eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Rosną wpływy z reklam stacji telewizyjnych

Rosną wpływy z reklam stacji telewizyjnych

2007-10-12 13:09

W tym roku telewizje zarobią na reklamach 15 procent więcej niż rok wcześniej - wynika z szacunków szefów domów mediowych ankietowanych przez "Gazetę Prawną". W II półroczu wydatki na reklamę w telewizji mogą być nawet 20 proc. wyższe niż rok temu.

Przeczytaj także: Reklama w telewizji IX 2007

Wydatki reklamowe przedsiębiorstw już w ponad 50 proc. idą na kupno spotów telewizyjnych. W II półroczu zainteresowanie reklamodawców czasem reklamowym jest ogromne. W III kwartale było pod tym względem wyjątkowo duże, a wydatki firm na promocję w telewizji, jak wynika z danych Expert Monitora, wzrosły o ponad 16 proc. Końcówka III kwartału i początek IV to są dopiero dla stacji prawdziwe żniwa.

Wzrost wydatków wynika z coraz lepszej kondycji gospodarki, firmy mają teraz największe budżety na promocje. Wzrost to zasługa m.in. takich branż, jak telekomunikacja, usługi finansowe.

Poza większymi wydatkami firm, przychody stacji zwiększą się także dzięki reklamom partii politycznych i wyborom. Większe zainteresowanie wyborami przekłada się też na oglądalność programów publicystycznych. Na tym polu rywalizuje teraz głównie TVN i TVP.

- Duże zainteresowanie programami publicystycznymi sprawia, że możemy sprzedać więcej reklam. Dla nadawców to dodatkowa korzyść, oprócz reklam partii politycznych - przyznaje Karol Smoląg, rzecznik prasowy Grupy TVN.

oprac. : Grzegorz Gacki / Polska.pl Polska.pl

Przeczytaj także

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: