40% głosów). Chętnie też korzystają z pomocy w organizowaniu wycieczek po mieście i doceniają wsparcie w znalezieniu przewodnika miejskiego (36%). Im więcej wskazówek, informacji i porad dotyczących kultury i życia w mieście otrzymają (33%) - tym wyżej oceniają dane miejsce i oferowane usługi.

Przykłady nowoczesnych rozwiązań


Rewolucja cyfrowa i coraz większa śmiałość w testowaniu nowoczesnych systemów przyczyniła się do wielu zmian w branży hotelarskiej. Goście również otworzyli się na te nowe możliwości. Wśród polecanych rozwiązań wyróżnia się m.in. elektroniczne zamki na kod oraz automatyczne powiadomienie SMS.

Elektroniczne zamki na kod


Alternatywa dla klasycznych zamków i recepcji całodobowej, która nieustannie wykorzystuje zasoby ludzkie. Ich działanie polega na zautomatyzowaniu procesu wymeldowania i zameldowania, poprzez nadawanie indywidualnych, 4-cyfrowych kodów. Dzięki nim gość hotelowy może swobodnie wejść lub wyjść z apartamentu, pomijając cały etap „zwykłego” zameldowania. Rozwiązanie to obniża koszty prowadzenia biznesu i usprawnia cały proces obsługi klienta – przy okazji odciążając pracowników i zapewniając elastyczność, którą doceniają goście hotelowi.

Zamki hotelowe SetPin niosą za sobą:
  • Zwiększone bezpieczeństwo,
  • Profesjonalną obsługę,
  • Elastyczność w zakresie zameldowania i wymeldowania,
  • Automatyzację, która usprawnia pracę

Powiadomienia SMS


Czyli zautomatyzowane wiadomości SMS, które trafiają wprost na ekrany urządzeń przenośnych. Krótsza droga dotarcia sprawia, że gość w oka mgnieniu otrzymuje najważniejsze informacje o np. drodze dojazdu, dobie hotelowej, śniadaniach, bezpośrednim kontakcie itd.

Komunikacja tego typu nie tylko usprawnia wymianę wiadomości, ale także sprawia, że gość czuje się zaopiekowany – co z pewnością doceni podczas wystawiania opinii i rekomendacji.

Wszystkie te dane i wyciągane z nich wnioski pozwalają sądzić, że nowa technologia staje się integralną częścią branży hotelarskiej. Co więcej - zmiany te doceniają goście, którzy traktują innowacyjne rozwiązania, jako kluczowy element w budowaniu przewagi nad innymi obiektami.

oprac. : Komunikat PR

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: