Rosną wpływy z reklam stacji telewizyjnych
2007-10-12 13:09
Przeczytaj także: Reklama w telewizji IX 2007
Wydatki reklamowe przedsiębiorstw już w ponad 50 proc. idą na kupno spotów telewizyjnych. W II półroczu zainteresowanie reklamodawców czasem reklamowym jest ogromne. W III kwartale było pod tym względem wyjątkowo duże, a wydatki firm na promocję w telewizji, jak wynika z danych Expert Monitora, wzrosły o ponad 16 proc. Końcówka III kwartału i początek IV to są dopiero dla stacji prawdziwe żniwa.Wzrost wydatków wynika z coraz lepszej kondycji gospodarki, firmy mają teraz największe budżety na promocje. Wzrost to zasługa m.in. takich branż, jak telekomunikacja, usługi finansowe.
Poza większymi wydatkami firm, przychody stacji zwiększą się także dzięki reklamom partii politycznych i wyborom. Większe zainteresowanie wyborami przekłada się też na oglądalność programów publicystycznych. Na tym polu rywalizuje teraz głównie TVN i TVP.
- Duże zainteresowanie programami publicystycznymi sprawia, że możemy sprzedać więcej reklam. Dla nadawców to dodatkowa korzyść, oprócz reklam partii politycznych - przyznaje Karol Smoląg, rzecznik prasowy Grupy TVN.
oprac. : Grzegorz Gacki / Polska.pl
Przeczytaj także
-
Reklamodawcy w TV: Lidl na czele rankingu marek
-
Reklamodawcy w TV: branża farmaceutyczna bez konkurencji?
-
Najbardziej dochodowe programy TV 2018 r.
-
Lidl liderem reklamy telewizyjnej
-
Reklamodawcy w TV: farmacja i długo długo nic
-
Branża farmaceutyczna: wydatki na reklamę I kw. 2017 r.
-
Reklamodawcy w TV: w 2016 r. rządził Aflofarm, a kto z nim?
-
W telewizji rządzi Lidl, T-mobile i Orange
-
Branża farmaceutyczna: wydatki na reklamę I-III kw. 2016 r.