eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plTematy › kompetencje
  • Pracodawcy bez pomysłu na rozwój zawodowy pracowników?

    Pracodawcy bez pomysłu na rozwój zawodowy pracowników?

    08:48 23.09.2022

    Hays przedstawia wyniki najnowszego badania "Rozwój zawodowy - oczekiwania specjalistów i możliwości firm". Opracowanie dowodzi, że oferta szkoleniowa pracodawców nie jest w stanie zadowolić pracowników. To niezbyt optymistyczne wnioski zważywszy, że specjaliści niemal jednogłośnie przyznają, że zdobywanie nowych kompetencji jest czymś, na czym im ... WIĘCEJ

    Tematy: rynek pracy, tendencje na rynku pracy, badania pracodawców, rozwój zawodowy
  • 3 kroki do odkrycia i zarządzania talentem

    3 kroki do odkrycia i zarządzania talentem

    12:31 14.06.2021

    Podczas pandemii jedni stracili zapał do pracy, a inni zaczęli zadawać sobie pytania: "Czy moja praca w ogóle ma sens?". "Możemy lepiej bawić się w swojej pracy. Aby tak się stało musimy odkryć swoje talenty i nauczyć się nimi zarządzać" - przekonuje Elżbieta Krokosz, autorka książki "Ty też to masz!", master coach z 20-letnim doświadczeniem i ... WIĘCEJ

    Tematy: zarządzanie talentem, talent, umiejętności, kompetencje
  • Polski pracownik pewny swoich kwalifikacji zawodowych

    Polski pracownik pewny swoich kwalifikacji zawodowych

    11:46 11.12.2020

    ... szkoleniowych. Również firmy coraz częściej gwarantują pracownikom bezpłatne szkolenia. To korzyść dla obu stron – pracownicy poszerzają swoją wiedzę i zyskują nowe kompetencje, co dla pracodawców może stanowić przewagę konkurencyjną ich przedsiębiorstwa – mówi Anna Barbachowska. Zarówno w naszym kraju, jak i globalnie wśród najbardziej pewnych ... WIĘCEJ

    Tematy: pracownicy, kwalifikacje pracownika, kwalifikacje pracowników, kwalifikacje zawodowe
  • Kompetencje w zarządzaniu zasobami ludzkimi

    Kompetencje w zarządzaniu zasobami ludzkimi

    08:36 21.12.2015

    ... , wykorzystywanie kompetencji. Jest to definicja kompetencji zorientowana na pracownika – podobnie – jak pogląd przytoczony we wstępie do artykułu. Kompetencje można rozwijać przez całe życie Kompetencje nie są cechami stałymi. Zmieniają się wraz z doświadczeniem oraz rozwojem zawodowym i życiowym człowieka. Nie ma więc możliwości określenia ... WIĘCEJ

    Tematy: kompetencje w zarządzaniu, zarządzanie zasobami ludzkimi, kompetencje, zarządzanie przez kompetencje
  • Wynagradzanie za kompetencje

    Wynagradzanie za kompetencje

    16:41 02.12.2014

    ... umiejętności, cech psychofizycznych) kluczowych dla danego stanowiska. W tym przypadku rozwój kompetencji powinien przełożyć się na wzrost płacy. Filozofia wynagrodzeń oparta o kompetencje ma na celu zwiększyć i utrzymać przewagę konkurencyjną firmy na rynku, a jej zastosowanie jest w sposób szczególny uzasadnione w środowiskach biznesowych o dużej ... WIĘCEJ

    Tematy: wynagradzanie za kompetencje, kompetencje, wynagrodzenie, płaca
  • Profil kompetencyjny

    Profil kompetencyjny

    16:50 01.12.2014

    ... powinien położyć szczególny nacisk. Profile kompetencyjne, oprócz wyznaczania ścieżki rozwoju, służą także planowaniu potrzeb rekrutacyjnych. Modele i profile kompetencyjne powinny uwzględniać: kompetencje ogólno-organizacyjne kompetencje merytoryczne kompetencje zadaniowe WIĘCEJ

    Tematy: profil kompetencyjny, model kompetencji, kompetencje, kompetencje pracownika
  • Kompetencje specyficzne dla roli

    Kompetencje specyficzne dla roli

    14:34 26.11.2014

    Tzw. hierarchiczne, wymagane od pracowników w związku z pełnionymi przez nich rolami (lider, strateg, pracownik szeregowy itp.). Na ich podstawie możliwe jest porównywanie pracowników na tych samych szczeblach hierarchii oraz planowanie ich ścieżek rozwoju.WIĘCEJ

    Tematy: kompetencje specyficzne dla roli, kompetencje, umiejętności, kompetencje pracownika
  • Kompetencje specyficzne dla funkcji

    Kompetencje specyficzne dla funkcji

    13:59 26.11.2014

    Kompetencje wymagane w pracy na określonym stanowisku lub w konkretnym zawodzie. Na ich podstawie można dokonać porównań między pracownikami danej komórki organizacyjnej, a także zaplanować ścieżkę rozwoju zawodowego pracowników.WIĘCEJ

    Tematy: kompetencje specyficzne dla funkcji, kompetencje, umiejętności, kompetencje pracownika
  • Kompetencje

    Kompetencje

    13:57 26.11.2014

    ... z danego zakresu, umiejętności postawy (chęci do praktycznego wykorzystania posiadanej wiedzy). Jako jedna ze składowych kompetencji wymieniane są również cechy osobowościowe. Kompetencje nabywane są przez całe życie, a ich oceny dokonuje się głównie poprzez obserwacje zachowań. Za G. Filipowiczem wyróżnić można pięć poziomów kompetencji ... WIĘCEJ

    Tematy: kompetencje, umiejętności, poziomy kompetencji, kompetencje pracownika
  • Kluczowe kompetencje

    Kluczowe kompetencje

    13:55 26.11.2014

    ... w obcych językach, kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne, kompetencje informatyczne, umiejętność uczenia się, kompetencje społeczne i obywatelskie, inicjatywność i przedsiębiorczość, świadomość i ekspresja kulturalna. Proces rozwijania kompetencji kluczowych trwa przez całe życie. Jako kluczowe kompetencje określa się ... WIĘCEJ

    Tematy: kluczowe kompetencje, kompetencje, umiejętności, kompetencje pracownika


Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: