eGospodarka.pl

eGospodarka.plWiadomościKomunikaty firm › Bądź kreatywny - czyli o tym jak wybierać gadżety firmowe

Bądź kreatywny - czyli o tym jak wybierać gadżety firmowe

2019-11-18 10:36

Bądź kreatywny - czyli o tym jak wybierać gadżety firmowe

Bądź kreatywny - czyli o tym jak wybierać gadżety firmowe © schnubi - fotolia.com

Komunikat PR

Kolejne targi, impreza firmowa, czy święta nie mogą obyć się bez upominków dla klientów, pracowników czy kontrahentów. Nic dziwnego, że firmy mają coraz większy problem z wymyśleniem ciekawych gadżetów. Z pomocą przychodzą im producenci i dystrybutorzy, którzy stale powiększają wybór dostępnych produktów oraz dodają nowe metody znakowania. Bo choć gadżet kojarzy się nam z czymś małym jak długopis albo notatnik, to duży biznes, którego wartość szacuje się na 1,7 mld złotych.
Rynek gadżetów reklamowych w Polsce sprofesjonalizował się razem z rozwojem internetu. Papierowe katalogi, zamówienia przez telefon, czekanie na zakończenie produkcji, aby zobaczyć gotowy efekt. To wszystko przeszłość. Dziś, dostępne produkty oglądasz online, tam też wybierasz rodzaj znakowania (np. grawer, druk, tampodruk), ustalasz wielkość zamówienia i… czekasz na przesyłkę. Zresztą w dzisiejszych czasach przedstawienie drukowanej, pełnej oferty firm zajmujących się materiałami reklamowymi byłoby praktycznie niemożliwe, ponieważ ich asortyment rozrósł się do gigantycznych rozmiarów.

Większy wybór, większe możliwości


- Obecnie dysponujemy katalogiem ponad 8 tysięcy gadżetów reklamowych i upominków, które można przeglądać dzięki intuicyjnemu i prostemu panelowi klienta. Jeśli dodać do tego różne wersje kolorystyczne i 12 metod znakowania, to można powiedzieć, że każdy upominek reklamowy jest unikalny. Zawsze liczy się pomysł, potem można szukać do niego odpowiedniego gadżetu. Ostatnio widziałem zwykłą smycz na klucze lub identyfikator, jakich bardzo często używa się na konferencjach i która od lat jest jednym z najpopularniejszych gadżetów w Polsce. Ktoś wydrukował na niej miarkę, z centymetrami. Zdziwiłem się, bo okazuje się, że nawet po tylu latach można wymyślić coś nowego. Świetny pomysł na wynalezienie na nowo gadżetu za mniej niż 5 zł. Co ciekawe, prawie 35% naszych Klientów decyduje się na gadżety właśnie do kwoty 5 zł. - mówi Paweł Frieske z OpenGift.pl, firmy działającej już od ponad 12 lat i dysponującym największym wyborem gadżetów reklamowych w Polsce.

Nie czekaj na ostatnią chwilę, bo w tej branży gorący okres trwa cały czas


Rynek gadżetów reklamowych szacuje się na 1,7 mld złotych rocznie. Nic dziwnego, że w tej branży cały czas trwa „gorący okres”. Imprezy firmowe, targi, konferencje, dni miast, festiwale i koncerty, nie licząc świąt i okazji jak Dzień Chłopaka, Walentynki czy Halloween - każde wydarzenie to okazja do stworzenia własnego gadżetu. Oczywiście, największy ruch jest tradycyjne na Boże Narodzenie. I choć wiele firm, nauczonych doświadczeniem, zamawia prezenty dla klientów z wyprzedzeniem w listopadzie, a nawet w październiku, to ciągle znajdują się tacy, których zbliżające się Święta zaskakują.

- To prawda, że co roku znajduje się kilku klientów, którzy przypominają sobie o świątecznych prezentach w ostatniej chwili. Na szczęście, część naszych produktów jesteśmy w stanie dostarczyć do 24 godzin. Choć należy pamiętać, że później klient musi je jeszcze wysłać do wybranych osób, a w grudniu, gdy poczta i firmy kurierskie mają ręce pełne roboty, bywa to trudne. Nic dziwnego, że czasami świąteczne paczki docierają do zainteresowanych po Nowym Roku. Dlatego, jeśli chce się mieć komfort, to świąteczne wysyłki najlepiej planować pod koniec listopada. Wtedy możemy mieć pewność, że wszystko dotrze na czas - wyjaśnia Frieske z OpenGift.pl.

Co lubią dostawać klienci, czyli co wybrać?


Od lat wśród klientów największą popularnością cieszą się gadżety użytkowe, czyli takie, które można wykorzystać do czegoś więcej niż postawienie na półce i od czasu do czasu wycierania z kurzu. Wszelkie powerbanki, pendrivy, a nie z elektronicznych, to parasole i torby. Przy takich gadżetach możemy mieć pewność, że klienci będą z nich korzystali na co dzień. Oczywiście ważna jest też okazja z której wręczamy upominki. I tak, będący hitem tych wakacji dmuchany flaming, był świetnym pomysłem w czerwcu i lipcu, ale wysyłanie go jako prezent gwiazdkowy może być nietrafionym pomysłem. Choć jeśli chodzi o rozpoznawalność, to obdarowany na pewno zapamięta nasz upominek na długo. Czy nie o to chodzi w marketingu?

oprac. : Komunikat PR

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: