eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plTematy › nieuczciwe praktyki konsumenckie
  • Telewizja Polsat i Teleaudio Dwa z zarzutami UOKiK za sylwestrowy konkurs

    Telewizja Polsat i Teleaudio Dwa z zarzutami UOKiK za sylwestrowy konkurs

    10:24 13.10.2022

    Prezes UOKiK Tomasz Chróstny postawił zarzuty Telewizji Polsat i spółce Teleaudio Dwa za nieprawidłową organizację SMS-owego konkursu sylwestrowego. Jeżeli zarzuty się potwierdzą, grozi im kara w wysokości do 10 proc. rocznego obrotu. UOKiK ustalił, że organizatorzy sylwestrowego konkursu – Telewizja Polsat i Teleaudio Dwa mogli wprowadzić ... WIĘCEJ

    Tematy: Telewizja Polsat, Teleaudio Dwa, UOKiK, konkurs
  • UPC Polska ukarana przez UOKiK za wygórowane koszty wypowiedzenia umowy

    UPC Polska ukarana przez UOKiK za wygórowane koszty wypowiedzenia umowy

    12:32 10.10.2022

    Prezes UOKiK nałożyła na UPC Polska karę w wysokości ponad 12,5 miliona złotych za pobieranie wygórowanych opłat za wypowiedzenie umowy zawartej na czas oznaczony. Abonenci mają także otrzymać zwrot nieprawidłowo pobranych opłat. UPC Polska świadczy konsumentom usługi telekomunikacyjne, takie jak dostęp do internetu, telewizji kablowej oraz ... WIĘCEJ

    Tematy: UPC Polska, UOKiK, koszty wypowiedzenia umowy, nieuczciwe praktyki konsumenckie
  • Sąd Apelacyjny o reklamie suplementu diety. UOKiK miał rację

    Sąd Apelacyjny o reklamie suplementu diety. UOKiK miał rację

    11:24 30.05.2022

    W 2017 r. głośno było o decyzji dotyczącej reklamy suplementów diety na zatoki, zwłaszcza z powodu wysokości nałożonej kary na Aflofarm Farmacja (prawie 26 mln PLN) (decyzja z dnia 12 października 2017 roku, nr DOIK 5/2017.). Emisja reklam miała miejsce w 2015 roku. W między czasie Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów częściowo (w zakresie kary ... WIĘCEJ

    Tematy: suplementy diety, UOKiK, nieuczciwa reklama, reklama wprowadzająca w błąd
  • UOKiK ostrzega przed reklamami wykorzystującymi wizerunek znanych osób

    UOKiK ostrzega przed reklamami wykorzystującymi wizerunek znanych osób

    13:15 09.03.2022

    UOKiK ostrzega konsumentów przed reklamami wykorzystującymi wizerunek znanych osób. Reklamy te, powołując się na polityków, sportowców czy aktorów, zachęcają do inwestowania w ryzykowne instrumenty finansowe, obiecując szybki, łatwy i wysoki zysk bez wychodzenia z domu i rzekomo bez ryzyka. Otrzymujemy sygnały od konsumentów, którzy stracili ... WIĘCEJ

    Tematy: ochrona konsumentów, prawa konsumenta, nieuczciwe reklamy, nieuczciwa reklama
  • Smsy premium - trwa postępowanie UOKiK

    Smsy premium - trwa postępowanie UOKiK

    12:49 22.06.2017

    ... . obrotu operatora. Więcej o zarzutach przeczytaj w jawnej wersji postanowienia o wszczęciu postępowania. Prezes urzędu prowadzi ponadto postępowanie wyjaśniające, w którym weryfikuje praktyki pozostałych operatorów, którzy również świadczą usługi z wykorzystaniem numerów 7218 i 60228. Dla konsumentów Konsumencie, jeśli chciałbyś powiadomić UOKiK ... WIĘCEJ

    Tematy: UOKiK, kontrola UOKiK, nieuczciwe praktyki konsumenckie, smsy premium
  • Prawa konsumentów 65+ ciągle łamane

    Prawa konsumentów 65+ ciągle łamane

    13:38 16.03.2017

    ... tych produktów oraz utrudniają odstąpienie umowy w ustawowym czasie 14 dni. Czytaj także: - Sprzedaż bezpośrednia: boimy się o prawo do reklamacji - Poznaj nieuczciwe praktyki rynkowe dostawców wody Jak jest w innych krajach? Urząd zapytał inne kraje UE, czy również mają problemy z praktykami wymierzonymi w seniorów podczas ... WIĘCEJ

    Tematy: UOKiK, kontrola UOKiK, nieuczciwe praktyki konsumenckie, ochrona konsumentów
  • Nieuczciwa reklama: odpowiada przedsiębiorca czy agencja reklamowa?

    Nieuczciwa reklama: odpowiada przedsiębiorca czy agencja reklamowa?

    09:15 20.09.2016

    Przedmiotem rozpoznania Sądu Najwyższego było naruszenie prawa do firmy oraz dopuszczenie się czynów nieuczciwej konkurencji - reklamy wprowadzającej klienta w błąd i mogącej przez to wpłynąć na jego decyzję co do nabycia towaru lub usługi oraz wprowadzające w błąd oznaczenie przedsiębiorstwa. Zgodnie z ustawą, odpowiedzialność podmiotu ... WIĘCEJ

    Tematy: nieuczciwa reklama, reklama wprowadzająca w błąd, nieuczciwe praktyki konsumenckie, nieuczciwa konkurencja
  • Domy opieki łamią prawa konsumentów

    Domy opieki łamią prawa konsumentów

    13:39 06.05.2016

    Prywatne domy opieki wyrastają jak grzyby po deszczu, stanowiąc dość dużą konkurencję dla placówek państwowych. Podpisując umowę z takim podmiotem, należy jednak zachować daleko idącą czujność - kontrole, które ostatnio przeprowadził UOKiK, dowiodły, że znakomita większość wzorców umów stosowanych przez prywatne placówki opiekuńcze (90%) zawiera ... WIĘCEJ

    Tematy: UOKiK, kontrola UOKiK, nieuczciwe praktyki konsumenckie, ochrona konsumentów
  • Uwaga na domy opieki. Większość stosuje klauzule niedozwolone

    Uwaga na domy opieki. Większość stosuje klauzule niedozwolone

    09:50 15.05.2015

    Podpisując umowę z domem seniora, zachowajmy szczególną czujność - ubiegłoroczna kontrola Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wykazała liczne nieprawidłowości w praktykach stosowanych przez tego rodzaju placówki - w 61 procent przypadków umowy zawierały niedozwolone prawem klauzule. Najczęściej chodziło o zastrzeganie możliwości rozwiązania ... WIĘCEJ

    Tematy: UOKiK, kontrola UOKiK, nieuczciwe praktyki konsumenckie, ochrona konsumentów
  • Loterie SMS: CT Creative Team jednak zapłaci karę

    Loterie SMS: CT Creative Team jednak zapłaci karę

    11:00 29.10.2014

    Nieco ponad rok temu Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że praktyki prowadzone przez spółkę CT Creative Team, organizatora loterii SMS, naruszają zbiorowe prawa konsumentów. Nałożona na przedsiębiorcę kara przewyższyła 140 tysięcy ... WIĘCEJ

    Tematy: UOKiK, kontrola UOKiK, nieuczciwe praktyki konsumenckie, loterie sms

 

1 2 ... 5

następna



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: