Generation gap a upodobania wnętrzarskie Polaków - opinie specjalistów Salonów Agata
2022-04-04 22:48

Generation gap a upodobania wnętrzarskie Polaków - opinie specjalistów Salonów Agata © fot. mat. prasowe
Komunikat PR
Znajomość preferencji wnętrzarskich Polaków jest niezwykle ważna z punktu widzenia tych inwestorów, którzy kierują swoje nieruchomości na wynajem. W końcu każdy chce szybko znaleźć najemcę i czerpać zyski z mieszkania. Jak je urządzić, by było atrakcyjne dla osób z każdej grupy wiekowej? Cennych informacji dostarczają nam opinie zgromadzone na zlecenie Salonów Agata.W wyposażaniu wnętrz rządzi kobieca ręka
Mogłoby się wydawać, że w wyposażaniu wnętrz nie jesteśmy zgodni, bo przecież „ile ludzi, tyle opinii”, a „o gustach się nie dyskutuje”. Dotyczy to zwłaszcza damskiego grona, bo to przecież kobieca ręka rządzi we wszelkich kwestiach związanych z ogniskiem domowym - i to już od etapu wyboru lokum. Można na dowód tego przytoczyć wynik badania przeprowadzonego na zlecenie serwisu RynekPierwotny.pl i biura Metrohouse: 81% ankietowanych potwierdziło, że ostatnie zdanie przy zakupie należy do kobiety (źródło: Metrohouse Franchise S.A., na podstawie ankiety przeprowadzonej na grupie 80 agentów nieruchomości). Co więcej, panie przekonują partnerów do swoich racji w taki sposób, aby mieli poczucie, że decyzja jest ich wspólną. Choć samo badanie miało miejsce w 2018 r., możemy przyznać, że obecnie niewiele się zmieniło. Wszyscy znamy tę „zagrywkę” z autopsji, prawda?
W 2020 r. postawiono na szali dwie równie silne osobowości - synową i teściową - aby poznać ich podejście do urządzania wnętrz, zwłaszcza w kontekście popularnych stereotypów na temat relacji tych dwóch przedstawicielek luki pokoleniowej. Zleceniodawcą badania opinii były Salony Agata, a temat brzmiał „Synowe i Teściowe – o relacji dwóch światów i ich preferencjach w urządzaniu wnętrz”. Projekt został zrealizowany w związku z kampanią marki, w której ambasadorki Małgorzata Socha i Ewa Kasprzyk wcielają się właśnie w role synowej i teściowej. Jak mocno ich upodobania wnętrzarskie się różnią? Odpowiedź może dziwić…
„Synowa i teściowa - to nie są sprawy do pogodzenia” - czy aby na pewno?
Przysłowia nie wzięły się znikąd: w wielu przypadkach pochodzą z bacznych, wieloletnich, a nawet wielowiekowych obserwacji zachowań poszczególnych osób. Przytoczone wyżej abisyńskie przysłowie to zresztą nie jedyna myśl, której bohaterkami są synowa i teściowa - od tych żartobliwych, nieraz kąśliwych aż roi się w sieci, a i sami pewnie jesteśmy w stanie dodać nieco od siebie. Tymczasem badanie opinii przeprowadzone na zlecenie Salonów Agata pokazuje, że obie grupy mają zbliżone upodobania i preferują te same style wnętrzarskie. Wniosek? Możemy spodziewać się dobrej współpracy podczas urządzania wnętrz. Być może warto również wybrać się na wspólne zakupy? W myśl badań powinniśmy wynieść z nich wiele frajdy, zrozumienia, a przede wszystkim - zacieśnienia więzi.
Jaki styl we wnętrzach podoba się przedstawicielom każdej grupy pokoleniowej?
Trzy najczęściej wskazywane przez synowe w badaniu ulubione style to nowoczesny (41%), skandynawski (31%) i loftowy (21%). Z kolei teściowe wytypowały styl klasyczny (40%), nowoczesny (29%) i loftowy (18%). Widać zatem wysoką korelację między preferencjami tych dwóch pokoleń.
Mamy więc cenną wskazówkę dla chcących urządzić mieszkanie dla przyszłych najemców: warto, by znalazły się w nim proste meble o geometrycznych kształtach, wykończone na wysoki połysk i charakterne motywy graficzne na akcesoriach i dodatkach. Wśród materiałów konstrukcyjnych może pojawić się beton, drewno i cegła, ale nie powinno zabraknąć klasycznych odcieni takich jak biel, beż czy czerń.
Podsumowując, wspomniane w tytule pojęcie luki pokoleniowej nie sprawdza się w każdej dziedzinie - przynajmniej nie w kwestii wyposażania wnętrz. Ponadto sondaż przeprowadzony na zlecenie Salonów Agata dostarcza cennych informacji dla przyszłego wynajmującego: wybierając jeden z trzech wspomnianych stylów, można liczyć na aprobatę potencjalnych najemców - niezależnie od grupy wiekowej.
oprac. : Komunikat PR
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)