eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plTematy › prawa konsumentów
  • Nietrafiony prezent świąteczny a prawo do reklamacji i zwrotu

    Nietrafiony prezent świąteczny a prawo do reklamacji i zwrotu

    10:24 12.12.2023

    ... od umowy. Jeśli brak zgodności z umową jest istotny, konsument może żądać obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy, bez uprzedniego skorzystania z prawa do żądania naprawy lub wymiany. Ile jest czasu na reklamację? Okres ochrony gwarancyjnej zależy od woli gwaranta. Jeżeli go nie ... WIĘCEJ

    Tematy: nietrafiony prezent, prezenty świąteczne, zwrot towaru, zakupy przez internet
  • Bezpłatny okres próbny może być pułapką dla sprzedawców

    Bezpłatny okres próbny może być pułapką dla sprzedawców

    11:39 27.11.2023

    ... odróżniać od gwarantowanego przez unijną dyrektywę 14-dniowego prawa do odstąpienia od umowy zawartej na odległość (podobnie jak gwarantuje to art. 27 polskiej ustawy o prawach konsumentów). Pułapka dla sprzedającego Trybunał Sprawiedliwości UE odpowiedział, że wykonanie przysługującego konsumentowi prawa do odstąpienia od umowy zawartej na ... WIĘCEJ

    Tematy: bezpłatny okres próbny, abonament, umowa, prawo do odstąpienia od umowy
  • 7 porad, jak nie wpaść w zakupowe pułapki w Black Friday

    7 porad, jak nie wpaść w zakupowe pułapki w Black Friday

    11:16 23.11.2023

    ... również najniższą cenę z ostatnich 30 dni przed obniżką. To dla konsumentów rzeczywisty punkt odniesienia, który pozwala ocenić atrakcyjność oferty. Informacja o najniższej cenie ... i środowisko naturalne. Pomoc dla konsumentów: 801 440 220 lub 22 266 76 76 porady@dlakonsumentow.pl Rzecznicy konsumentów w twoim mieście lub powiecie Wojewódzkie ... WIĘCEJ

    Tematy: Black Friday, Black Weeks, Cyber Monday, ceny
  • Black Friday z Dyrektywą Omnibus - koniec windowania cen

    Black Friday z Dyrektywą Omnibus - koniec windowania cen

    00:22 22.11.2023

    ... należy, że zachowanie przedsiębiorcy w zakresie informowania o obniżkach cen podlega ocenie Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który będzie mógł uznać daną praktykę za naruszającą zbiorowe interesy konsumentów, a w związku z tym ukarać przedsiębiorcę stosowną karą, wynoszącą do 10 % obrotu osiągniętego w roku obrotowym poprzedzającym ... WIĘCEJ

    Tematy: Black Friday, Omnibus, zakupy, ceny
  • Black Friday czy Fake Friday? Jak zorganizować promocje zgodne z Dyrektywą Omnibus

    Black Friday czy Fake Friday? Jak zorganizować promocje zgodne z Dyrektywą Omnibus

    13:30 21.11.2023

    ... przed obniżką oraz najniższej cenie od wystawienia produktu. W nowych zasadach wdrożonych w OMNIBUS chodzi m.in. o wykluczenie sztucznie zawyżonych cen i wprowadzanie konsumentów w błąd. Zasady ogólne dotyczące promocji Regulaminy na stronie: Umieść regulamin sklepu, politykę prywatności, politykę plików cookies, a także odbierz zgody. Podczas ... WIĘCEJ

    Tematy: Omnibus, Black Friday, Cyber Monday, zakupy
  • Black Friday: tak musi być zaprezentowana cena

    Black Friday: tak musi być zaprezentowana cena

    12:00 20.11.2023

    ... któremu mogliby zweryfikować hasła marketingowe obiecujące wyjątkowe okazje. Po zmianie prawa wystarczy, że zapoznają się z najniższą ceną z 30 dni przed obniżką, ... dla konsumentów, m.in. nowe zasady reklamacji. Już w najbliższą środę, 22 listopada o godz. 13:00 zapraszamy na najnowszy odcinek webinaru, tym razem na temat prawa do reklamacji usług ... WIĘCEJ

    Tematy: Black Friday, Cyber Monday, Black Week, ceny
  • UOKiK: eBilet zwróci klientom opłatę serwisową

    UOKiK: eBilet zwróci klientom opłatę serwisową

    10:59 16.11.2023

    ... zamówienia, może dokonać zakupu niezgodnego ze swoimi planami budżetowymi, nie chcąc poświęcać czasu na rozpoczynanie procesu od początku. Przejrzysty dla konsumentów sposób prezentacji cen minimalnych będzie dotyczył zarówno serwisu eBilet, jak i wszystkich przekazów marketingowych. Ponadto eBilet został zobowiązany do zwrotu opłaty ... WIĘCEJ

    Tematy: eBilet, UOKiK, decyzje UOKiK, ochrona konsumentów
  • Czy w salonie dealerskim musi być cennik samochodów?

    Czy w salonie dealerskim musi być cennik samochodów?

    00:40 05.11.2023

    ... napisu na towarze lub opakowaniu. W cenniku uwidacznia się ceny towarów przeznaczonych do sprzedaży detalicznej umieszczonych w miejscu niedostępnym lub niewidocznym dla konsumentów. Wywiesza się je, wykłada lub udostępnia w inny sposób w miejscu sprzedaży towarów (§ 8). W związku z powyższym pojawia się pytanie: czy w salonie dealerskim powinien ... WIĘCEJ

    Tematy: cena, ceny, polityka cenowa, zarządzanie cenami
  • Prawo do naprawy: zachęty dla konsumentów do naprawiania produktów

    Prawo do naprawy: zachęty dla konsumentów do naprawiania produktów

    09:21 26.10.2023

    Europosłowie przyjęli rozwiązania zachęcające konsumentów do naprawiania produktów zamiast kupowania nowych. W środę Komisja Rynku Wewnętrznego i Ochrony Konsumentów przyjęła stanowisko w sprawie nowego "prawa do naprawy" dla konsumentów, przy 38 głosach za, 2 przeciw i braku wstrzymujących się. Propozycja ma na celu zwiększenie liczby napraw w ... WIĘCEJ

    Tematy: prawo do naprawy, prawa konsumentów, prawa konsumenta, gwarancja
  • Odpowiedzialność za produkty wadliwe - jakie zmiany w dyrektywie unijnej?

    Odpowiedzialność za produkty wadliwe - jakie zmiany w dyrektywie unijnej?

    13:01 20.10.2023

    ... odpowiedzialność biznesu i dbałość o to, by produkt pojawiający się na rynku spełniał wszystkie wymagania. Ma to się przełożyć na lepszą ochronę konsumentów, którzy będą mogli liczyć na adekwatne odszkodowanie, jeśli dany produkt spowoduje u nich powstanie szkody - zarówno o charakterze fizycznym, jak i szkody niematerialnej ... WIĘCEJ

    Tematy: odpowiedzialność za produkty wadliwe, produkty wadliwe, wadliwe produkty, produkty niebezpieczne

poprzednia  

1 2 3 ... 10 ... 50 ... 66

następna



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: