-
"Mój Elektryk" - sukces dopłat do samochodów elektrycznych?
... ,18 zł. Zainteresowani wnioskowali o wsparcie zakupu 674 samochodów osobowych kategorii M1 (17 274 000 zł), 56 zeroemisyjnych „dostawczaków” kategorii N1 o DMC do 3,5 tony (2 697 453,69 zł) oraz 65 pojazdów kategorii L (240 185,49 zł), czyli skuterów, quadów i trójkołowców. W obliczu rosnących ...
-
Utrata prawa jazdy nawet na 9 miesięcy - sprawdź kary dla kierowców i przewoźników
... dopuszczalnej masy całkowitej o zaledwie „kilogram” ponad dopuszczalną masę całkowitą busa, to kara w wysokości 500 zł. W przypadku wyjścia poza 750 kg dmc przewoźnik zapłaci 2000 zł. Warto zaznaczyć, że jest to zauważalna zmiana w zakresie wzmocnienia działania służb, ponieważ rok wcześniej nienormatywność busów ...
Tematy: pakiet mobilności, kierowcy, transport drogowy, kierowca, czas pracy kierowcy, kierowcy zawodowi, czas pracy kierowców, tachograf, busy, przekroczenie czasu pracy kierowcy, prawo jazdy, utrata prawa jazdy, odebranie prawa jazdy, uprawnienie do kierowania pojazdami, przewozy międzynarodowe, kontrola drogowa, ITD -
Coraz więcej samochodów elektrycznych na polskich drogach
... koniec I połowy 2022 r. - 63, pod koniec połowy II już tylko 46). Celowe jest także m.in. objęcie wsparciem zeroemisyjnych samochodów dostawczych o DMC do 4,25 t, czy też zwiększenie dostępu do informacji na temat środków finansowych wciąż dostępnych w ramach programu - mówi Maciej Mazur, Dyrektor ...
-
Branża TSL rok po wprowadzeniu Pakietu Mobilności
... do kraju, w którym mają zarejestrowaną firmę przewozową. Kolejną istotną zmianą był również wymóg posiadania licencji transportowej i tachografów dla pojazdów od 2,5 t DMC, zgłaszanie do systemu IMI przewoźników wykonujących przejazdy kabotażowe i cross trade czy nowe regulacje kabotażowe. To, jak i wiele innych zapisów Pakietu ...
-
Coraz więcej elektrycznych samochodów użytkowych
... możliwości produkcyjne - mówi Jakub Faryś, Prezes PZPM. Warto odnotować, że w kwietniu padł rekord pod względem liczby nowo zarejestrowanych samochodów elektrycznych o DMC powyżej 3,5 t. Na polskie drogi trafiło ponad 30 takich pojazdów. Taki wynik cieszy, zwłaszcza biorąc pod uwagę brak dostępności w naszym kraju ...
-
Transport ciężki: nie ma sukcesu bez elektryfikacji?
... samochodów ciężarowych w Unii Europejskiej. Co piąta ciężarówka poruszająca się po drogach UE zarejestrowana jest w naszym kraju. W 2021 r. park pojazdów ciężarowych o DMC powyżej 3,5 t liczył w Polsce ponad 1,2 mln sztuk, co przekłada się na wiodącą pozycję polskich przewoźników, którzy realizują niemal 1/5 wszystkich przewozów ...
-
Jak rozwija się elektromobilność w branży transportowej w Polsce?
... względem wielkości floty samochodów ciężarowych, Polska piastuje pozycję lidera w Unii Europejskiej – w naszym kraju zarejestrowanych jest ponad 1,2 miliona pojazdów ciężarowych o DMC powyżej 3,5 t. Co więcej, polscy przewoźnicy odpowiadają za prawie 20% wszystkich przewozów w państwach członkowskich. Chcąc sprostać unijnym planom oraz wymaganiom ...
-
Transport międzynarodowy: licencja wspólnotowa krok po kroku
... dotyczy licencja wspólnotowa w 2023 roku? Warto pamiętać, że Pakiet Mobilności rozszerzył grupę zobowiązanych do posiadania licencji wspólnotowej. Do grupy pojazdów o DMC powyżej 3,5 tony niedawno dołączyli posiadacze pojazdów o masie od 2,5 do 3,5 tony. Od 21 maja 2022 przewozy samochodami tego rodzaju prowadzone poza ...
-
Salony samochodowe: wzrosty sprzedaży i rentowności tylko przejściowe?
... , które napędzało rynek i dało powody do optymizmu był wzrost rejestracji nowych pojazdów. W okresie styczeń-lipiec 2023 roku rejestracje pojazdów lekkich, tj o DMC, tj. o 15% r/r, co dało też o 41% więcej sprzedanych aut wobec porównywalnego okresu roku 2019. Dzięki temu wzrósł udział marek ...
-
Licznik Elektromobilności. Zbyt mało elektrycznych ciężarówek na drogach
... r. Nie będzie to jednak możliwe bez wprowadzenia subsydiów, zmian prawnych (w tym zniesienia opłat drogowych dla elektrycznych ciężarówek oraz podniesienia ich DMC na gruncie regulacyjnym) oraz rozbudowy dedykowanej infrastruktury ładowania wysokiej mocy - mówi Maciej Mazur, Dyrektor Zarządzający PSPA.