-
Wartość dodana marki nie tylko materialna
10:04 18.04.2013
... opinie o możliwościach innowacyjnych. Marketerzy głusi na te głosy pozbawiają się bardzo dużego potencjału i możliwości zaangażowania fanów w rozwój konkurencyjności marki. Wartość dodana marki coraz częściej przestaje być postrzegana wyłącznie w kontekście elementów materialnych. Okazuje się bowiem, że dla konkurentów nie stanowią one dziś barier ...
Tematy: marki, marka, wizerunek marki, promowanie marki -
Nazwa potoczna: jak chronić sukces marki?
09:12 09.04.2013
... wizerunek marki Wylansowany koncept produktu wymaga zawsze konceptu ochrony prawnej. Drugim problemem jest popularyzacja marki przy braku konkurencji. Taka dominacja prowadzić może do wytworzenia marki ...
Tematy: nazwa potoczna, nazwa produktu, marki, marka -
Nazwy produktów a symbolizm fonetyczny
00:16 26.02.2013
... indywidualnie, w zależności od typu projektu. Reguły nazewnictwa i zasady oceniania nazw można mnożyć. Ważne jest, aby logikę nazywania łączyć z oczekiwanym wizerunkiem marki, sposobem stosowania produktu i jego unikalnymi cechami. Nazwy produktów odróżniają się, ale powinny mieć także potencjał wyróżniania. Celem projektowania nazwy nie ...
Tematy: projektowanie nazw, wizerunek marki, nazwa marki, nazewnictwo produktów -
Jakie cechy ma dobra nazwa marketingowa?
00:16 01.02.2013
... "ucha" - posiadają jednak pewną cechę, która jest również nieodzownym elementem wizerunku marki – wyróżniają się! Nazwa powinna być inna od nazw już istniejących. ... badania i testy lingwistyczne. Celem tych audytów, jest uchronienie nazwy produktu i marki przed rynkową kompromitacją. Na polskim rynku przykładami nazw, wywołujących mieszane uczucia, ...
Tematy: nazwa marketingowa, nazwa handlowa, nazwa, wizerunek marki -
Jak zaprojektować nazwę produktu?
11:51 09.01.2013
... , jak konkurenci chronią prawnie swoje marki na określonych rynkach i w określonych branżach. Daje to firmie informacje i konkurencyjności marki. Dla uzyskania dodatkowych gwarancji ... czasach ochrona prawna marki jest nie tyle pożądana, co niezbędna. Dobra nazwa produktu świadomie zaprojektowana, chroniona, pozwala firmie uzyskać status marki. Marka ...
Tematy: nazwa produktu, projektowanie nazw, nazewnictwo produktów, nazwa -
Jak zaprojektować najlepsze logo firmy?
10:02 27.11.2012
... marki, wysokiej świadomości i pozycji konkurencyjnej. Bez wyróżniającego wizerunku jest to trudne. Jak zaprogramować i zbudować silną markę? Jak wyróżnić firmę od konkurentów? Jak wykorzystać wizerunek ... jest jednak, kiedy logo firmy pomaga firmie osiągnąć jednoznaczny i silny wizerunek, a kiedy wadzi w budowaniu wizerunku przedsiębiorstwa lub obniża ...
Tematy: logo firmy, projektowanie logo firmy, logo, logo firmowe -
Marketing marki a marketing produktu
00:32 02.05.2012
... dziś jakąś szczególną skłonność do kupowania rowerów marki Rover, odkurzaczy marki Electrolux, piecyków marki Junkers, żyletek marki Gillette? Coś jeszcze z dawnej chwały zostało, ale ... nie jest polisą ubezpieczeniową od następstw błędów biznesowych. Dziś utrzymanie marki jest w zasadzie tym samym, co utrzymanie klientów, i polega na dostarczaniu ...
Tematy: marka, marki, marketing marki, najlepsza marka -
Problemy z nazwami marek
14:04 28.12.2011
... powiązania z koncernem z Cupertino. Producent uważa się za właściciela praw do marki i nazwy produktów na chińskim rynku, a sprzedaż w Chinach iPada w traktuje jako naruszenie ... a szybko „wymyślona” nazwa BlackBerry 10, używa chronionej na rzecz firm marki i na pewno nie będzie stanowiła problemu prawnego. Gorzej będzie z jej marketingowym ...
Tematy: nazwa marki, nazwa produktu, projektowanie nazw, wizerunek marki -
Akwizycje a strategia marki
13:48 13.12.2011
... towarowe i wspólne marki. Dobrze zaprogramowana strategia marki zajmuje poczesne miejsce w procesie budowania trwałej przewagi rynkowej. Strategia marki kształtuje pozytywny wizerunek, buduje podstawy prezentacji na rynku, odwzorowuje pozycję i aspiracje, prezentuje kulturę firmy, kreuje styl i charakter. Kreatywna strategia marki tworzy efektywne ...
Tematy: strategia marki, zarządzanie marką, wizerunek marki, zarządzanie wizerunkiem marki -
Naming na eksport
13:54 10.10.2011
... W wypadku tego projektu namingowego, chodziło o „calcium” (wapno) i „saris” (aromat mleczny). Projektowanie nazw posługuje się różnymi technikami kreacji. W tym wypadku, twórcy marki nie przewidzieli jej sukcesu i eksportu. Różnice w wymowie zapisu nazwy w różnych językach mogły prowadzić do trudno przewidywalnych problemów. Przykład pokazuje, jak ...
Tematy: naming, nazwa, nazwa produktu, naming międzynarodowy