eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Polskie firmy a zakupy grupowe

Polskie firmy a zakupy grupowe

2011-05-29 00:20

Polskie firmy a zakupy grupowe

Czy zdecydowałby/zdecydowałaby się Pan/Pani drugi raz na taką promocję? © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (6)

Niezależny agregator zakupów grupowych GoDealla.pl przeprowadził badanie wśród 97 firm ogłaszających się na portalach zakupów grupowych. Co polscy przedsiębiorcy myślą o zakupach grupowych? Okazuje się, ze większość firm, które skorzystały z nich do promocji swoich produktów lub usług zdecydowałaby się to zrobić ponownie. Przysłowiową łyżkę dziegciu może stanowić jednak fakt, że co czwarty przedsiębiorca źle ocenia współpracę z przedstawicielami serwisów.

Przeczytaj także: Zakupy grupowe zyskują popularność

fot. mat. prasowe

Czy zdecydowałby/zdecydowałaby się Pan/Pani drugi raz na taką promocję?

Czy zdecydowałby/zdecydowałaby się Pan/Pani drugi raz na taką promocję?

Przeprowadzone badanie pokazało, że ponad 72% firm, które skorzystały z zakupów grupowych do promocji swoich produktów lub usług zdecydowałaby się to zrobić kolejny raz.

Co piąty przedsiębiorca nie zdecydowałby się na zakupy grupowe ponownie. Jednym z powodów takiej decyzji było przekonanie, że tego typu forma promocji okazała się dobra jako jednorazowe działanie, np. do promocji nowego produktu lub usługi. Inni twierdzili, że ruch wygenerowany przez zamieszczenie ok. 50% zniżki okazał się na tyle wystarczający, że w najbliższym czasie nie potrzebują dodatkowo stymulować popytu. Pozostali uznali, że klienci, którzy skorzystali z rabatów „to nie ten target”.

Z badania wynikaż też, że 6 na 10 przedsiębiorców uważa, że taka forma promocji jest bardziej efektywna niż dotychczas stosowane metody jak, np. prasa, radio, ulotki.

fot. mat. prasowe

Czy uważa Pan/Pani, że taka forma promocji jest bardziej efektywna, niż te wykorzystywane wcześniej

Czy uważa Pan/Pani, że taka forma promocji jest bardziej efektywna, niż te wykorzystywane wcześniej (np. prasa, radio, ulotki)?


Ponad połowa przedsiębiorców nie podjęła żadnych działań lojalnościowych wobec klientów, którzy raz skorzystali z oferty firmy. Wśród tych, którzy poczynili kroki, aby zatrzymać klienta i zachęcić go do ponownego skorzystania z produktu lub usługi najczęściej były oferowane dalsze rabaty i zniżki (51%) oraz zbieranie danych teleadresowych, np. email, telefon (30 %). Najrzadziej karta stałego klienta (12% badanych).

fot. mat. prasowe

Czy podjął/podjęła Pan/Pani jakieś kroki, aby klient ponownie skorzystał z oferty (za 100% ceny)?

Czy podjął/podjęła Pan/Pani jakieś kroki, aby klient ponownie skorzystał z oferty (za 100% ceny)?


fot. mat. prasowe

Podejmowane działania lojalnościowe

Podejmowane działania lojalnościowe


 

1 2

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: