-
Zarządzanie pracownikami w organizacjach projakościowych
09:31 04.10.2011
W różnych koncepcjach zarządzania jakością zaleca się, aby zrozumieć obecne i przyszłe potrzeby klienta oraz podejmować starania mające na celu przekraczanie oczekiwań klienckich (por. ISO 9000: 2005, pkt 0.2.a). Identyfikacja potrzeb dokonuje się w różny sposób: poprzez badania satysfakcji klienta wewnętrznego, wzajemną komunikację (np. skrzynki ...
Tematy: zarządzanie personelem, zarządzanie pracownikami, zarządzanie zasobami ludzkimi, zarządzanie jakością -
Menedżer a efektywny system kontroli
13:09 24.01.2011
... ułatwi mu pracę oraz przyniesie wiele satysfakcji. Więcej informacji o nowoczesnym zarządzaniu, które uwzględnia zarządzanie wiedzą, budowanie relacji i zaspakajanie potrzeb klienta, znajdziesz w książce „Zarządzanie. Kanony i trendy” Mieczysława Morawskiego, Jerzego Niemczyka, Kazimierza Perechudy, Ewy Stańczyk-Hugiet (Wydawnictwo C.H. Beck, 2010 ...
Tematy: system kontroli, obowiązki menedżera, kontrola pracowników, zarządanie firmą -
Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie
12:35 30.11.2010
... być z powodzeniem wykorzystywane przy okazji innych projektów. Jako element tworzonych w spółce baz danych często implementowane są również moduły odpowiadające za zarządzanie przepływem informacji zarówno wewnątrz organizacji jak i w odniesieniu do jej klientów i innych interesariuszy. Często do bazy danych implementowane są również elementy ...
Tematy: budowanie przewagi konkurencyjnej, konkurencyjność przedsiębiorstw, konkurencyjność, zarządzanie wiedzą -
Organizowanie i prowadzenie zebrań
13:44 26.11.2010
... się bez podawania konkretów, chcą zabłysnąć przed szefem, są gadułami i przeciągają w nieskończoność to, co można zawrzeć w jednym zdaniu. Czy zebrania z pracownikami to: strata czasu, bicie piany, obowiązek do odfajkowania? Czy musi być tak jak w historii poniżej? Czas bezpowrotnie stracony Jeden irytujący ...
Tematy: zebrania, planowanie zebrania, zarządzanie pracownikami, relacje przełożony - podwładny -
Koncepcje zarządzania
13:25 08.11.2010
... koncentracji potencjału gospodarczego. Koncentracja produkcji, będąca wynikiem wprowadzenia fabrycznych metod wytwarzania (przewaga procesów maszynowych nad ręcznymi), spowodowała, że zarządzanie dużymi zakładami jedynie na podstawie osobistego doświadczenia stało się niewystarczające. Największe przedsiębiorstwo na świecie w 1907 r. – United Steel ...
Tematy: zarządzanie, zarządzanie firmą, zarządzanie pracownikami, koncepcje zarządzania -
4 etapy kontroli funkcji personalnej w firmie
13:17 30.09.2010
... rozdzielić obowiązki między kierowników zespołów a menedżerów kadrowych żeby uniknąć wzajemnego podszczypywania się, 40 barier przez które nie możesz się dogadać z pracownikami, znajdziesz w książce „Zarządzanie kadrami” Tadeusza Listwana (red. nauk.) (Wydawnictwo C.H. Beck, 2010).
Tematy: funkcja personalna, kontrola kadr, zarządzanie kadrami, zarządzanie pracownikami -
Polski pracownik słabo zmotywowany
08:05 04.05.2010
Mimo spowolnienia gospodarczego aż 42 proc. przedsiębiorstw w Polsce ma trudności w znalezieniu odpowiednich kandydatów do pracy - mówią wyniki raportu Europejskiego Badania Przedsiębiorstw. Co ciekawe, aż 13 proc. firm w Polsce zmaga się z problemem zawirowań kadrowych. Zmniejszenie rotacji pracowników, wraz z podniesieniem ich zaangażowania oraz ...
Tematy: motywacja pracowników, motywacja pracownika, motywacja do pracy, zaangażowanie w pracę -
Pracownik składa wypowiedzenie - jak się zachować?
13:50 19.04.2010
... skutkiem, ponieważ Adrian pamiętał, jak Marek krzyczał i poniżał go przed innymi pracownikami. Dlatego teraz Adrian nie chciał mieć z Markiem nic do czynienia. Wkrótce ... jego zahamowania najczęściej znikają, a przynajmniej znacząco się zmniejszają. Rozmowa z odchodzącymi pracownikami - porady i wskazówki Należy nastawić się na to, że usłyszymy ...
Tematy: odejście pracownika z firmy, motywowanie pracowników, wypowiedzenie, zarządzanie pracownikami -
Kryzys zaufania na rynku pracy
00:21 04.04.2010
... programy aktywizujące bezrobotnych były w większym niż dotychczas stopniu, nastawione na nauczanie tzw. umiejętności „miękkich”, ułatwiających tworzenie takich relacji pomiędzy pracodawcami a pracownikami, które ułatwiają wzajemne zrozumienie i wpływają na wzrost zaufania. Autorzy: dr Małgorzata Skrzek-Lubasińska, prof. Jolanta Szaban
Tematy: rynek pracy, zaufanie, zaufanie do pracownika, badania firm -
Efektywność pracowników spada
12:23 21.01.2010
... biznesowych oraz zmniejszeniem zaangażowania w swoje obowiązki” – mówi Thierry Iovane, Dyrektor na Europę i Amerykę Łacińską CIMA (Chartered Institute of Management Accountants). Zarządzanie przez lęk Mimo deklaracji, iż nie obawiamy się utraty pracy w kryzysie, istnieje grupa osób, która odczuwa z tego powodu wyraźny lęk ...
Tematy: efektywność pracy, motywowanie pracowników, efektywność pracowników, zarządzanie pracownikami