eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Najlepsi pracownicy cenią eko firmy

Najlepsi pracownicy cenią eko firmy

2011-08-07 00:15

Efektywna rekrutacja to w dzisiejszych czasach punkt krytyczny praktycznie każdej organizacji, bo to ile i jakich kandydatów uda nam się pozyskać z kurczącego się rynku talentów ma realny wpływ na biznes. Dzięki Internetowi dotarcie z ofertą pracy do pożądanych kandydatów stało się prostsze, ale niekoniecznie równoznaczne z przekonaniem ich do skorzystania z naszej oferty pracy. Sukces w znacznej mierze zależy od tego z jaką informacją o firmie do nich dotrzemy - informuje Employer Branding Institute.

Przeczytaj także: Spóźnienie do pracy nie w stylu Polaka

Czym może wyróżnić się pracodawca?

Przekaz, jaki formułujemy na stronie firmowej i w zakładce kariery warto potraktować jak ofertę, którą przedstawiamy kandydatom. Powinna przede wszystkim odpowiadać na potrzeby naszej grupy docelowej i w sposób atrakcyjny przekazywać informacje o firmie.

W poszukiwaniu unikalnych wartości, które chcielibyśmy komunikować na rynku pracy, warto wziąć pod uwagę aspekty związane z odpowiedzialnością społeczną biznesu. Badania przeprowadzone na Uniwersytecie Jerzego Waszyngtona pokazują, że organizacje, które na swoich stronach zamieszczały informacje o swoim zaangażowaniu w dbałość o środowisko naturalne, były oceniane przez kandydatów jako bardziej prestiżowe i pożądane jako pracodawca. Co więcej, miało to swoje przełożenia na ich chęć aplikowania do pracy w „zielonych” organizacjach.

Efekt ten spowodowany jest w dużej mierze faktem, że odpowiedzialność biznesu za środowisko naturalne to temat, który coraz częściej występuje w świadomości ludzi, zwłaszcza w grupie młodych pracowników. Wśród pokolenia Y „bycie zielonym”, czyli odpowiedzialnie wykorzystującym środowisko naturalne, jest modne i bardzo pozytywnie kojarzone. Dlatego też prowadząc biznes odpowiedzialny społecznie zadbajmy o to, aby skutecznie dotrzeć z tym przekazem do otoczenia organizacji, a zwłaszcza do grupy naszych potencjalnych pracowników.

- Otwarta komunikacja faktu, że dbamy o środowisko jest bardzo korzystna dla organizacji szukających najlepszych pracowników, bo pokazuje go jako etycznego, świadomego i odpowiedzialnego pracodawcę, co w rezultacie może przekładać się na ilość i jakość aplikacji, które do niego spływają. Pamiętajmy jednak, aby komunikowana oferta zawsze pokrywała się z rzeczywistością. W dłuższej perspektywie nie ma bowiem nic gorszego dla wizerunku pracodawcy niż rozczarowani pracownicy – przekonuje Barbara Zych, ekspert Employer Branding Institute.

Polacy też szukają zielonych organizacji

Badania powadzone przez Employer Branding Institute pokazują, że zrównoważony rozwój jest ważny także dla polskich kandydatów. Nie jest być może czynnikiem krytycznym dla odrzucenia oferty, ale na pewno jest argumentem za jej przyjęciem czy złożeniem aplikacji. Zgodnie ze światowymi trendami, także polscy kandydaci podkreślają znaczenie informacji o kulturze pracodawcy w procesie podejmowania decyzji. Ludzie chcą wiedzieć kim jest pracodawca, jak się u niego pracuje, jacy ludzie i jakie wartości są dla niego ważne. Pokazywanie etycznej strony organizacji jest niezwykle ważne i ma realny wpływ na decyzje podejmowane przez osoby poszukujące pracy.

Komunikaty, które przyciągają kandydatów i oferty, które budują wizerunek pożądanego pracodawcy to jeden z tematów III edycji Employer Branding School, która rusza w październiku 2011.

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: