eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plTematy › gwarancja
  • Wyprzedaże. Jakie prawa konsumenta?

    Wyprzedaże. Jakie prawa konsumenta?

    11:07 23.07.2021

    ... już jej zwrot zależy tylko od dobrej woli sprzedawcy. Reklamację składamy u sprzedawcy - najlepiej na piśmie. Gdy do produktu dołączona jest gwarancja, wtedy możemy zgłosić reklamację gwarantowi (najczęściej jest to producent lub dystrybutor towaru). Prawo wyboru między obiema możliwościami należy do nas ... WIĘCEJ

    Tematy: wyprzedaże, wyprzedaż, zakupy na wyprzedażach, prawa konsumentów
  • Zwrot kaucji gwarancyjnej od inwestora po upływie okresu gwarancji

    Zwrot kaucji gwarancyjnej od inwestora po upływie okresu gwarancji

    13:18 18.11.2020

    Stosowanie kaucji gwarancyjnej stanowi powszechnie przyjętą praktykę w ramach umowy o roboty budowlane. Jej najważniejszą rolą jest motywowanie wykonawcy do prawidłowego wykonania powierzonych robót i ustanowienie dodatkowego zabezpieczenia służącego usunięciu ewentualnych wad. Najczęściej stosowanym rozwiązaniem jest zatrzymywanie przez ... WIĘCEJ

    Tematy: kaucja gwarancyjna, solidarna odpowiedzialność inwestora, Kodeks cywilny, umowa o roboty budowlane
  • Wakacyjne reklamacje - ile poczekamy na odpowiedź?

    Wakacyjne reklamacje - ile poczekamy na odpowiedź?

    13:25 20.07.2020

    Wakacje to sezon wyprzedaży i podróży. Korzystamy wtedy z wielu usług, z których nie zawsze jesteśmy zadowoleni. Zmusza nas to do złożenia reklamacji. Europejskie Centrum Konsumenckie podpowiada, w jakim terminie przedsiębiorcy z różnych branż powinni odpowiedzieć na naszą reklamację. Jak to wygląda w Polsce i w innych krajach UE? W Polsce, ... WIĘCEJ

    Tematy: reklamacje, reklamacja, prawo do reklamacji, prawa konsumenta
  • Gwarancja: kupujący nie ma obowiązku badania jakości rzeczy

    Gwarancja: kupujący nie ma obowiązku badania jakości rzeczy

    00:35 02.12.2019

    ... gwaranta mogą w szczególności polegać na zwrocie zapłaconej ceny, wymianie rzeczy bądź jej naprawie oraz zapewnieniu innych usług. Jeżeli została udzielona gwarancja co do jakości rzeczy sprzedanej, poczytuje się w razie wątpliwości, że gwarant jest obowiązany do usunięcia wady fizycznej rzeczy lub do ... WIĘCEJ

    Tematy: gwarancja, prawa konsumentów, niezgodność towaru z umową
  • Smartfony: czego nie obejmuje gwarancja producenta?

    Smartfony: czego nie obejmuje gwarancja producenta?

    00:36 29.07.2018

    Rozbity ekran i zalanie wodą to nie jedyne usterki, z powodu których serwis może odmówić naprawy smartfona w ramach gwarancji. Podobnie może skończyć się korzystanie z nieoryginalnych akcesoriów, przegrzanie urządzenia czy nawet intensywny trening z telefonem na siłowni. Lista usterek, które wykluczają naprawę gwarancyjną jest dość długa. Znajdują ... WIĘCEJ

    Tematy: smartfony, gwarancja producenta, gwarancja, uszkodzony telefon
  • Rękojmia a gwarancja. Gdzie tkwi różnica?

    Rękojmia a gwarancja. Gdzie tkwi różnica?

    11:38 24.10.2016

    ... , reklamujący może wybrać podstawę swoich roszczeń. Do wyboru są: rękojmia oraz gwarancja. Na czym polega różnica między tymi rozwiązaniami i które z nich jest korzystniejsze? Odpowiedzi na te pytania udziela Europejskie Centrum Konsumenckie. Gwarancja a rękojmia. Gdzie tkwi różnica? Podstawową różnicą pomiędzy rękojmią a gwarancją jest ... WIĘCEJ

    Tematy: rękojmia, gwarancja, prawa konsumentów, reklamacja towaru
  • Święte prawa konsumenta: reklamacja

    Święte prawa konsumenta: reklamacja

    10:53 09.09.2016

    ... należy o tym poinformować kupujących online). Zakres rękojmi jest bardzo szeroki – dotyczy wszelkich wad fizycznych sprzedanej rzeczy i niezgodności towaru z umową. Natomiast gwarancja ma charakter dobrowolny – jej udzielenie i zakres zależy tylko i wyłącznie od woli gwaranta (np. producenta lub dostawcy) określonej w tzw. oświadczeniu gwarancyjnym ... WIĘCEJ

    Tematy: reklamacja towaru, reklamacja, prawo do reklamacji, wadliwy towar
  • Reklamacja okularów

    Reklamacja okularów

    18:02 29.05.2016 PORADA

    Witam, 10.06.2015 roku kupiłam okulary u optyka. Po czterech miesiącach reklamowałam oprawę bo schodził lakier, sprzedawca wymienił oprawę. Teraz złożyłam reklamacje na podstawie art. 560 par. 1KC i zażądałam zwrotu gotówki za okulary, powołując się na ponowne ścierania lakieru i ... WIĘCEJ

    Tematy: reklamacja, postępowanie reklamacyjne, dochodzenie roszczeń, rękojmia
  • Rękojmia a gwarancja. 5 różnic

    Rękojmia a gwarancja. 5 różnic

    00:56 15.05.2016

    ... nie-konsument, takie ograniczenie lub wyłączenie rękojmi może skutecznie nastąpić. W przypadku gwarancji – nie ma takich restrykcji. Może się więc okazać, że gwarancja udzielona konsumentowi zawiera postanowienia, które praktycznie w każdej sytuacji uwalniają gwaranta od odpowiedzialności (co jest zresztą częstą praktyką) – i jest to zgodne ... WIĘCEJ

    Tematy: rękojmia, gwarancja, rękojmia za wady fizyczne, rękojmia i gwarancja
  • Auto z Niemiec? Jak ustrzec się fatalnej pomyłki?

    Auto z Niemiec? Jak ustrzec się fatalnej pomyłki?

    11:50 27.04.2016

    ... lub wymiany wadliwych samochodów, lub w niektórych przypadkach ubiegać się o zwrot części/całości kwoty; Gwarancja, dobrowolnie oferowana przez sprzedawcę lub najczęściej producenta, często bezpłatnie, jako część całkowitej ceny pojazdu; Przedłużona gwarancja handlowa oferowane przez sprzedawcę lub producenta, czasami nawet przez osobę trzecią, za ... WIĘCEJ

    Tematy: kupno samochodu, auta z niemiec, samochody używane, samochody sprowadzane
  • Gwarancja na naprawę samochodu

    Gwarancja na naprawę samochodu

    11:24 01.03.2016 PORADA

    Witam, klientka dokonała naprawy silnika w samochodzie w warsztacie samochodowym we wrześniu 2014 roku. Części były powierzone (klientki) używane, kupiła je na allegro. Kilka dni temu (1,5 roku od naprawy) wysłała pismo żądając zwrotów kosztów naprawy i części, ponieważ auto ... WIĘCEJ

    Tematy: reklamacja, gwarancja, naprawa samochodu, warsztat samochodowy
  • Reklamacja: jaki termin na jej rozpatrzenie?

    Reklamacja: jaki termin na jej rozpatrzenie?

    11:35 19.10.2015

    Prawo do złożenia reklamacji w związku z wystąpieniem w towarze wady jest jednym z fundamentalnych praw każdego konsumenta. W stosunku do umów sprzedaży zawartych od 25 grudnia 2014 r. wszystkim konsumentom przysługują cztery niezależne żądania, które mogą doprowadzić do przywrócenia towaru do stanu zgodnego z umową (poprzez bezpłatną naprawę lub ... WIĘCEJ

    Tematy: reklamacja, czas na rozpatrzenie reklamacji, rozpatrzenie reklamacji, prawo do reklamacji
  • Nieprzyjęcie reklamacji

    Nieprzyjęcie reklamacji

    07:18 18.10.2015 PORADA

    Szkoła publiczna kupiła maszynę sprzątającą o wartości ponad 17 tys. zł, która w okresie gwarancji uległa zepsuciu. Sprzedawca i zarazem serwisant nie przyjmuje do wiadomości, że maszyna wróciła po naprawie z tą samą usterką. Nie odpowiada na telefony i e-maile oraz unika kontaktu. ... WIĘCEJ

    Tematy: gwarancja, prawo do reklamacji, reklamacja, postępowanie reklamacyjne
  • Ochrona praw konsumenta a reklamacja

    Ochrona praw konsumenta a reklamacja

    20:55 04.10.2015 PORADA

    W czerwcu tego roku zgłaszaliśmy problem z oknami, że nie są szczelne i przeciekają. Okna są na gwarancji, miały zostać zrobione, lecz do tej pory nikt z firmy się nie pojawił. Czy w tej kwestii mogę zgłosić sprawę do ochrony praw konsumenta o niedotrzymanie terminu naprawy? Co mogę ... WIĘCEJ

    Tematy: niezgodność towaru z umową, dochodzenie roszczeń, reklamacja, prawa konsumenta
  • Problem z gwarancją w Play

    Problem z gwarancją w Play

    14:07 18.04.2015 PORADA

    Witam, mam problem z gwarancją w Play. Zakupiłam Nokię Lumię z półtoraroczną gwarancją w w/w sieci od pierwszej właścicielki. Telefon się zepsuł (zwiesił się, dotyk przestał działać i zaczął się mocno nagrzewać!). Oddałam więc go do salonu Play w ramach gwarancji. Został ... WIĘCEJ

    Tematy: Play, gwarancja, niezgodność towaru z umową, telefon komórkowy
  • Wada fabryczna po gwarancji

    Wada fabryczna po gwarancji

    15:51 28.11.2014 PORADA

    Witam! W lipcu 2011 roku zakupiłem chłodziarko-zamrażarkę marki LG za 2999 zł, tak więc do tanich nie należała. Gwarancja była na 24 miesiące. W połowie listopada 2014 roku (16 miesięcy po upływie gwarancji) lodówka przestała chłodzić. Zamówiłem autoryzowany serwis LG, który ... WIĘCEJ

    Tematy: gwarancja, reklamacja, niezgodność towaru z umową, wymiana towaru
  • Czy po terminie gwarancji mam prawo ubiegać się o wyminę silnika w samochodzie?

    Czy po terminie gwarancji mam prawo ubiegać się o wyminę silnika w samochodzie?

    21:31 08.10.2014 PORADA

    Po terminie gwarancji (2 lata) serwisowałam samochód poza salonem, w którym nabyłam auto. Hyndai i20 rok produkcji 2009 z przebiegiem 62000, zgasł mi dojeżdżając do skrzyżowania. Daremna próba rozruchu i konieczność wezwania lawety i dostarczenie auta do serwisu, w której ... WIĘCEJ

    Tematy: gwarancja, serwis samochodowy, samochód osobowy, prawa konsumenta
  • Sprzedaż w internecie. Czy muszę się rozliczać z urzędem skarbowym?

    Sprzedaż w internecie. Czy muszę się rozliczać z urzędem skarbowym?

    20:16 24.01.2014 PORADA

    Jestem studentem, osobą fizyczną. Nie posiadam działalności gospodarczej, przygotowuję się do sprzedaży zarobkowej na allegro poprzez tańszy zakup przedmiotów na zachodnich serwisach aukcyjnych i sprzedaży na polskim allegro. Pytanie odnosi się do tego, czy muszę się rozliczać z ... WIĘCEJ

    Tematy: student, osoba fizyczna, sprzedaż przez internet, allegro
  • Zmiana gwarantowana i odpowiedzialność solidarna

    Zmiana gwarantowana i odpowiedzialność solidarna

    22:00 23.01.2014 PORADA

    Witam, chciałbym zadać państwu pytanie dotyczące dwóch kwestii. Wykonywałem dla dużej firmy budowlanej a mianowicie Wrobisu roboty ziemne i drogowe na nowo realizowanej inwestycji budowa hali. Podczas realizacji firma Wrobis złożyła wniosek o upadłość. Byłem zgłoszony oficjalnie ... WIĘCEJ

    Tematy: gwarancja, firma budowlana, usługi budowlane, upadłość firmy
  • Czy możliwy jest zwrot towaru po 1,5 miesiąca od kupna?

    Czy możliwy jest zwrot towaru po 1,5 miesiąca od kupna?

    17:33 12.10.2013 PORADA

    Kupiłam golarkę, którą wypróbowałam parę razy i kompletnie nie spełniła moich oczekiwań. Odłożyłam ją na bok. Z racji, że kosztowała mnie prawie 100 zł pomyślałam o zwrocie. Mam na nią gwarancję na okres 2 lat. Czy uda mi się ją zwrócić? WIĘCEJ

    Tematy: gwarancja, reklamacja, postępowanie reklamacyjne, prawo do reklamacji

poprzednia  

1 2 3 ... 6

następna



Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: