eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Woda butelkowana leje się strumieniami?

Woda butelkowana leje się strumieniami?

2017-03-14 11:10

Woda butelkowana leje się strumieniami?

Woda butelkowana leje się strumieniami? © monticellllo - Fotolia.com

Czy woda butelkowana leje się w Polsce strumieniami? Na to wygląda. Z Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia wynika, że jest to jeden z podstawowych produktów kupowanych przez Polaków. Jej zakup w minionym roku zadeklarowało aż 97% konsumentów. W tej kategorii mieści się woda gazowana i niegazowana, czysta, smakowa oraz funkcjonalna.

Przeczytaj także: Woda butelkowana: jak się miewa polski rynek?

Woda butelkowana nie tylko jest częściej kupowana, ale też wydajemy na nią nieco więcej. W minionym roku wydatki Polaków na ten cel zwiększyły się o 2,6 proc. W ujęciu ilościowym wzrost sięgnął 1,1 proc. Statystyczne polskie gospodarstwo domowe zakupiło 220 litrów wody butelkowanej, przeznaczając na ten zakup około 200 zł.

Jeśli przyjrzeć się częstotliwości z jaką zakupywana była woda butelkowa, to okaże się, że spadek widoczny był w przypadku gospodarstw domowych z dużych miast, gdzie osoba prowadząca gospodarstwo należała do grupy wiekowej 30-39. Rzadziej wodę butelkowaną kupowały również dwuosobowe gospodarstwa domowe.

Za około 12 proc. zakupów w kategorii "woda butelkowana" odpowiadał segment wody smakowej i funkcjonalnej, który względem poprzedniego roku stracił nieco na znaczeniu. Gospodarstwa domowe kupowały też przeciętnie mniej wody smakowej i funkcjonalnej w skali roku.

fot. monticellllo - Fotolia.com

Woda butelkowana leje się strumieniami?

Woda butelkowana to jeden z podstawowych produktów w polskich gospodarstwach domowych.


Biorąc pod uwagę miejsca zakupu i kanały sprzedaży, woda butelkowana najczęściej (18 proc. zakupów) kupowana była w hipermarketach. W stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego, udział tego kanału utrzymał się na stabilnym poziomie.

Anna Michalak, analityk kategorii w Panelu Gospodarstw Domowych GfK, komentuje:
„Wśród przeanalizowanych sieci hipermarketów bardzo dobrze radziła sobie sieć E’Leclerc. Przyciągnęła nowych nabywców wody butelkowanej i zwiększyła częstotliwość ich zakupów”.

O badaniu
Powyższe analizy powstały na podstawie danych pochodzących z prowadzonego od ponad 20 lat Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia. Jego próbę stanowi 8 tys. polskich gospodarstw domowych, zbierających dane za pomocą skanerów i raportujących o dokonywanych przez siebie zakupach produktów FMCG.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: