eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plTematy › komunikacja interpersonalna
  • Jak rozpoznać kłamcę?

    Jak rozpoznać kłamcę?

    13:45 21.03.2009

    Niektórym tak zależy na dobrych relacjach i pozytywnym odbiorze ze współpracownikami i przełożonymi, że używają niedomówień, półprawd czy po prostu kłamstwa. Niektórzy czynią to z lęku o swoją posadę, pozycję czy dobre imię. Oczywiście, sprawa jest skomplikowana. Eksperci z firmy Berndson radzą, jak demaskować osoby, które całej prawdy nie mówią. ... WIĘCEJ

    Tematy: mowa ciała, komunikacja interpersonalna, kontakty międzyludzkie, relacje interpersonalne
  • Komunikacja w firmie: szef-podwładny

    Komunikacja w firmie: szef-podwładny

    12:17 18.02.2009

    Komunikacja wewnętrzna, między pracownikami oraz między kierownictwem a pracownikami, korzysta z grupowania pracowników. Gdyby do wszystkich trafił ten sam komunikat, któraś grupa by ... WIĘCEJ

    Tematy: komunikacja interpersonalna, komunikacja w firmie, komunikacja wewnętrzna, strategie komunikacyjne
  • Komunikacja niewerbalna: czego można się dowiedzieć?

    Komunikacja niewerbalna: czego można się dowiedzieć?

    13:58 24.10.2008

    ... . Podobnie sytuacja wygląda w świecie zwierząt, które wyuczyły się zachowań pozwalających np. na ostrzeżenie innych przed drapieżnikiem. Mowa ciała, czyli inaczej komunikacja niewerbalna jest nieodłącznym towarzyszem dnia codziennego. Z komunikacją tą spotykamy podczas każdej rozmowy. Obojętnie czy to z szefem, przyjacielem, żoną, czy nawet ... WIĘCEJ

    Tematy: komunikacja niewerbalna, komunikacja interpersonalna, relacje interpersonalne, kontakty międzyludzkie
  • Cięta riposta w rozmowie: jak nie dać się stłamsić?

    Cięta riposta w rozmowie: jak nie dać się stłamsić?

    13:53 01.10.2008

    Na pewno znasz to uczucie: ktoś zachował się wobec ciebie niegrzecznie, zranił ostrym słowem, a ciebie to kompletnie zaskoczyło. Pustka w głowie. Rozpaczliwie szukasz jakiejś odpowiedzi, która pozwoli zachować ci resztki godności, ale nic nie przychodzi. A napastnik odchodzi bawiąc się w najlepsze. Czy możesz coś zrobić, żeby następnym razem taka ... WIĘCEJ

    Tematy: cięta riposta, szermierka słowna, sztuka przemawiania, sztuka mówienia
  • Sztuka mówienia zanika

    Sztuka mówienia zanika

    14:04 29.09.2008

    Wkrótce możemy mieć coraz większe problemy z osiąganiem założonych celów i sukcesów. Powoli tracimy bowiem (ogólnie jako ludzie) zdolność do jasnego, konkretnego i zrozumiałego porozumiewania się niezależnie od kontekstu i przynależności grupowej. Kiedyś, praktycznie aż do XX wieku, przeciętny człowiek nie musiał umieć pisać ani czytać, żeby ... WIĘCEJ

    Tematy: komunikacja interpersonalna, relacje interpersonalne, kontakty międzyludzkie, komunikacja werbalna
  • Kontakty międzyludzkie a sztuka słuchania

    Kontakty międzyludzkie a sztuka słuchania

    13:51 24.09.2008

    ... dobrym obiektem badawczym). Jeśli zainteresował cię temat komunikacji z ludźmi w małych grupach i zespołach, więcej przydatnych informacji na ten temat znajdziesz w książce „Komunikacja w grupach” K. Adams i G.J. Galanes (Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008). Wszelkie skróty i uzupełnienia za zgodą Wydawcy. Książkę znajdziesz w księgarni internetowej www ... WIĘCEJ

    Tematy: komunikacja interpersonalna, kontakty międzyludzkie, relacje interpersonalne, konflikty
  • Sztuka prowokacji: co należy wiedzieć?

    Sztuka prowokacji: co należy wiedzieć?

    12:38 31.07.2008

    Sprowokowany człowiek często robi z siebie "głupka", popełnia błędy, podpada szefowi i niweczy swój, wydawałoby się zaklepany, awans. Jak tego uniknąć? Trzeba wiedzieć co nieco na temat prowokacji. Zagrywka prowokacyjna polega na wywołaniu odruchów, wrażeń, skojarzeń, wyobrażeń, domniemań, które nie powstałyby same z siebie, lecz są reakcją na ... WIĘCEJ

    Tematy: efekt bumerangowy, teoria prowokacji, sztuka prowokacji, prowokacja
  • Dysonans kulturowy a organizacja firmy

    Dysonans kulturowy a organizacja firmy

    13:43 09.06.2008

    Jedną z przyczyn, które powodują chroniczny stres u sporej część ludzi żyjących w XXI wieku jest dysonans kulturowy. Stykamy się z nim zarówno w życiu codziennym, jak i w rodzinie i pracy. Wyjścia są dwa: totalna izolacja lub adaptacja. Zanim przejdziemy do opisu czym jest dysonans kulturowy, zastanówmy się nad możliwymi rozwiązaniami. Czy w ... WIĘCEJ

    Tematy: różnice kulturowe, komunikacja międzykulturowa, kontakty międzyludzkie, relacje interpersonalne
  • Komunikacja niewerbalna a różnice kulturowe

    Komunikacja niewerbalna a różnice kulturowe

    13:34 12.03.2008

    ... i dodatków osobistych, które są i nie są zgodne z przyjętą konwencją kulturową, a następnie dostosuj się do tych wytycznych. Artykuł jest fragmentem książki „Komunikacja niewerbalna” Dale’a Leathersa (Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007). Jest to podręcznik na temat komunikacji niewerbalnej, który jest przydatny zarówno w rozwoju ... WIĘCEJ

    Tematy: komunikacja z klientami, komunikacja międzykulturowa, komunikacja interpersonalna, kontakty międzyludzkie
  • Konflikty w miejscu pracy - przyczyny i powiązania

    Konflikty w miejscu pracy - przyczyny i powiązania

    13:17 13.09.2006

    Miejsce pracy to specyficzne środowisko, w którym wszelkie konflikty stawiają szczególne wymagania zarówno spierającym się osobom, jak i tym, którzy muszą wmieszać się w konflikt, aby uzdrowić atmosferę w firmie. Dlaczego w Twojej firmie dochodzi do konfliktów? Jakie zachowanie sprzyja powstawaniu konfliktów? Kiedy należy interweniować? Jak ... WIĘCEJ

    Tematy: konflikty, rozwiązywanie konfliktów, jak unikać konfliktów, komunikacja interpersonalna

poprzednia  

1 ... 3 4 5

następna



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: