-
Zagraniczne telewizje o Polsce VIII 2006
Plus za udział Polski w kontyngencie ONZ, minus za brak planów wprowadzenia Euro - tak na wizerunek naszego kraju za granicą wpływały sierpniowe informacje anglojęzycznych telewizji. Z nowego raportu Instytutu Monitorowania Mediów wynika również, że zagraniczni dziennikarze mylą braci Kaczyńskich, a informacje o Polsce najczęściej były poświęcone ...
-
Nero 7 Premium Reloaded
Alstor, wyłączny dystrybutor produktów firmy Nero w Polsce, wprowadza do swojej oferty najnowszą wersję oprogramowania multimedialnego - Nero 7 Premium Reloaded. Pakiet zawiera 20 aplikacji w języku polskim do obsługi plików audio, video, foto, a także do przeglądania programów telewizyjnych. Nero 7 Premium Reloaded to rozwiązanie, które umożliwia ...
-
Kolejna fabryka telewizorów w Polsce
W ciągu ostatnich kilku miesięcy polski rząd podpisał szereg dużych umów z zagranicznymi inwestorami, którzy chcą produkować w Polsce telewizory. Kolejnym jest firma Funai Electric Co Ltd, która zainwestuje 17,4 mln euro w budowę wytwórni sprzętu RTV w Nowej Soli. Funai wybuduje fabrykę telewizorów na działce o powierzchni 84.765 m.kw. ...
-
Investkredit: pieniądze na fuzje i przejęcia
W 2005 r. rynek fuzji i przejęć w Polsce wart był około 8 mld dolarów. Według prognoz jego wartość w 2006 r. wyniesie 20 mld dolarów. Jako bank specjalistyczny Investkredit Bank AG wprowadza na polski rynek instrumenty finansowania dla przedsiębiorstw i dla funduszy typu private equity, m.in. wykupy lewarowane (LBO). Tego rodzaju usługi finansowe ...
-
Przetargi Banku Światowego dla polskich firm
Tylko nieliczne polskie przedsiębiorstwa korzystają z oferty przetargowej Grupy Banku Światowego. A jest naprawdę o co powalczyć. Bank Światowy przeznacza corocznie 15-20 mld dolarów na przedsięwzięcia, w których procedury są łatwiejsze niż polskie przepisy o zamówieniach publicznych - podaje PKPP Lewiatan. Polska Konfederacja Pracodawców ...
-
Pracodawcy: zakaz handlu szkodliwy
Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan ostrzega, że wprowadzenie zakazu handlu w niedziele może spowodować likwidację nawet 60 tysięcy miejsc pracy w handlu i w sektorach wspierających. Najwcześniej tego typu regulacje mogłyby pojawić się w Polsce po roku 2011. Prognozy makroekonomiczne zakładają, że dopiero po 2011 r. bezrobocie nie ...
-
Polacy i telewizja w 2006 roku
Statystyczny Polak spędzał w ubiegłym roku przed telewizorem 3 godziny 19 minut dziennie. Ponad połowę tego czasu (51%) Polacy poświęcili na oglądanie seriali, filmów i programów rozrywkowych. Najpopularniejszą stacją tematyczną w 2006 roku był TVN24, a najwięcej zarobił na reklamach TVN - w sumie ponad 2,05 mld zł, czyli o 46% więcej, niż w 2005 ...
-
Najczęściej cytowane media I 2007
Chociaż w styczniu w rankingu "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce" zwyciężyła Rzeczpospolita, to jednak największym zaskoczenim jest czwarta pozycja tygodnika Wprost, który wyprzedził Życie Warszawy. W pierwszej piętnastce znalazły się jedna stacja telewizyjna - TVN24 oraz dwie radiowe - RMF FM i PR1. Głównym tematem szczegółowym cytowań ...
-
Najczęściej cytowane media II 2007
W lutowym rankingu "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce" opracowanym przez IMM, Dziennik wyprzedził Gazetę Wyborczą, zajmując tym samym drugie miejsce. Zwycięskiego miejsca na podium skutecznie broni Rzeczpospolita. W pierwszej piętnastce znalazły się dwie stacje telewizyjne - TVN24 i TVN oraz aż trzy stacje radiowe - RMF FM, PR1 i TOK FM. ...
-
Rok 2006 rekordowy dla polskich firm
Wszyscy pasjonują się doskonałymi wynikami polskiej gospodarki w 2006 r. Mało kto wskazuje prawdziwych autorów tego sukcesu - przedsiębiorstwa, które wytwarzają przecież 70% PKB. W ubiegłym roku udało im się osiągnąć doskonałe wyniki. Teraz czas na ich wykorzystanie, ale nie w sposób, w który planują to zrobić politycy - dokonując redystrybucji ...
-
AE Group inwestuje w Strzelcach Krajeńskich
W Strzelcach Krajeńskich w Lubuskiem firma AE Group Polska zbuduje zakład odlewniczy i obróbki metali - informuje Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych. Inwestycja powstanie w oddzielnej podstrefie Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Rozpoczęcie produkcji przewidywane jest pod koniec przyszłego roku. W Strzelcach ...
-
Najczęściej cytowane media V 2007
Rzeczpospolita zwyciężyła w majowym rankingu "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce", opracowanym przez IMM. Druga lokata należy do Gazety Wyborczej, trzecia - do Dziennika. Wśród tygodników opinii prowadzi Wprost. Do góry pnie się Nasz Dziennik. RMF FM i TVN24 są niezmiennie najbardziej opiniotwórcze spośród stacji radiowych i telewizyjnych, a ...
-
TPV Technology: fabryka LCD w Polsce
W Gorzowie kosztem 41 milionów euro powstanie fabryka monitorów i telewizorów LCD - podaje Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych. Inwestorem jest spółka TPV Displays Polska należąca do tajwańskiej grupy TPV Technology. W zakładzie pracę znajdzie 1.200 osób. Fabryka powstanie na działce o powierzchni 33 hektarów, w ramach podstrefy ...
-
Rynek odzieżowy w Polsce wart 15 mld zł
Według specjalistów z PKPP Lewiatan, producenci polskiej odzieży mogą optymistycznie patrzeć w przyszłość. Rynek ten w naszym kraju rozwija się w tempie 10 proc. rocznie, firmy odzieżowe z powodzeniem rozwijają swoje marki i sieci sprzedaży. W Polsce kupują już nawet odbiorcy z Azji. Według International Service Check polski rynek odzieżowy należy ...
-
Sylwester z TV: Polsat liderem
Średnio po 3,0 mln widzów w sylwestrowy wieczór przyciągnęły przed telewizory TVP2 oraz Polsat. Transmisję TVP2 z Wrocławia obejrzało o 27 tys. osób więcej, niż na Polsacie, choć udziały tej drugiej stacji były wyższe i wyniosły 25,3% - wynika z raportu TNS OBOP. Transmitowane w trzech stacjach wieczory sylwestrowe w Warszawie (TVN), Krakowie ( ...
-
Najczęściej cytowane media XII 2007
TVN24 była najczęściej cytowaną stacją telewizyjną w grudniu - wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce". Na czele całego zestawienia znajduje się "Dziennik", a najczęściej cytowanym artykułem jest publikacja z dziennika "Polska". Od 1 do 31 grudnia na potrzeby raportu Instytut Monitorowania Mediów ...
-
Najczęściej cytowane media 2007
Najbardziej opiniotwórczym medium 2007 roku - jak wynika z rocznego raportu Instytutu Monitorowania Mediów "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce w 2007 roku" - została Rzeczpospolita. Liderem wśród stacji telewizyjnych jest TVN24, a radiowych - RMF FM. Od 1 stycznia do 31 grudnia 2007 r. na potrzeby raportu Instytut Monitorowania Mediów ...
-
Najczęściej cytowane media I 2008
W styczniowym raporcie Instytutu Monitorowania Mediów "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce" znalazły się aż trzy stacje radiowe, dwie telewizyjne i portal. TVN24 dogoniła peleton, Rzeczpospolita wyprzedziła Gazetę Wyborczą, a Dziennik utrzymuje pozycję lidera. Od 1 do 31 stycznia na potrzeby raportu Instytut Monitorowania Mediów ...
-
Zmiany ustaw uderzą w Fundusz Pracy
W warunkach strukturalnego bezrobocia w Polsce i braku rąk do pracy zgłaszanej przez wielu pracodawców, Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan stanowczo protestuje przeciwko poselskiemu projektowi ustawy o zmianie ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy i ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze ...
-
Ustawa o służbie medycyny pracy wg Lewiatana
W związku z trwającymi pracami parlamentarnymi w Komisji Polityki Społecznej i Rodziny oraz Komisji Zdrowia nad rządowym projektem ustawy o zmianie ustawy o służbie medycyny pracy (druk sejmowy 261), Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan zwróciła się z prośbą do Ministra Zdrowia o przeanalizowanie zgłoszonych przez stronę pracodawców ...
-
Telemarketing zbyt natarczywy wg Polaków
Telemarketing to stosunkowo rzadko stosowana forma promocji i sprzedaży produktów: polscy konsumenci znacznie częściej stykają się z reklamą telewizyjną, radiową, prasową czy zewnętrzną. Połowa Polaków uważa, że telemarketing to zbyt natarczywa forma reklamy, choć znaczny odsetek konsumentów docenia wygodę kontaktów z telefonicznymi biurami ...
-
Lewiatan: sektor małych i średnich przedsiębiorstw 2008
Popyt na dobra i usługi na rynku polskim nie jest jeszcze poważnym utrudnieniem dla małych i średnich firm - wynika z ósmej edycji badania kondycji sektora MSP, które przeprowadziła PKPP Lewiatan. Dlatego właśnie teraz, wg ekspertów, rząd i politycy powinni zrobić jak najwięcej, aby bariery o których od lat mówią mali i średni przedsiębiorcy, w ...
-
Gospodarka Polski w 2008 wg Lewiatana
Zdaniem PKPP Lewiatan obraz polskiej gospodarki rysujący się po 11 miesiącach 2008 r. nie jest jednorodny. Koniec roku w gospodarce był słabszy niż trzeci kwartał. Jednak to spowolnienie nie byłoby tak niepokojące, gdyby nie kryzys na światowych rynkach finansowych oraz bardzo silne osłabienie wzrostu gospodarczego u głównych partnerów handlowych ...
-
Najczęściej cytowane media I 2009
Najbardziej opiniotwórczym dziennikiem w styczniu jest Rzeczpospolita, najbardziej opiniotwórczą stacją radiową - RMF FM, a telewizyjną - TVN24 - wynika z najnowszego rankingu "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce", opracowywanego przez Instytut Monitorowania Mediów. W pierwszej piętnastce znalazły się aż trzy dzienniki biznesowe, w tym po raz ...
-
Rynek reklamy online w Polsce w 2008 r.
Wartość rynku reklamy internetowej w Polsce wyniosła w 2008 roku 1,174 mld złotych. Tym samym Internet prześcignął inne dotąd popularne kanały reklamowe: radio i outdoor, stając się drugim po telewizji nośnikiem przyciągającym największe budżety reklamowe. Autorzy badania AdEx analizującego wydatki na reklamę online - firma doradcza ...
-
Indeks biznesu PKPP Lewiatan III 2009
Indeks Biznesu PKPP Lewiatan w marcu nie zmienił się w notowaniu rocznym w stosunku do lutego, a indeks kwartalny spadł o dwa punkty zrównując się z indeksem rocznym na poziomie 40 pkt. Zrównanie indeksów rocznego i kwartalnego sugeruje, że spowolnienie osiągnęło chyba punkt kulminacyjny. Eksport styczniowy uległ redukcji o jedną czwartą, ale do ...
-
Polacy wolą rachunki elektroniczne
Aż 66% Polaków posiadających internetowe konto, chciałoby otrzymywać rachunki za prąd, gaz, telewizję, etc. w formie elektronicznej. Najlepiej, by informacje o płatnościach były dostarczane za pośrednictwem bankowości internetowej, na konto ankietowanych. Takie wnioski płyną z badań przeprowadzonych przez firmę ARC Rynek i Opinia na zlecenie ...
-
Rośnie wykorzystanie Internetu
Z roku na rok rośnie w Polsce rola Internetu jako kanału komunikacji. Już w chwili obecnej według danych Gemius Megapanel liczba internatów w wieku 7 lat+ to ok. 15 mln osób. W związku z tym OMG Digital zbadał stopień korzystania przez Polaków z Internetu, telewizji i prasy w realizacji potrzeb z zakresu najpopularniejszych zainteresowań. Coraz ...
-
Marka wysokiej reputacji 2009
18 czerwca 2009 r. TNS OBOP przedstawił listę marek nagrodzonych w 4. edycji rankingu PremiumBrand, oceniającego reputację marek i firm funkcjonujących na polskim rynku. Marką Najwyższej Reputacji w Polsce ponownie została telewizja TVN. Zdobyła ona dodatkowo nagrodę specjalną w kategorii "Marka Najbardziej Zaangażowana Społecznie". Nagrodę ...
-
Branża PR w mediach VI 2009
W czerwcu 2009 roku w prasie ogólnopolskiej oraz stacjach telewizyjnych i radiowych, w tym tych o zasięgu regionalnym, ukazało się aż 327 publikacji związanych z PR-em. To o 58 (21 proc.) publikacji więcej niż w analogicznym okresie 2008 roku i o 214 (39,5 proc.) mniej niż w poprzednim miesiącu 2009 roku. Liderami wśród mediów najczęściej ...
-
PKPP Lewiatan: nowa ordynacja podatkowa
Polska miała czas do 1 stycznia 2006 roku na dostosowanie się do wymogów europejskich w zakresie akcyzy pobieranej od energii elektrycznej. Tzw. dyrektywa energetyczna przesądza wyraźnie o tym, że akcyza od energii elektrycznej staje się wymagalna dopiero w momencie dostawy przez dystrybutora. Polskie przepisy stanowiły natomiast, że obowiązek ...
-
Wciąż zła sytuacja przedsiębiorstw
Firmom udało się przetrzymać pierwsze uderzenie kryzysu. Ich siłą był ich konserwatyzm - niechęć do korzystania z zewnętrznego finansowania, do inwestowania zanim posiadane moce wytwórcze nie wyczerpią się prawie w 100%, niechęć do zmian, do innowacji, budowanie swojej pozycji konkurencyjnej na cenie, koncentracja sprzedaży na rynku polskim. ...
-
Zmiany w PIT: PKPP Lewiatan przeciwny
Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan protestuje przeciwko proponowanej przez rząd nowelizacji ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz ustawy - Ordynacja podatkowa (druk nr 2306) polegającej na zwolnieniu pracujących na jednym etacie z konieczności wypełniania i wysyłania do urzędu skarbowego formularza PIT. Proponowane ...
-
Zwyczaje żywieniowe Polaków 2009
Według raportu Ipsos "Trendy w zwyczajach żywieniowych Polaków. Edycja 2009" Polacy pozytywnie oceniają swój sposób odżywiania i wagę, gorzej stan zdrowia. Złotą zasadą zdrowego odżywiania jest niezmiennie jedzenie trzech posiłków dziennie. Wprawdzie najważniejsze produkty w naszej diecie to cukier i białe pieczywo, ale staramy się jeść więcej ...
-
Darmowa platforma cyfrowa TVP potrzebna
Aż 83 proc. Polaków popiera uruchomienie przez TVP nieodpłatnej platformy cyfrowej, a 81 proc. badanych uważa, że platforma ułatwi dostęp do telewizji cyfrowej w Polsce - wynika z badania opinii publicznej przeprowadzonego przez TNS OBOP na zlecenie Instytutu Globalizacji. Z badania wynika, że zdecydowana większość Polaków dobrze przyjęła ...