eGospodarka.pl

eGospodarka.plWiadomościeGospodarka.pl poleca › Linki sponsorowane, dofollow, nofollow. Jak wykorzystać linkowanie w reklamie?

Linki sponsorowane, dofollow, nofollow. Jak wykorzystać linkowanie w reklamie?

2019-03-15 15:03

Linki sponsorowane, dofollow, nofollow. Jak wykorzystać linkowanie w reklamie?

Jak wykorzystać linki w reklamie? © bf87 - Fotolia.com

Jednym z miejsc, gdzie możemy dotrzeć do naszych potencjalnych klientów jest wyszukiwarka Google. To tutaj często kierują oni swoje pierwsze kroki, poszukując jakiegoś towaru lub usługi. Wiele firm stara się więc zadbać o to, by w wynikach wyszukiwania znaleźć się możliwie najwyżej. Możemy to zrobić w formie linków sponsorowanych lub dbając o wysoką naturalną pozycję naszej strony. Sprawdź, w jaki sposób wykorzystać linki i działania content marketingowe do promocji swoich produktów lub usług.

Linki sponsorowane


Link sponsorowany, to forma reklamy tekstowej polegająca na umieszczeniu naszego linka nad (lub z prawej strony, czasami też poniżej) naturalnymi wynikami wyszukiwań w wyszukiwarce Google. Wyświetlają się one, gdy użytkownik poszukuje odpowiednich słów kluczowych. Dzięki temu zwiększa się ich skuteczność i dopasowanie do potrzeb użytkownika.

W tej formie zazwyczaj mogą pojawić się 3 linki. Mają one oznaczenie „reklama” lecz swym wyglądem prawie nie różnią się od linków organicznych (naturalnych).

Link sponsorowany zazwyczaj ma formę tekstu. Składa się z: nagłówka, adresu URL strony docelowej oraz z rozszerzenia, w którym możemy zawrzeć najważniejsze informacje dodatkowe.

Jak przeprowadzić kampanię


Działania reklamowe poprzez linki sponsorowane przeprowadzamy w systemie Google Ads (dawniej AdWords). W panelu mamy możliwość skonfigurowania kampanii, bieżącego kontrolowania jej wyników, modyfikowania podejmowanych działań. Sami ustawiamy naszą kampanię tak, by wyświetlała się po ustalonych przez nas słowach kluczowych.

Dodatkowe możliwości Google Ads


Przy kampanii linków sponsorowanych, jedną z dodatkowych możliwości jest remarketing czyli podążanie za klientem, który już raz wszedł na naszą stronę. Dzięki temu potencjalny klient korzystając z internetu, wielokrotnie zobaczy reklamę naszych produktów.

Innym dostępnym rozwiązaniem jest np. targetowanie po płci, wieku, lokalizacji użytkowników.

Zalety i koszty linków sponsorowanych


Wielką zaletą linków sponsorowanych jest dotarcie do osób, które właśnie w tym momencie poszukują danego produktu lub usługi. Ta forma reklamy jest mało inwazyjna i nie narzuca się internaucie, choć trzeba pamiętać, że część użytkowników celowo omija te płatne pozycje.

Linki sponsorowane są rozliczane w CPC czyli za wejście przez użytkownika na naszą stronę internetową. Koszt pojedynczego kliknięcia zależy od wielu czynników: od wielkości konkurencji, od ceny jaką jesteśmy w stanie zapłacić, od jakości naszej reklamy a nawet jakości naszej strony. Najtańszy koszt pojedynczego kliknięcia może wynieść kilka groszy, najdroższy – nawet kilkadziesiąt złotych. Im więcej zdecydujemy się zapłacić, tym wyżej znajdzie się nasz link na liście wyników wyszukiwania.

Główną wadą kampanii prowadzonej w oparciu o linki sponsorowane jest natomiast to, że ruch, jaki w ten sposób pozyskamy, jest zazwyczaj czasowy i mocno związany z przeznaczanymi na ten cel nakładami finansowymi. Jeśli nie przywiążemy nowo pozyskanych użytkowników, aby chętnie wracali na naszą stronę w przyszłości już bezpośrednio (czy np. zapisali się na nasz newsletter), to musimy się liczyć z tym, że po wyczerpaniu budżetu reklamowego ruch na naszej stronie spadnie do poziomu sprzed kampanii. Taka forma reklamy dobrze sprawdzi się więc np. gdy mamy specjalną ofertę promocyjną i chcemy, aby jak najwięcej osób się o niej dowiedziało. Jeśli jednak zależy nam na stałym pozyskiwaniu ruchu na stronę, warto rozważyć wykorzystanie linków dofollow i nofollow, które zaprocentują w dłuższej perspektywie.

Linki pozycjonujące w naturalnych wynikach wyszukiwania


Zapewnieniem nam jak najlepszej pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania zajmuje się link building. Polega on na budowaniu pozycji naszych linków poprzez pozyskiwanie linkowania z innych domen, które przekierują do nas. Wydaje się, że dla algorytmów Google często większe znaczenie mają przekierowania do nas z innych stron, niż same wartościowe treści umieszczone na naszych stronach. Dlatego im więcej jest wartościowych witryn, które do nas przekierowują, tym lepszą wartość zyskujemy w oczach wyszukiwarki Google i znajdujemy się wyżej w naturalnych wynikach wyszukiwania.

Google cały czas zmienia i dopracowuje swoje algorytmy, by skutecznie wykrywać niedozwolone zachowania i sztuczne podnoszenie wartości. Ignoruje podejrzane linkowania a w przypadku działań spamerskich, obniża widoczność strony lub nawet całkowicie ją usuwa z wyników. Wytyczne Google dla webmasterów są co jakiś czas zmieniane i stają się coraz bardziej restrykcyjne. Trudno ocenić, które z obecnych sposobów pozycjonowania, będą dawać dobre wyniki np. za pół roku.

Skuteczny link building warto więc budować przede wszystkim na jakościowych działaniach marketingowych, na publikacjach ciekawych treści w wartościowych serwisach tematycznych, dzięki którym zyskamy cenne przekierowania na nasze strony.

Nofollow i dofollow


Wszystkie linki, które będą przekierowywać do nas, możemy podzielić pod względem znaczenia pozycjonującego na:
  • nofollow – taki link (teoretycznie) nie wpływa na pozycjonowanie naszej strony w wynikach wyszukiwania,
  • dofollow – to link, który wpływa na pozycjonowanie naszej strony (witryna, na której jest umieszczony oddaje nam część swojej mocy).

Według wytycznych Google realizując jakiekolwiek działania wizerunkowe lub publikując artykuły w innych serwisach, powinniśmy w nich umieszczać jedynie linki nofollow, jednak w ten sposób linki umieszczone w artykułach nie wpływają na pozycję naszej strony w wynikach wyszukiwania. Do budowania pozycji naszej witryny większe znaczenie mają więc linki dofollow.

Jakie linki wybrać?


Jeśli więc chcemy zadbać o naszą pozycję w naturalnych wynikach wyszukiwania, powinniśmy starać się o zdywersyfikowanie linków, które do nas prowadzą. Potrzebujemy zarówno linków dofollow, jak i nofollow. Zadbajmy o to, by prowadziły one do nas z różnych stron - im więcej wartościowych stron, będzie mieć linki prowadzące do naszej domeny, tym lepiej dla naszej pozycji. Szczególnie zwróćmy uwagę, aby były to serwisy tematyczne odbierane przez Google jako wartościowe.

Pamiętajmy też, że linki niepozycjonujące (nofollow) nie zawsze są gorsze. Jeśli dzięki takiemu linkowi wiele osób przejdzie do naszej strony, to będzie to dla nas korzystne mimo, że link nie był dofollow.

Artykuły sponsorowane i natywne z linkiem przekierowującym do nas


Najkorzystniejszym sposobem umieszczania linków w innych serwisach wydaje się publikacja wartościowych treści i artykułów.

Publikując artykuł sponsorowany zyskujemy wiele korzyści:
  • nasze linki znajdują się na zaufanych, wartościowych stronach
  • artykuły są obecne na portalach dopasowanych tematycznie do tekstu
  • artykuły są czytane i przekazują do nas naturalny ruch zainteresowanych użytkowników.

Jakich miejsc unikać? Przede wszystkim stron o niskiej jakości i takich, na których umieszczonych jest bardzo dużo linków prowadzących do różnych miejsc.

Na co jeszcze zwrócić uwagę?


Publikując artykuły z naszymi linkami, zwróćmy również uwagę, na formę zamieszczanych przez nas linków. Najbezpieczniejszym rozwiązaniem są:
  • linki brandowe (zawierające nazwę naszej firmy w tekście linka, w który klikamy np. eGospodarka.pl)
  • linki tekstowe (zawierające podlinkowany adres URL naszej strony, np. http://www.egospodarka.pl)
  • linki graficzne – na naszą stronę przenosi użytkownika kliknięcie w obrazek.

Uważajmy natomiast na linkowanie, w którym podlinkowanym tekstem są słowa kluczowe. Taki sposób linkowanie, nieumiejętnie wykorzystany, może zostać potraktowany przez Google jako działania spamerskie i skutkować nałożeniem kary.


Artykuł sponsorowany z linkiem SEO (dofollow)

Opublikuj artykuł sponsorowany z linkiem SEO (dofollow)

Chcesz promować usługi lub produkty za pomocą linków? Skorzystaj z narzędzi content marketingowych na eGospodarka.pl. Artykuły natywne, sponsorowane, z linkami dofollow i nofollow. Doradzimy w doborze tematów najlepszych do promocji. Pomożemy w przygotowaniu artykułów do publikacji.

Biuro reklamy eGospodarka.pl

Telefon: (22) 621 07 85
E-mail: reklama@egospodarka.pl
Skype: eGospodarka.pl




Oceń

0 1

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj