eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plTematy › postępowanie reklamacyjne
  • Zwrot towaru - sprzedawca nie chce zwrócić pieniędzy

    Zwrot towaru - sprzedawca nie chce zwrócić pieniędzy

    10:29 14.10.2019 PORADA

    Dzień dobry, kupiłam poprzez allegro cześć do samochodu, która jak zapewniał sprzedawca jest sprawna. Po jej otrzymaniu okazało się że jednak jest nie sprawna. Poinformowała o tym sprzedającego, który zgodził się na zwrot. Paczkę wysłałam firma kurierska. Tydzień po dostarczeniu ... WIĘCEJ

    Tematy: zwrot towaru, zwrot pieniędzy, reklamacja, postępowanie reklamacyjne
  • Usługa naprawy Digital Care, Play 360

    Usługa naprawy Digital Care, Play 360

    18:56 03.10.2019 PORADA

    Dzień dobry, w dniu 25.05.2019 podpisałem umowę z firmą Play na abonament wraz z telefonem oraz usługę tzw. Play360, w której m.in. jest uwzględniona naprawa urządzenia. Regulamin jest dostępny na stronie firmy Play pod adresem https://www.naprawaplay.pl/regulaminy Mojej osoby ... WIĘCEJ

    Tematy: reklamacja, postępowanie reklamacyjne, dochodzenie roszczeń, prawa konsumenta
  • Sklep internetowy - jak sobie poradzić z nieuczciwym

    Sklep internetowy - jak sobie poradzić z nieuczciwym

    13:34 27.07.2018 PORADA

    Kupiłam w sklepie internetowym telefon, od razu złożyłam rezygnację, jednak pieniądze już zapłaciłam za towar. Zaczęłam się upominać o zwrot i wtedy sklep internetowy zmienił dane właściciela na stronie. Czy mogę zgłosić to PIP aby skontrolowali właściciela sklepu ... WIĘCEJ

    Tematy: sklep internetowy, zwrot pieniędzy, reklamacja, postępowanie reklamacyjne
  • Gwarancja . Kto płaci za dojazd?

    Gwarancja . Kto płaci za dojazd?

    14:14 30.01.2018 PORADA

    Pracuję w fabryce produkującej maszyny transportowe i bardzo często spotykam się z pytaniem: "kto zapłaci za dojazd, transport w celu naprawy gwarancyjnej sprzętu do waszego serwisu"? Dodam, że nie prowadzimy sprzedaży detalicznej (fabryka - klient/konsument), a  nasze produkty ... WIĘCEJ

    Tematy: gwarancja, reklamacja, postępowanie reklamacyjne, dojazd
  • Reklamacja towaru dla firm

    Reklamacja towaru dla firm

    13:04 18.01.2018 PORADA

    Witam, w jaki sposób firma, która kupiła towar w mojej firmie, może go reklamować? Z tego co wiem w długości rękojmi dla przedsiębiorców mam dowolność i mogę jej nie oferować. Czy w takim przypadku mam obowiązek zamieścić taką informację w regulaminie sklepu? WIĘCEJ

    Tematy: reklamacja, prawo do reklamacji, postępowanie reklamacyjne, uprawnienia kupującego
  • Uszkodzona kuchenka kupiona ze sklepu internetowego

    Uszkodzona kuchenka kupiona ze sklepu internetowego

    10:29 08.07.2017 PORADA

    Dzień dobry, w dniu 5 lipca odebrałam kuchenkę gazową emaliowaną zakupioną w sklepie internetowym. Opakowanie ze styropianu było całe, nie nosiło podejrzanych uszkodzeń. Klapa szklana w całości, piekarni szklany w całości. Po rozpakowaniu wizualnie bez dotykania wszystko fajnie, ale ... WIĘCEJ

    Tematy: reklamacja, prawo do reklamacji, postępowanie reklamacyjne, prawa konsumenta
  • Reklamacja cuchnącego produktu - czy to możliwe?

    Reklamacja cuchnącego produktu - czy to możliwe?

    18:04 05.12.2016 PORADA

    Witam, piszę z pytaniem odnośnie krzesełka do karmienia dziecka. Kupiłam je tydzień temu i po rozpakowaniu był niesamowity smród. Nie chodzi o całe krzesełko tylko poszycie, które zaznaczam jest ściągane, jest wykonane z tak jakby ceratki, łatwej do umycia. Sprzedawca zalecił ... WIĘCEJ

    Tematy: reklamacja, prawo do reklamacji, postępowanie reklamacyjne, dochodzenie roszczeń
  • Czy mogę odstąpić od umowy kupna lodówki i wymienić towar na wolny od wad?

    Czy mogę odstąpić od umowy kupna lodówki i wymienić towar na wolny od wad?

    15:10 11.10.2016 PORADA

    Witam, mam prośbę o pomoc otóż... Kupilam lodówkę za gotówkę w sklepie stacjonarnym w niedzielę, zapłaciłam również za transport i została dostarczona w środę trzy dni później. Panowie serwisanci wnieśli i podpisałam protokół, że nie ma żadnych wad widocznych, jednakże ... WIĘCEJ

    Tematy: niezgodność towaru z umową, odstąpienie od umowy, reklamacja, prawo do reklamacji
  • Czy mogę odstąpić od umowy kupna?

    Czy mogę odstąpić od umowy kupna?

    22:55 10.10.2016 PORADA

    Proszę o wyjaśnienie, czy mogę odstąpić od umowy i odesłać odkurzacz kupiony na pokazie, na który uzyskałam upust w cenie, a okazał się wadliwy. W sobotę wieczorem na pokazie w naszej miejscowości kupiłam  odkurzacz z funkcją prania. Dziś, tj. w poniedziałek go rozpakowałam i ... WIĘCEJ

    Tematy: reklamacja, postępowanie reklamacyjne, prawo do reklamacji, dochodzenie roszczeń
  • Czy można żądać zwrotu pieniędzy za reklamowane okulary?

    Czy można żądać zwrotu pieniędzy za reklamowane okulary?

    20:13 02.09.2016 PORADA

    Kupiłam okulary korekcyjne, ale po krótkim okresie użytkowania ułamał się zausznik w oprawce. W ramach reklamacji oprawkę naprawiono - prawdopodobnie wymieniono zauszniki. Sytuacja się powtórzyła - ponownie w ramach reklamacji naprawiono oprawkę. Niestety, zausznik złamał się po raz ... WIĘCEJ

    Tematy: reklamacja, postępowanie reklamacyjne, niezgodność towaru z umową, zwrot pieniędzy
  • Termin reklamacji wydłużony

    Termin reklamacji wydłużony

    10:21 20.05.2014

    Wraz z końcem bieżącego roku wchodzi w życie nowa ustawa, na mocy której wprowadzone zostaną zapisy dyrektywy unijnej na temat handlu na odległość. Dość znaczącym i korzystnym dla konsumentów zmianom, ulegną m.in. przepisy dotyczące reklamacji towaru. Uchwalona przed kilkoma dniami nowelizacja przepisów z rozszerzonymi prawami konsumenta obejmie ... WIĘCEJ

    Tematy: postępowanie reklamacyjne, prawa konsumentów, reklamacja, prawo do reklamacji
  • Reklamacja towaru - nieprzyjemna konieczność

    Reklamacja towaru - nieprzyjemna konieczność

    10:36 05.12.2013

    Brytyjczyk poskarży się w firmie na sprzedawcę, który nie umył zębów, dla Polaka reklamacja to raczej nieprzyjemna konieczność – wynika z najnowszej ankiety OBOAK. – W Polsce nadal pokutuje mentalność z czasów PRL. A wymagający klient to wbrew pozorom korzyści dla obu stron – przekonuje Dawid Urbańczyk, szef programu Trusted Trader. Reklamacja ... WIĘCEJ

    Tematy: postępowanie reklamacyjne, prawa konsumentów, reklamacja, prawo do reklamacji
  • Odrzucona reklamacja w banku: sąd to ostateczność

    Odrzucona reklamacja w banku: sąd to ostateczność

    01:10 13.07.2013

    ... , spraw możemy dochodzić także w Sądzie Polubownym przy KNF. Jednak na to postępowanie zgodę udzielić musi sam bank. – Nie ma jednak ograniczenia w postaci maksymalnej kwoty rekompensaty, którą możemy uzyskać. Opłata za postępowanie mediacyjne jest jednak wyższa i wynosi 100 zł lub 250 zł – twierdzi ... WIĘCEJ

    Tematy: spory konsumenckie, prawa konsumenta, ochrona konsumentów, postępowanie reklamacyjne
  • Prawa konsumenta: reklamacja czy zwrot towaru?

    Prawa konsumenta: reklamacja czy zwrot towaru?

    09:33 03.05.2013

    Reklamacja, a może zwrot zakupionego sprzętu na podstawie ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej – z jakich praw przysługujących konsumentom można korzystać, gdy zakupiony towar ulegnie awarii, odbiega od tego co było nam oferowane przy jego zakupie lub po prostu go nie był trafnym wyborem – radzą specjaliści. Choć pojęcia ... WIĘCEJ

    Tematy: postępowanie reklamacyjne, prawa konsumentów, reklamacja, prawo do reklamacji
  • Reklamacja towaru nie musi być koszmarem

    Reklamacja towaru nie musi być koszmarem

    00:13 03.03.2013

    Nie lubimy reklamacji. Konsumentom kojarzą się one zazwyczaj z niechętnymi sprzedawcami, którzy zrobią wszystko by odprawić ich z kwitkiem. Przedsiębiorców przyprawia o ból głowy sama myśl o spotkaniu z roszczeniowym klientem, który próbuje zrzucić na nich odpowiedzialność za niewłaściwie użytkowanie produktu. Zamiast jednak traktować reklamacje ... WIĘCEJ

    Tematy: postępowanie reklamacyjne, prawa konsumentów, reklamacja, towary konsumpcyjne
  • Odpowiedzialność sprzedawcy za wadliwy towar

    Odpowiedzialność sprzedawcy za wadliwy towar

    08:42 12.01.2012

    ... żądać obniżenia ceny bądź odstąpić od umowy. Przy czym odstąpienie (zwrot pieniędzy) jest możliwe tylko wtedy, gdy wada jest istotna. Postępowanie reklamacyjne Rozpatrując reklamację sprzedawca powinien zwrócić uwagę przede wszystkim na fakt, czy wydał towar zgodny z umową. Zgodnie z przepisami, jeśli kupujący indywidualnie ... WIĘCEJ

    Tematy: wadliwy towar, wadliwy produkt, postępowanie reklamacyjne, reklamacja towaru
  • Jak złożyć reklamację?

    Jak złożyć reklamację?

    00:25 31.07.2010

    ... u sprzedawcy reklamację z tytułu tzw. niezgodności towaru z umową (patrz przykładowe pismo reklamacyjne w ramce). Możemy się domagać naprawy zakupionego towaru lub jego wymiany ... dwóch miesięcy od stwierdzenia niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową. Postępowanie w takim przypadku należy oprzeć o przepisy ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz. U. z ... WIĘCEJ

    Tematy: prawo do reklamacji, postępowanie reklamacyjne, reklamacja, reklamacje
  • Prawa konsumenta: reklamacja towaru

    Prawa konsumenta: reklamacja towaru

    10:46 18.02.2010

    Konsument kupując i reklamując towar konsumpcyjny ma prawa i obowiązki wynikające z ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U.2002.141.1176 ze zm.). Ponadto w przypadku sprzedaży na odległość i poza lokalem przedsiębiorstwa obowiązują przepisy ustawy z dnia 2 marca 2000 r ... WIĘCEJ

    Tematy: postępowanie reklamacyjne, prawa konsumentów, reklamacje, towary konsumpcyjne
  • Jak rozstrzygać spory konsumenckie?

    Jak rozstrzygać spory konsumenckie?

    13:14 10.12.2009

    ... odstępy czasu pomiędzy ewentualnymi posiedzeniami) postępowanie pozasądowe trwa stosunkowo krótko: od dwóch tygodni do dwóch miesięcy. Dla porównania, postępowanie w sądzie powszechnym trwa czasem nawet kilka lat. Tanie – w porównaniu do postępowania prowadzonego przed sądem powszechnym, postępowanie pozasądowe zazwyczaj wiąże się z niewielkimi ... WIĘCEJ

    Tematy: spory konsumenckie, prawa konsumenta, ochrona konsumentów, postępowanie reklamacyjne
  • Reklamacje na nowo

    Reklamacje na nowo

    00:05 20.10.2004

    ... wprowadza jednoinstancyjność postępowania reklamacyjnego. Klient nie będzie się mógł odwołać od niekorzystnej dla siebie decyzji operatora - w takim wypadku pozostanie postępowanie mediacyjne lub polubowne, zaś w ostateczności - droga sądowa. Operatorzy wszystkie reklamacje będą musieli rozpatrzyć w ciągu 30 dni. Istotną regulacją z punktu ... WIĘCEJ

    Tematy: reklamacja usługi telekomunikacyjnej, postępowanie reklamacyjne, reklamacje

 

1 2 ... 5

następna



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: