Dobry proces zarządzania umowami - jak ważny jest dla firmy?
2023-01-03 14:59
Dobry proces zarządzania umowami - jak ważny jest dla firmy? © fot. mat. prasowe
Komunikat PR
Zarządzanie umowami to coś więcej, niż przygotowanie dokumentów i doprowadzenie do ich podpisania w określonym gronie. Odpowiednio skonstruowany proces zarządzania umowami może mieć wpływ na to, jak szybko dana umowa zostanie podpisana i wejdzie w życie, a następnie - jak przełoży się to na korzyści obu stron, np. finansowe. Dlatego nie należy tego procesu pozostawiać bez odpowiedniego wsparcia.Zarządzanie umowami – na czym polega?
Proces zarządzania umowami składa się z kilku etapów. Nad każdym z nich powinna czuwać osoba lub grupa osób, która ma odpowiednie kompetencje z określonej dziedziny. Dzięki temu firma zyskuje pewność, że proces na żadnym etapie nie spowolni lub – co gorsza – nie zatrzyma się w efekcie jakichkolwiek niedopatrzeń. Chodzi przede wszystkim o to, by umowę doprowadzić do szczęśliwej i opłacalnej dla stron finalizacji. Na jakie etapy szczególnie należy zwrócić uwagę?
- Przygotowanie umowy i opiekowanie się nią w procesie uzgadniania. Na tym etapie mogą pojawiać się aktualizacje i zmiany, które odpowiednio do umowy należy wprowadzić.
- Opiniowanie umowy przez odpowiednie działy. Jest to również niezwykle ważne. Na tym etapie osoby z dedykowanymi kompetencjami mogą sprawdzić umowę pod kątem poprawności w zakresie merytorycznym.
- Weryfikacja prawda, na podstawie której firma zyskuje pewność, że dokument został przygotowany zgodnie z prawem.
- Proces akceptacji wewnątrz firmy, a następnie uzgodnienie procesu podpisania i otrzymania umowy przez drugą stronę.
Z racji tego, że niektóre procesy mogą trwać dłużej, istnieje ryzyko, że na którymś z etapów coś pójdzie nie tak. Dlatego procesy zarządzania umowami wymagają wyjątkowej uwagi.
Czy warto korzystać ze wsparcia w zarządzaniu umowami?
Wsparcie osób doświadczonych w konkretnej dziedzinie zawsze jest wskazane. Niesie ze sobą kilka istotnych zalet, które w krótkim czasie mogą przełożyć się na wymierne korzyści finansowe firmy.
- W poszczególne etapy zarządzania umowami firma nie musi wdrażać angażować większej ilości pracowników. Nie są obarczani dodatkowymi obowiązkami.
- Zarządzanie umowami odbywa się przy udziale osób doświadczonych w konkretnych procesach, a to doświadczenie może przełożyć się na szybkie i satysfakcjonujące wyniki – podpisanie i wdrożenie umowy.
- O wiele łatwiej współpracować w ramach zarządzania umowami z doświadczonym zespołem, zwłaszcza jeśli jest to związane z trudną i mozolną umową, również w ramach procesu kryzysowego.
O proces zarządzania umowy warto dbać szczególnie. Korzystanie w tym zakresie z pomocy może być mądrym i opłacalnym posunięciem firmy.
oprac. : Komunikat PR
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)