eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plTematy › KUP
  • Kilometrówka - co można wliczyć?

    Kilometrówka - co można wliczyć?

    10:47 03.04.2013 PORADA

    Dzień dobry Czy polisę ubezpieczeniową samochodu oraz myjnię mogę wliczyć do ewidencji przebiegu pojazdu (kilometrówka)? WIĘCEJ

    Tematy: kilometrówka, koszty eksploatacyjne, samochód firmowy, ewidencja przebiegu pojazdu
  • Czy geodeta może odliczyć ubranie robocze i pralkę?

    Czy geodeta może odliczyć ubranie robocze i pralkę?

    15:51 29.03.2013 PORADA

    Dzień dobry. Uprzejmie proszę o interpretację, czy jako geodeta samodzielnie wykonujący działalność gospodarczą, często chodzący w teren (a więc dziennie brudny) mam prawo kupować ubrania na koszt firmy a co się z tym wiąże urządzenie do prania. Nadmieniam iż pranie to muszę ... WIĘCEJ

    Tematy: geodeta, własna firma, samozatrudnienie, koszty uzyskania przychodu
  • Faktura z poczty

    Faktura z poczty

    08:01 28.03.2013 PORADA

    Czy potwierdzenie zapłaty z poczty wystarczy czy trzeba żądać faktury VAT żeby ująć w kosztach? WIĘCEJ

    Tematy: dokument księgowy, ewidencja księgowa, KUP, koszty uzyskania przychodu
  • Jak rozliczyć koszty uzyskania przychodu gdy brak jednego miesiąca?

    Jak rozliczyć koszty uzyskania przychodu gdy brak jednego miesiąca?

    10:21 26.03.2013 PORADA

    Witam, Mam problem z rozliczeniem pitów 11. W ubiegłym roku pracowałam w dwóch firmach: najpierw w jednej do końca maja, a potem od 4 czerwca w drugiej. W pitach 11 z obu firm wychodzi na to, że koszty uzyskania przychodu rozliczono z 11 miesięcy? Czy w rozliczeniu rocznym PIT-37 ... WIĘCEJ

    Tematy: rozliczenie roczne, PIT-11, PIT-37, koszty uzyskania przychodu
  • Ile procent powinna wynosić pierwsza rata leasingu?

    Ile procent powinna wynosić pierwsza rata leasingu?

    20:24 25.03.2013 PORADA

    Chcę kupić maszynę o wartości 1.000.000,00 zł netto. Ile procent powinna wynosić pierwsza rata w leasingu? Czy 40% będzie możliwe do odliczeń i zaliczenia w koszty uzyskania przychodu? WIĘCEJ

    Tematy: leasing, leasing operacyjny, raty leasingowe, leasing maszyn
  • Wyposażenie mieszkania a koszty uzyskania przychodu

    Wyposażenie mieszkania a koszty uzyskania przychodu

    12:58 25.03.2013 PORADA

    Dzień dobry, Proszę o wyjaśnienie: czy zakupione wyposażenie do mieszkania na 2 tygodnie wcześniej przed zawarciem umowy najmu, może stanowić koszt uzyskania przychodu? WIĘCEJ

    Tematy: wynajem mieszkania, koszty uzyskania przychodu, wyposażenie mieszkania, podatek od wynajmu mieszkania
  • Wyposażenie a remanent początkowy

    Wyposażenie a remanent początkowy

    12:42 25.03.2013 PORADA

    Planuję rozpoczęcie działalności gospodarczej jako fotograf. Posiadam już część wyposażenia (aparaty, obiektywy, lampy, itp), które kupiłem 2-3 lata temu. Czy mogę to wyposażenie ująć w remanencie początkowym i czy będzie to moim kosztem? Jest to wyposażenie niezbędne do ... WIĘCEJ

    Tematy: usługi fotograficzne, fotograf, remanent początkowy, wyposażenie
  • Czy warto amortyzować komputer?

    Czy warto amortyzować komputer?

    09:32 20.03.2013 PORADA

    Kupiłem do firmy w grudniu 2012 r. komputer o wartości 3200 zł netto. VAT odliczyłem w całości i koszt został jednorazowo ujęty w grudniu. Teraz jednak się zastanawiam, bo komputer będzie używany na pewno więcej  niż rok, to może powinienem go amortyzować? WIĘCEJ

    Tematy: amortyzacja, koszty firmy, komputer w firmie, KUP
  • Na jakich zasadach mogę zatrudnić męża w mojej działalności?

    Na jakich zasadach mogę zatrudnić męża w mojej działalności?

    09:21 20.03.2013 PORADA

    Prowadzę działalność gospodarczą na KPiR. Mój mąż stracił pracę i chcielibyśmy razem teraz prowadzić działalność. Czy mogę go normalnie zatrudnić i czy nie ma ograniczenia w tym, jakie wynagrodzenie mogę mu dać? Bo przecież będzie ono kosztem firmowym? WIĘCEJ

    Tematy: firma rodzinna, działalność gospodarcza, osoba współpracująca, zatrudnienie współmałżonka
  • Czy opłaty bankowe też mogę wrzucić w koszty?

    Czy opłaty bankowe też mogę wrzucić w koszty?

    22:59 19.03.2013 PORADA

    Prowadzę działalność na KPiR od lutego na zasadach ogólnych. Czy opłaty bankowe za prowadzenie rachunku firmowego również mogę ująć w kosztach? WIĘCEJ

    Tematy: opłaty bankowe, konto firmowe, koszty firmy, KUP

poprzednia  

1 ... 10 ... 20 ... 32 33 34 ... 38

następna



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: