-
Telewizja olimpijska
Otwarcie XX Zimowych Igrzysk oglądało przed telewizorami średnio ponad 5,5 mln Polaków - wynika z danych telemetrycznych TNS OBOP. Najwięcej widzów w miniony weekend zgromadziły niedzielne skoki narciarskie z udziałem m.in. Adama Małysza, Kamila Stocha oraz Roberta Mateji, które przyciągnęły przed telewizory blisko 8,5 mln widzów. Chętniej ...
-
Podróże internautów 2002-2005
Samolotem do Grecji, w sierpniu, najchętniej z Warszawy płacąc 4500 zł za rezerwację - przelewem, wypoczywając w hotelu na Krecie i rezerwując do 20 dni przed wyjazdem. Tak w skrócie wyglądają preferencje urlopowe polskich internautów w IV raporcie przygotowanym przez Travelplanet.pl, w którym uczestniczyło już w sumie 35.000 użytkowników sieci. ...
-
Brembo: polska odlewnia tarcz hamulcowych
Minister Gospodarki Polski Piotr Grzegorz Woźniak oraz Minister Gospodarki i Finansów Włoch Giulio Tremonti otworzyli w poniedziałek (20.02.2006) w Dąbrowie Górniczej, wspólnie z Alberto Bombassei, prezesem zarządu, nową odlewnię żeliwa Brembo. Inwestycja warta jest 45 mln euro i ma na celu podwojenie zdolności produkcyjnych. Odlewnia, której ...
-
Reklama społeczna w internecie
Do niedawna kampanie społeczne prowadzono głównie z wykorzystaniem mediów tradycyjnych - prasy, radia, telewizji. W chwili obecnej nowym kanałem komunikowania o programach społecznych fundacji i stowarzyszeń stał się internet. W ramach wspólnych działań trzech firm - Gemius SA, stat.pl oraz spółki Polskie Badania Internetu (PBI) - w ciągu roku ...
-
Gospodarka europejska 2006
UNICE, czyli europejska organizacja pracodawców, której członkiem jest Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan, zaprezentowała prognozy rozwoju gospodarczego w krajach UE w latach 2006-2007 (UNICE Economic Outlook Spring 2006). Prognozy te zapowiadają na lata 2006-07 przyspieszenie wzrostu gospodarczego w krajach Unii Europejskiej. ...
-
Badanie kondycji polskich firm 2006
Pozycja konkurencyjna małych i średnich przedsiębiorstw słabnie - coraz bardziej bazują one na cenie, a w coraz mniejszym stopniu na jakości i innowacyjności produktów i usług oraz jakości obsługi klienta. Strategia cenowa wymaga obniżania kosztów i - w efekcie - prowadzi do zmniejszenia dochodów. Tym samym słabną zdolności akumulacyjne i ...
-
TVN przez ADSL w TPSA
Telekomunikacja Polska zawarła z Grupą TVN umowę w sprawie współpracy przy realizacji projektu telewizji przez ADSL. Oferta programowa dostępna dla użytkowników telewizji przez ADSL została wzbogacona o kanały: TVN, TVN 7 oraz TVN Gra. Za pośrednictwem Cyfry +, z którą TP wcześniej zawarła umowę, dostępne będą dodatkowo kanały Grupy TVN: TVN 24, ...
-
Przelewy "on line" są w cenie
Jeden z największych polskich banków, obsługujący ponad 3 miliony rachunków, wprowadził opłaty za przelewy dokonywane za pośrednictwem Internetu. Opłaty za transakcje elektroniczne wprowadza coraz więcej banków. Za transakcje w ramach kanałów elektronicznych od czerwca zapłacą klienci Banku Pekao. Bezpłatne do tej pory przelewy internetowe ...
-
Antywirus dla klientów chello
UPC Polska, dostawca potrójnej usługi: telewizji, internetu i telefonii, zaoferował klientom swojej usługi szerokopasmowego dostępu do internetu chello kompleksowy pakiet bezpieczeństwa - UPC SmartGuard. Pakiet, w postaci oprogramowania pobieranego ze strony internetowej i instalowanego w komputerze użytkownika, umożliwia jego ochronę. W jego ...
-
Ubezpieczenia turystyczne online
Generali T.U. S.A. rozpoczęło sprzedaż ubezpieczenia turystycznego Lew Podróżnik poprzez swoją stronę internetową. Jednym z atutów tego rozwiązania jest fakt, że numer polisy klient dostanie SMS-em i e-mailem w ciągu jednego ...
-
Telewizja internetowa Interia.pl
Interia.pl uruchamia nowy serwis Interia TV. Jest to polska telewizja internetowa grana na żywo, która łączy przekaz wideo z narzędziami komunikacji internetowej i zasobami portalu takmi jak m.in. czat czy forum dyskusyjne. Głównym założeniem emitowanych programów będzie interakcja z użytkownikami i widzami przy użyciu narzędzi komunikacyjnych. W ...
-
Ulubione media internautów
Polscy internauci są aktywnymi odbiorcami mediów - wynika z najnowszego raportu firmy badawczej Gemius. Najchętniej oglądanym przez nich kanałem telewizyjnym jest TVN, najczęściej słuchaną stacją radiową RMF FM, a do ulubionych tytułów prasowych należą Gazeta Wyborcza, Newsweek oraz Claudia. Warto pamiętać także o tym, że zarówno kobiety, jak i ...
-
Jak spędzamy czas wolny?
54 procent Polaków deklaruje, że w wolnym czasie ogląda telewizję, filmy na DVD lub wideo, poświęcając na to ponad 12 godzin tygodniowo - wynika z sondażu CBOS. Co ósma osoba (13 proc.) pytana o spędzanie wolnego czasu twierdzi, że w ogóle go nie ma. Ponad jedna trzecia badanych (37 proc.) w wolnym czasie czyta prasę i książki, przeznaczając na to ...
-
Najpopularniejsze programy telewizyjne
Tegoroczne wakacje wyraźnie podzieliły widownię telewizyjną. Jak wynika z badań TNS OBOP każda stacja oglądana była z odmiennych powodów. Hitem tegorocznego lata był oczywiście Mundial, ale także programy informacyjne w TVN i TVP1 , filmy na Polsacie i w TVP1 oraz "Dwójkowa" biesiada i kabaret. Mistrzostwa Świata emitowane w TVP1, TVP2 oraz ...
-
Reklama w motoryzacji VII 2006
Pierwsze miejsce na liście największych reklamodawców w mediach wśród firm rynku samochodów osobowych zajęła w lipcu spółka Toyota Motor Poland - wynika z danych Expert-Monitor przytaczanych przez Samar. Wydatki na reklamę w telewizji i radiu oraz w gazetach i magazynach wyniosły ponad 4,1 mln zł. Drugą pozycję zdobyła firma General Motors Polska, ...
-
Cartoon Network w telefonach Orange
W wyniku umowy zawartej z France Telecom, Turner Broadcasting System Europe Limited (TBS) zapowiada udostępnienie mobilnej telewizji Cartoon Network abonentom sieci komórkowej Orange w Polsce i w kilku innych krajach europejskich. Współpraca z France Telecom oznacza, że klienci Orange na 7 europejskich rynkach zyskają możliwość oglądania ...
-
Złoty odrabia straty
W piątek złoty od rana stabilizował się nie reagując na zawirowania polityczne. U nas też wszyscy czekali na amerykańskie dane, ale złoty od początku dnia powoli się wzmacniał. Oprócz czynników technicznych (mocny opór na 4,00 zł.) działały też zapewne wypowiedzi członka RPP, Haliny Wasilewskiej-Trenkner (uznawanej za "jastrzębia"), która w ...
-
Multipakiet TP: telewizja, Internet i telefon
Klienci Telekomunikacji Polskiej mogą już zamawiać nową multimedialną usługę multipakiet tp, łączącą telewizję, Internet i usługi telefoniczne. Elementem multipakietu tp będzie także usługa wideo na życzenie. Z multipakietu będą mogli od 16 października 2006 korzystać klienci z Warszawy, Poznania, Krakowa, Gdańska, Wrocławia i Katowic. Multipakiet ...
-
Reklama w motoryzacji VIII 2006
Pierwsze miejsce na liście największych reklamodawców w mediach wśród firm rynku samochodów osobowych zajęła w sierpniu spółka Toyota Motor Poland - podaje Samar, powołując się na dane firmy Expert-Monitor . Wydatki na reklamę w telewizji i radiu oraz w gazetach i magazynach wyniosły prawie 4 mln zł. Drugą pozycję zdobyła firma Peugeot Polska, ...
-
Indeks biznesu PKPP Lewiatan IX 2006
Indeks Biznesu PKPP Lewiatan, po systematycznym wzroście od pół roku, wydaje się stabilizować na poziomie blisko 80 punktów. Poziom indeksu odzwierciedla stabilne ekonomiczne podstawy obecnego ożywienia gospodarczego. Pojawia się pytanie, czy nieustające zawirowania polityczne go nie osłabią. Indeks Biznesu Polskiej Konfederacji Pracodawców ...
-
PayPal dostępny po polsku
eBay Polska ogłosił integrację internetowego serwisu aukcyjnego eBay.pl z systemem płatności PayPal, pozwalającym na szybkie i bezpieczne przelewy w trybie online. PayPal wchodzi na polski rynek, oferując lokalną witrynę www.paypal.pl, obsługę klienta w języku polskim oraz możliwości płacenia w złotych i wypłacania pieniędzy na konto w polskim ...
-
Toshiba: inwestycja ruszyła
W podwrocławskiej gminie Kobierzyce wkopano symboliczny kamień węgielny pod budowę fabryki telewizorów ciekłokrystalicznych firmy Toshiba - podaje polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych. Budowa nowej fabryki zostanie ukończona w sierpniu przyszłego roku, a docelowo zatrudnionych w niej będzie ponad tysiąc osób. Toshiba Poland ...
-
Lewiatan: gospodarka w 2006 roku
Jak podsumowuje mijający rok PKPP Lewiatan, z jednej strony gospodarce zagrażały polityczne zawirowania, koniunkturalizm i populizm; zostały odłożone niezbędne reformy. Z drugiej strony mamy przyspieszenie wzrostu do 5,3%, powstają nowe firmy, rośnie eksport, a budżet będzie miał mniejszy od planowanego deficyt. Wielu polityków przypisuje te ...
-
WPTV: telewizja internetowa Wp.pl
Testowany od połowy grudnia projekt telewizji internetowej Wirtualnej Polski ruszył pod adresem wptv.wp.pl w oficjalnej wersji. WP uruchomiła od razu cztery kanały: informacyjny, biznesowy, rozrywkowy oraz erotyczny. Telewizja internetowa WP składa się obecnie z czterech kanałów – News, Rozrywka, Biznes, Erotyka. Wszystkie kanały mają własne ...
-
Najczęściej cytowane media XII 2006
W grudniu na szczyt rankingu "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce" po dwóch miesiącach nieobecności wróciła Gazeta Wyborcza. W pierwszej piętnastce najchętniej cytowanych mediów znalazły się aż dwie stacje telewizyjne - TVN i TVN 24 oraz trzy stacje radiowe - Radio ZET, RMF FM i PR1. Bez niespodzianek wśród tygodników opinii - prym wiedzie ...
-
Lewiatan: fundusze unijne 2007-2013
Fundusze unijne są ogromną szansą rozwojową dla Polski. To czy ją wykorzystamy zależy od przedsiębiorczych ludzi, pracodawców i pracowników. Dlatego tak ważne jest stworzenie optymalnych warunków prawnych i administracyjnych dla rozwoju szeroko rozumianej przedsiębiorczości, dla innowacyjnych przedsięwzięć w sferze gospodarczej, edukacyjnej, ...
-
Bariery rozwoju gospodarczego w Polsce
PKPP Lewiatan opracowała kolejną Czarną Listę Barier tworzoną na podstawie obserwacji i postulatów nadsyłanych przez jej firmy członkowskie. Lista stanowi katalog najważniejszych przeszkód, które w istotny sposób hamują lub utrudniają działalność gospodarczą w Polsce. Obecny rejestr jest czwartym z kolei, co daje już podstawę do porównań. Niestety ...
-
Telewizja na żądanie Interia.tv
Interia.pl uruchomiła platformą multimedialną Interia.tv. Serwis pełni rolę agregatora treści multimedialnych dostępnych w portalu. Użytkownicy oglądać mogą materiały własne dziennikarzy portalu, agencji informacyjnej Reuters, AFP, telewizji TV Biznes, Polsatu, Canal+ oraz materiały produkowane na zlecenie o tematyce motoryzacyjnej, kulturalnej i ...
-
Najczęściej cytowane media 2006
W rocznym zestawieniu "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce w 2006 r.", przygotowanym przez Instytut Monitorowania Mediów, zwyciężyła Gazeta Wyborcza z wynikiem 15096 cytowań. Wśród stacji telewizyjnych liderem jest TVN, wśród radiowych - Radio ZET. Najczęściej cytowanym tygodnikiem opinii w 2006 roku jest Wprost. Analizę IMM-u przeprowadzono ...
-
TP S.A. zaoszczędzi 100 mln zł na podatkach
Departament Podatków i Opłat Lokalnych Ministerstwa Finansów uznał, że kable sieci technicznych nie podlegają podatkowi od nieruchomości - donosi "Puls Biznesu". Choć o takie rozstrzygnięcie walczyły przede wszystkim telewizje kablowe i operatorzy internetowi, największym beneficjantem może okazać się Telekomunikacja Polska, która jako jedyna ...
-
Najchętniej oglądane programy telewizyjne
Statystyczny Polak od początku roku poświęcił na oglądanie telewizji 3 godziny 27 minut dziennie, z czego 43,6% tego czasu zajęło oglądanie seriali (22%), programów rozrywkowych (11,1%) oraz programów informacyjnych (10,5%) - wynika z raportu TNS OBOP. Wśród najpopularniejszych cyklicznych programów w telewizji znalazły się: zakończone w sobotę (2 ...
-
Reklama w telewizji I-VI 2007
Telewizja TVN miała w pierwszym półroczu 2007 r. największe wpływy reklamowe i tym samym wyprzedziła Polsat - wynika z danych AGB Nielsen Media Research. TVN zarobił w pierwszym półroczu 2007 roku na reklamach 1,05 mld zł, czyli o 12,04 proc. więcej niż w tym samym okresie, ale ubiegłego roku. Wpływy Polsatu kształtowały się na poziomie 1,03 mld ...
-
Starlink: reklama w telewizji I-VI 2007
Rynek reklamy telewizyjnej wzrósł w pierwszym półroczu o 16,4 proc. Przychody najszybciej rosły TVN, a najwolniej Polsatowi. Firmy coraz więcej wydają na reklamę telewizyjną. Według obliczeń domu mediowego Starlink w pierwszym półroczu 2007 roku wartość rynku reklamy telewizyjnej wzrosła o 16,4 proc. w stosunku do ubiegłego roku. Reklamodawcy ...
-
Product placement po polsku
Jakie marki pojawiają się w polskich serialach najczęściej? W czerwcu były to m.in. TVN24, Seat, Nutella, VW i Audi. W ekspozycji brandów przoduje TVN. Firma Pentagon Research przeprowadziła badanie seriali w czterech głównych stacjach telewizyjnych pod kątem ekspozycji produktów, marek i logotypów. Najwięcej ekspozycji zanotowano w serialach ...
-
Pracujący Polacy 2007
Ze zleconego przez PKPP Lewiatan reprezentatywnego badania "Pracujący Polacy 2007" wyłania się obraz społeczeństwa w większości zadowolonego ze swojej pracy i pracodawców, nieobawiającego się bezrobocia, mniej skłonnego do migracji zarobkowej niż by to wynikało z tonu medialnych dyskusji. Według badanych sytuacja ekonomiczna zakładów pracy była ...