eGospodarka.pl

eGospodarka.plWiadomościKomunikaty firm › Handlujesz w sieci i chcesz zwiększyć sprzedaż? Just do it!

Handlujesz w sieci i chcesz zwiększyć sprzedaż? Just do it!

2021-04-08 11:07

Handlujesz w sieci i chcesz zwiększyć sprzedaż? Just do it!

Handlujesz w sieci i chcesz zwiększyć sprzedaż? Just do it! © fot. mat. prasowe

Komunikat PR

Pandemia zamknęła wiele firm lub wymusiła transfer biznesu do sieci. Jak się odnaleźć w Internecie i co zrobić, aby przybywało klientów?
Sklep stacjonarny przy znanej ulicy handlowej np. Oxford Street lub w galerii handlowej to świetna lokalizacja, która przynosi duże korzyści. Stosując to porównanie, w sieci również są prestiżowe miejsca, które odwiedzają dziesiątki tysięcy osób każdego dnia. Istnieją też takie, gdzie zagląda tylko kilka, często przypadkowych, osób. Istnieje sposób, aby postawić logo swojej marki przy najczęściej uczęszczanych arteriach w sieci. Jednocześnie, zwiększyć liczbę wizyt klientów, którzy szukają Twojego produktu. Jak to zrobić?

Widoczność w Internecie


Jakie korzyści daje fakt, że dana marka lub osoba jest widoczna w sieci? Przede wszystkim to konwersja, czyli dla jednych sprzedaż, dla innych dzienna ilość wyświetleń witryny, a także liczba osób zapisanych na newslettera. Liczba odbiorców zwiększa zasięgi, czyli firma lub brand w postaci osoby, dociera do coraz większego grona użytkowników. Widoczność w sieci to także wysokie miejsca w wynikach wyszukiwania. Sprzedajesz śrubki, nakrętki i inny asortyment metalowy? Możesz być najpopularniejszym sklepem z branży w sieci. Jeśli tylko trafisz do top10 wyników wyszukiwania w Google, sprzedaż mocno wzrośnie. To przesiadka z parostatku do łodzi motorowej, na którą trzeba się przygotować. Pozycjonowanie to w żargonie marketingowym zespół działań, które wyróżnią Twoją firmę na tle konkurencji.

Pozycjonowanie = korzyści


Większa liczba odwiedzin to więcej szans sprzedażowych. Warto jednak określić grupę docelową, aby do sklepu lub na stronę zaglądały osoby, które szukają konkretnego produktu np. wspomniane śrubki. W końcu nie potrzebujesz ruchu użytkowników rozglądających się za telewizorami. Pozycjonowanie pomaga w budowaniu rozpoznawalności. Oznacza to, że Twoja firma pojawia się w wynikach wyszukiwania po określonych słowach kluczowych np. „śrubki” czy „podkładki pod śrubki”. Witryna uzupełniona o wartościowe informacje, przydatne użytkownikom, jak choćby poradniki z wykorzystaniem oferowanego towaru, to wartość dodana. Dzięki niej przechodzisz do kolejnego kroku tj. budowania marki i autorytetu. W sieci możesz stać się równie rozpoznawalny, jak giganci z branży. Jak to zrobić? Przeczytaj również:

Większa sprzedaż


Pozycjonowanie ma za zadanie zwiększyć m.in. sprzedaż. Działania specjalisty dążą do wprowadzenia strony na listę top10 wyników wyszukiwania Google (pod określonymi frazami). Statystyki pokazują, że w pierwszy link klika 50% użytkowników, którzy szukają konkretnego przedmiotu. Dla porównania 10 miejsce odwiedza ok. 11% osób, a pozostała wartość rozkłada się pomiędzy pozycjami 2-9. W uproszczeniu wygląda to następująco: Twoja firma jest w top1, w ciągu dnia 30.000 osób szuka frazy „śrubki”, to 15.000 z nich odwiedzi Twój sklep. W wersji stacjonarnej, dla średniej wielości placówki to prawdopodobnie ruch miesięczny.

Pozycjonowanie zmienia oblicze sprzedaży. Dla uproszczenia, widoczność w sieci to większy obrót i zyski. Droga do celu może być wyboista i kręta, ale przy pomocy ekspertów od pozycjonowania startujesz z lepszego miejsca. Specjalistów porównać można do Szerpów (przewodnicy wypraw w Himalaje), którzy zaprowadzą Cię i Twoją firmę na szczyt. Gotowi do drogi?

oprac. : Komunikat PR

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: