eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plTematy › uprawnienia kupującego
  • Reklamacja konsumencka. Przedsiębiorco, masz 14 dni na odpowiedź

    Reklamacja konsumencka. Przedsiębiorco, masz 14 dni na odpowiedź

    10:23 20.02.2024

    ... odróżnić reklamację od oświadczenia o odstąpieniu od umowy na podstawie uprawnienia wynikającego z ustawy o prawach konsumenta – w każdym przypadku należy interpretować całokształt komunikatu ... ważna jest chwila, w której sprzedawca mógł się zapoznać z wiadomością od kupującego (art. 61 Kodeksu). W przypadku wiadomości mailowej liczy się moment, kiedy ... WIĘCEJ

    Tematy: reklamacja, reklamacje, reklamacja towaru, prawo do reklamacji
  • Czy i dlaczego decydujemy się na zwrot towaru?

    Czy i dlaczego decydujemy się na zwrot towaru?

    08:36 19.12.2023

    Konsument dokonujący zakupów w e-commerce ma prawo odstąpić od umowy w ciągu 14 dni od sprzedaży bez podawania przyczyny, a przedsiębiorca zobligowany jest zwrócić koszty jego zakupu. Czy polscy kupujący często decydują się na zwrot towaru? Odpowiedzi na to i inne pytania udziela raport Santander Consumer Banku „Polaków Portfel Własny: trendy ... WIĘCEJ

    Tematy: e-commerce, sklep internetowy, zakupy online, zwrot towaru
  • 7 porad, jak nie wpaść w zakupowe pułapki w Black Friday

    7 porad, jak nie wpaść w zakupowe pułapki w Black Friday

    11:16 23.11.2023

    Black Friday, Black Week, Cyber Monday... W te dni ogarnia nas zakupowe szaleństwo. Poszukując jak najatrakcyjniejszych cen możemy jednak wpaść w niejedną pułapkę. Europejskie Centrum Konsumenckie przygotowało 7 porad dla kupujących i przypomina o przysługujących konsumentom prawach. Punkt odniesienia – najniższa cena z 30 dni przed obniżką Od ... WIĘCEJ

    Tematy: Black Friday, Black Weeks, Cyber Monday, ceny
  • Black Friday: tak musi być zaprezentowana cena

    Black Friday: tak musi być zaprezentowana cena

    12:00 20.11.2023

    24 listopada przypada tegoroczny Black Friday. Jednak już teraz sklepy proponują różnego rodzaju akcje promocyjne w ramach Black Weeks. Z tej okazji UOKiK przypomina, w jaki sposób zgodnie z obowiązującymi przepisami powinna być prezentowana okazja cenowa. Jak możemy rozpoznać, czy promocja jest rzeczywiście dla nas korzystna? W 2023 roku ... WIĘCEJ

    Tematy: Black Friday, Cyber Monday, Black Week, ceny
  • 5 pomysłów na szybkie zwroty w e-commerce

    5 pomysłów na szybkie zwroty w e-commerce

    11:28 22.06.2023

    Budowanie silnego brandu oraz zaufania wśród klientów czy też lojalizacja konsumentów – to tylko kilka korzyści, które płyną z łatwych i szybkich zwrotów w e-commerce. Jak je prowadzić, żeby korzystali z nich zarówno kupujący, jak i sprzedawcy? Oto pięć propozycji eksperta IdoSell. Możliwość prostych i przejrzystych zwrotów towarów to jeden z ... WIĘCEJ

    Tematy: e-commerce, sklep internetowy, zakupy online, zwrot towaru
  • Koniec rękojmi w sprzedaży konsumenckiej

    Koniec rękojmi w sprzedaży konsumenckiej

    11:40 13.02.2023

    ... takiej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu jej działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o CEiDG. Tym samym, uprawnienia konsumenta zawarte w ustawie przysługiwać będą również np. osobie prowadzącej jednoosobową działalność gospodarczą w postaci biura księgowego zawierającej umowę sprzedaży ... WIĘCEJ

    Tematy: ustawa o prawach konsumenta, rękojmia, rękojmia za wady fizyczne, rękojmia za wady
  • Letnie wyprzedaże - rabaty, reklamacje i zwroty. Jakie masz prawa?

    Letnie wyprzedaże - rabaty, reklamacje i zwroty. Jakie masz prawa?

    10:58 22.07.2022

    Lato to w sklepach okres wyprzedaży. Zanim ruszymy do sklepów na zakupy, powinniśmy przypomnieć sobie swoje prawa dotyczące reklamacji czy zwrotu towaru. Zebrał je UOKiK. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Czy możemy reklamować przeceniony towar? Czy możemy zwrócić produkt w niewłaściwym rozmiarze? Jakie mamy prawa kupując na zagranicznych ... WIĘCEJ

    Tematy: wyprzedaż, wyprzedaże, letnie wyprzedaże, obniżki cen
  • W e-commerce w maju duże zmiany dla sprzedających

    W e-commerce w maju duże zmiany dla sprzedających

    12:32 29.04.2022

    ... klienci mogli skutecznie się ze sprzedającym kontaktować, już tak. Podanie numeru, na który nie da się dodzwonić może szybko doprowadzić kupującego do frustracji i negatywnie wpłynąć na opinię o e-sklepie. Może też podważyć jego wiarygodność. Już teraz ustawa o prawach konsumenta wymaga, aby udostępnione ... WIĘCEJ

    Tematy: e-commerce, sklepy internetowe, e-sklep, regulamin sklepu internetowego
  • Prawa konsumenta. Nowe zasady rękojmi i gwarancji

    Prawa konsumenta. Nowe zasady rękojmi i gwarancji

    11:00 31.01.2022

    ... , że niezgodność towaru z umową jest istotna. Oznacza to przeniesienie ciężaru dowodowego z kupującego na sprzedawcę. Dotąd to kupujący musiał wykazać, że wada jest istotna i ... wymiany mniej korzystnych dla konsumenta niż przewidują to przepisy regulujące uprawnienia do żądania wymiany lub naprawy w ramach rękojmi. Przewidziano także, że odstępstwo ... WIĘCEJ

    Tematy: prawa konsumenta, prawa konsumentów, rękojmia, gwarancja
  • Sprzedaż pojazdu i jego zwrot

    Sprzedaż pojazdu i jego zwrot

    17:11 18.01.2022 PORADA

    Witam sprzedałam pojazd 8 stycznia 2022. Dziś dostałam telefon (18.01.22), że kupujący poinformował mnie, że chce zwrócić auto, ponieważ popsuło się w nim sprzęgło. Chciałabym zapytać, jak wygląda sprawa, ponieważ auto miałam 4 lata i nigdy żadnych problemów nie było. Przed ... WIĘCEJ

    Tematy: sprzedaż samochodu, uprawnienia kupującego, odstąpienie od umowy, prawo odstąpienia od umowy
  • Rękojmia a odstąpienie od umowy. Czy znasz różnice?

    Rękojmia a odstąpienie od umowy. Czy znasz różnice?

    00:35 17.12.2020

    ... w sklepie. Usługi: jeśli zażądasz natychmiastowego dostarczenia usługi, tracisz częściowo prawa do odstąpienia - proporcjonalnie do zakresu, w jakim korzystałeś z usługi. Termin obowiązywania uprawnienia 2 lata (może być skrócony do 1 roku dla używanych towarów). Przez pierwsze 6 miesięcy (w Polsce przez rok) nie musisz niczego udowadniać, ale ... WIĘCEJ

    Tematy: rękojmia, odstąpienie od umowy, odstąpienie od umowy na odległość, rękojmia za wady fizyczne
  • Niedotrzymanie terminu oddania nieruchomości przez dewelopera

    Niedotrzymanie terminu oddania nieruchomości przez dewelopera

    12:57 30.08.2018 PORADA

    Witam, podpisaliśmy umowę wstępną zakupu domu (nie deweloperską i nienotarialną, ale zwykłą umowę miedzy nami a deweloperem), wpłaciliśmy zaliczkę w kwocie 40 tys. zł i zadatek w wysokości 20 tys. zł (który miał być na pokrycie kosztów zmian jakich dokonaliśmy w domu w trakcie ... WIĘCEJ

    Tematy: umowa przedwstępna, kupno mieszkania, uprawnienia kupującego, deweloper
  • Sklep internetowy - jak sobie poradzić z nieuczciwym

    Sklep internetowy - jak sobie poradzić z nieuczciwym

    13:34 27.07.2018 PORADA

    Kupiłam w sklepie internetowym telefon, od razu złożyłam rezygnację, jednak pieniądze już zapłaciłam za towar. Zaczęłam się upominać o zwrot i wtedy sklep internetowy zmienił dane właściciela na stronie. Czy mogę zgłosić to PIP aby skontrolowali właściciela sklepu ... WIĘCEJ

    Tematy: sklep internetowy, zwrot pieniędzy, reklamacja, postępowanie reklamacyjne
  • Czy wytarty łańcuszek przy torebce można reklamować?

    Czy wytarty łańcuszek przy torebce można reklamować?

    15:41 21.06.2018 PORADA

    Dzień dobry, kupiłam torebkę w czerwcu, po dwóch miesiącach torebka, a dokładnie łańcuch służący  jako pasek koloru srebrnego zaczął się wycierać i brudzić ubranie. Złożyłam reklamację, ale dostałam odpowiedź, że zamki i ozdoby oraz łańcuszki nie podlegają reklamacji ... WIĘCEJ

    Tematy: reklamacja, prawo do reklamacji, niezgodność towaru z umową, prawa konsumenta
  • Reklamacja towaru dla firm

    Reklamacja towaru dla firm

    13:04 18.01.2018 PORADA

    Witam, w jaki sposób firma, która kupiła towar w mojej firmie, może go reklamować? Z tego co wiem w długości rękojmi dla przedsiębiorców mam dowolność i mogę jej nie oferować. Czy w takim przypadku mam obowiązek zamieścić taką informację w regulaminie sklepu? WIĘCEJ

    Tematy: reklamacja, prawo do reklamacji, postępowanie reklamacyjne, uprawnienia kupującego
  • Nierzetelny mechanik samochodowy

    Nierzetelny mechanik samochodowy

    08:57 01.12.2017 PORADA

    Witam, pękła mi opona, podjechałam do wulkanizatora. Zakupiłam dwie opony, otrzymałam paragon. Po około miesiącu okazało się, że uchodzi powietrze z zakupionej opony. Podjechałam do wulkanizatora z reklamacją (dodam, że auto głównie stoi na parkingu, po wymianie może z 6 razy ... WIĘCEJ

    Tematy: nierzetelni fachowcy, prawa konsumenta, nieuczciwa firma, uprawnienia kupującego
  • Ile trwa gwarancja, rękojmia przy zakupie sprzętu na firmę?

    Ile trwa gwarancja, rękojmia przy zakupie sprzętu na firmę?

    10:20 13.10.2017 PORADA

    Ile trwa gwarancja, rękojmia przy zakupie sprzętu na firmę (faktura VAT)? Sprzedawca twierdzi, że rok tylko, ale nie ma podanej takiej informacji w karcie gwarancyjnej. Proszę o pomoc w tej sprawie. WIĘCEJ

    Tematy: gwarancja, prawo do gwarancji, karta gwarancyjna, rękojmia
  • Prawo konsumenta i pośrednika sprzedaży

    Prawo konsumenta i pośrednika sprzedaży

    18:22 13.06.2017 PORADA

    Witam, bardzo proszę o poradę, jakiś czas temu podjęłam współpracę z producentem ubrań z Chin, dla którego świadczyłam usługi i sprzedawałam ubrania, które sam producent wysyłał prosto z Chin do klienta, czyli ja dostawałam zdjęcia produktów, które producent oferował ... WIĘCEJ

    Tematy: prawa konsumenta, pośrednik sprzedaży, zwrot towaru, reklamacja
  • Reklamacja cuchnącego produktu - czy to możliwe?

    Reklamacja cuchnącego produktu - czy to możliwe?

    18:04 05.12.2016 PORADA

    Witam, piszę z pytaniem odnośnie krzesełka do karmienia dziecka. Kupiłam je tydzień temu i po rozpakowaniu był niesamowity smród. Nie chodzi o całe krzesełko tylko poszycie, które zaznaczam jest ściągane, jest wykonane z tak jakby ceratki, łatwej do umycia. Sprzedawca zalecił ... WIĘCEJ

    Tematy: reklamacja, prawo do reklamacji, postępowanie reklamacyjne, dochodzenie roszczeń
  • Czy można żądać zwrotu pieniędzy za reklamowane okulary?

    Czy można żądać zwrotu pieniędzy za reklamowane okulary?

    20:13 02.09.2016 PORADA

    Kupiłam okulary korekcyjne, ale po krótkim okresie użytkowania ułamał się zausznik w oprawce. W ramach reklamacji oprawkę naprawiono - prawdopodobnie wymieniono zauszniki. Sytuacja się powtórzyła - ponownie w ramach reklamacji naprawiono oprawkę. Niestety, zausznik złamał się po raz ... WIĘCEJ

    Tematy: reklamacja, postępowanie reklamacyjne, niezgodność towaru z umową, zwrot pieniędzy

 

1 2 ... 6

następna



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: