eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Muzyka a zachowania konsumentów

Muzyka a zachowania konsumentów

2010-06-25 00:21

Przeczytaj także: Muzyka w sklepach coraz częściej legalna


Klienci bardziej cenią sobie relaks z muzyką w tle

Zakłady fryzjerskie, salony kosmetyczne czy SPA to miejsca coraz częściej odwiedzane przez Polaków. W przeszłości pojawiały się często opinie negujące komercyjna wartość odtwarzanej w nich muzyki. Tymczasem, jak pokazują badania przeprowadzone przez TNS OBOP, na poczucie komfortu największy wpływ ma obsługa, z którą można sobie uciąć miłą pogawędkę (blisko 74 proc. respondentów), oraz właśnie dobra muzyka (ok. 47 proc. wskazań). Przeszło połowa klientów salonów urody woli korzystać z tych punktów, w których gra muzyka, niż tych w których jej nie ma.

Dlaczego muzyka w salonach urody jest tak ważna? Dwie trzecie klientów tego typu miejsc twierdzi, że dobra muzyka podczas zabiegów kosmetycznych pomaga im się skutecznie zrelaksować.

Warto również zaznaczyć, że podobnie jak w przypadku lokali gastronomicznych, klienci są w stanie płacić więcej w salonach, w których mogą posłuchać muzyki. Uważa tak przeszło połowa klientów salonów urody, którzy nie chcieliby obniżki ceny usługi o złotówkę, gdyby było to związane z brakiem muzyki w zakładzie. Biorąc pod uwagę, że w małym zakładzie kosmetycznym w niewielkim mieście jest przeciętnie 10 klientów dziennie (czyli ok. 250 miesięcznie), zaś muzyka w takim zakładzie to koszt ok. 100 zł/miesiąc, to miesięczny zysk z jej odtwarzania oszacować można na co najmniej 100 zł.

Muzyka to czysty zysk

„Jak pokazują wyniki badania przeprowadzonego dla ZPAV, muzyka stała się istotną częścią naszego otoczenia. Im wyższy status materialny, młodszy wiek, wyższe wykształcenie oraz większe miasto zamieszkania naszych respondentów, tym rola muzyki w lokalach gastronomicznych oraz salonach urody jest bardziej dostrzegana i doceniana” , podsumowuje Urszula Krassowska z TNS OBOP.

„Muzyka w lokalach usługowych wpływa na klientów relaksująco oraz sprawia, że chętnie odwiedzają oni takie miejsca, dłużej w nich przebywają oraz polecają je swoim znajomym. Jest ona dla konsumentów na tyle ważna, że są w stanie płacić więcej za wykonywane usługi. To kolejny argument potwierdzający fakt, że dzięki właściwemu doborowi repertuaru przedsiębiorcy mogą skutecznie zwiększać swoje zyski”.
Właściciele lokali usługowych, gastronomicznych i rozrywkowych zdają się coraz lepiej wykorzystywać mechanizm wpływu muzyki na konsumpcję, aczkolwiek każdy z nich musi pamiętać, że wiąże się to z obowiązkiem uiszczania opłat na rzecz Organizacji Zbiorowego Zarządzania, takich jak Związek Producentów Audio Video. Mam nadzieję, że wyniki naszego badania utwierdzą właścicieli lokali, jaki potencjał tkwi w muzyce i że warto brać ją pod uwagę chociażby przy okazji kształtowania stylu swoich punktów usługowych. Należy jednak pamiętać, że tak jak płacimy za wyposażenie klubu czy restauracji, tak również za wykorzystywaną muzykę powinno się płacić, czego zresztą wymaga polskie prawo”, podkreśla Bogusław Pluta.


poprzednia  

1 2

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: