-
Wydatki na reklamę jednak w górę
... wydały na reklamę czołowe firmy z branży telekomunikacyjnej: Polkomtel i P4. Pomimo wyższych wydatków największych graczy branży finansowej, wydatki całego sektora są niższe w porównaniu z ubiegłym rokiem. To wynik dużego rozdrobnienia rynku i ograniczania wydatków reklamowych przez mniejsze firmy. Lekki spadek odnotowuje także branża motoryzacyjna ...
-
Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie 2014
... , Media Expert i Żabka – zwiększyło swoje wydatki. Swoje wydatki na reklamę zmniejszyły natomiast największe firmy telekomunikacyjne, producenci żywności i napojów (w tym Grupa Żywiec i Coca-Cola). Spadki odnotowały także branża motoryzacyjna, z wyjątkiem Volkswagen, i finansowa, w której wydatki w porównaniu z ubiegłym rokiem zwiększyły tylko BZ ...
-
Branża motoryzacyjna a wydatki na reklamę I-IX 2013
... i utrzymuje wydatki na reklamę na poziomie sprzed roku. Po pierwszych 3 kwartałach br. całkowite wydatki na reklamę branży zamknęły się kwotą prawie 788 mln zł (dane cennikowe). Oznacza to, że średni koszt reklamy jednego, sprzedanego auta wśród największych reklamodawców (Toyota, Skoda, Renault) wyniósł 4 097 zł (zeszłoroczne wydatki 4152 zł ...
-
Branża motoryzacyjna ogranicza wydatki na reklamę
... okres nieznacznego wzrostu sprzedaży samochodów osobowych w Polsce. Lecz obawa przed dalszym spowolnieniem gospodarczym jest na tyle silna, że branża motoryzacyjna ogranicza, po raz pierwszy od 2010 roku, budżety na wydatki reklamowe. Spadek wydatków reklamowych w tej branży może sięgnąć poziomu nawet 15 % - ostrzegają eksperci niezależnego ...
-
Branża motoryzacyjna a wydatki na reklamę radiową
... , specjalista ds. reklamy w Citroën Polska. Branża motoryzacyjna najchętniej reklamuje w radiu auta osobowe – na ich promocję przeznaczono w ub.r. blisko 148 mln zł i było to prawie 15 proc. wydatków na reklamę produktów z tej kategorii we wszystkich mediach. Fiat wydał na promocje samochodów osobowych 19,8 mln zł, Citro ...
-
Branża motoryzacyjna a wydatki na reklamę I-IX 2012
... medialną dla siebie i konkurować na wszystkich polach komunikacji. Należy zwrócić uwagę, że wydatki nie obejmują medium ... na 1948 mln PLN, więc branża motoryzacyjna będzie alokować ok. 200 mln zł w to medium. Sezonowość wydatków Wzorzec sezonowości w tym roku został mocno zachwiany z powodu Euro 2012. W drugim kwartale branża wydała na reklamę ...
-
Wydatki na reklamę: prognozy 2014
... będzie na pozycji ... motoryzacyjna (-2,8%). Stabilne pozostaną wydatki takich branż jak żywność, telekomunikacja oraz higiena i pielęgnacja. Szczególną uwagę warto poświecić wydatkom internetowym, które całkowicie zmieniają układ w rankingu branż liderów wydatków. Analitycy Equinox Polska spodziewają się, że branżą alokującą najwięcej środków w reklamę ...
-
Branża motoryzacyjna nie żałuje na reklamę
... na reklamę w sieci, i medium to koncentruje już ponad 36% wszystkich wydatków, dystansując telewizję 35,8%. Te dwa czołowe media skupiają 72% wydatków. Trzecie, stabilne miejsce w rankingu zajmuje radio, które koncentruje ponad 15% udziału (15,5% rok wcześniej). W radiu branża motoryzacyjna ...
-
Wydatki reklamowe. Farmacja i długo, długo nic
... , tj. finansowa, motoryzacyjna i telekomunikacyjna, wygenerowały po 9 proc. całości uwzględnionych w analizie wydatków na reklamę. Wydatki reklamowe w podziale na media Jeśli przyjrzeć się ogółowi wydatków wszystkich branż to wyraźnie widać, że największą popularnością wśród reklamodawców cieszy się reklamę telewizyjną, na którą w każdej branży ...
-
Wydatki reklamowe w 2018 r. Kto i co reklamował?
... na reklamę w TV. Wydatki reklamowe w podziale na branże Jak dowodzą najświeższe dane IMM pochodzące z monitoringu przekazu reklamowego w mediach tradycyjnych na reklamę nie szczędził przede wszystkim sektor farmaceutyczny, której wydatki reklamowe stanowiły 35 proc. budżetów wszystkich przeanalizowanych branż. Nieco mniej w reklamę ...
-
Reklamy przyspieszają: 2,9% wzrostu po 9. miesiącach br. Są szanse na 3,5%
... na fakt, iż w poprzednim roku w czerwcu wydatki napędzały Mistrzostwa Świata w piłce nożnej. Liderem pod względem wolumenu wzrostu był sektor handlowy, który zwiększył swoje inwestycje o 59,7 mln zł (+15,4%). Reklamodawcy z tej branży kładą coraz większy nacisk na sprzedaż online oraz na reklamę ...
-
Cyfrowa reklama zewnętrzna wychodzi na pozycję lidera
... na polskim rynku wyniosła ponad 12,8 mln zł. Jest to wzrost o 52,4% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Co sprawia, że format ten staje się coraz popularniejszy? Jak wyglądają prognozy na przyszłe lata? Jak wynika z raportu WARC, wydatki na ...
-
Rynek reklamy w Polsce wart 10 mld zł. Będą spadki?
... na wyróżnienie zasługują również sektory: czas wolny (+52 mln zł, dynamika +14,5%), podróże i turystyka (+28,4 mln zł, +11,5%), media (+28,4 mln zł, +5,8%). W sektorze czas wolny wydatki na reklamę ... wydał sektor podróże i turystyka, hotele i restauracje, zaś branża motoryzacyjna zainwestowała w reklamę 0,5 mln zł więcej (+6,6%). Czołowym ...
-
Reklama w Internecie 2012
... na reklamę w Internecie. O ile utrzyma się wzrostowy trend, przekroczymy kolejną granicę wartości rynku. Rynek reklamy online w Polsce nadal rośnie. Najnowsze, opublikowane w drugiej połowie lipca dane AdEx, czyli szacunki IAB Polska i firmy PwC pokazują, że pierwsze trzy miesiące 2012 roku przyniosły branży wzrost na ...
-
Rynek reklamy online w Polsce I poł. 2016
Rosną budżety przeznaczone na reklamę w Internecie. W I połowie bieżącego roku wydatki przeznaczone na ten cel wzrosły o niemal 1/5 (19,9%), dzięki czemu rynek komunikacji cyfrowej osiągnął wartość 1,7 mld zł. Najbardziej prężnymi reklamodawcami są branża motoryzacyjna oraz handel, które odpowiadają za odpowiednio 13% i 12% tortu reklamowego. ...
-
Rynek reklamy: kto straci w kryzysie?
... czyli prawie o 9 proc. Dwudziestu wiodących reklamodawców obniżyło swoje wydatki na reklamę w pierwszym kwartale 2009 w stosunku do analogicznego ... motoryzacyjna (-22,3%) oraz usługi finansowe (-22%). Spadek wpływów z reklam odczuły również kampanie niestandardowe jak: reklamy na budynkach czy pojazdach. Do tej pory jedynie internet jest odporny na ...
-
Rynek reklamy online w Polsce III kw. 2012
... branża motoryzacyjna. - Na uwagę zasługują duże wzrosty w kategoriach branżowych: finanse i motoryzacja. Te branże globalnie zmniejszały swoje wydatki na reklamę, ale jeśli chodzi o internet ich wydatki wzrastały w tempie dwucyfrowym – dodaje prezes IAB Polska. Informacje o badaniu IAB AdEx jest cyklicznym badaniem służącym do mierzenia wydatków na ...
-
Jak działają giełdy RTB?
... wydatki na reklamę w mediach tradycyjnych (np. w prasie), które nie filtrują klientów i nie podchodzą do nich w zindywidualizowany sposób, lecz mają hurtowy charakter. Trafiają do wszystkich – czyli do nikogo. Po czwarte – dzięki silnikom behawioralnym, które umożliwiają re-targeting, firmy mają szansę na ...
-
Jak rozreklamować warsztat samochodowy w Internecie?
... . motoryzacja. Tendencja ta znajduje potwierdzenie w raporcie domu mediowego Value Media, zgodnie z którym wydatki na reklamę w internecie rosną najbardziej dynamicznie (56 proc. wzrost w stosunku do roku 2013). 20 tysięcy reklamodawców Branża motoryzacyjna to nie tylko salony i komisy samochodowe, ale także – warsztaty naprawcze, których w Polsce ...
-
Jakie trendy w polskim e-commerce?
... się sytuacji na polskim rynku e-commerce. Oto kluczowe wnioski płynące z tej analizy. Wydatki na reklamę w internecie w górę Wartość oglądanych przez nas w internecie reklam to 3 mld zł. To oznacza, że do sieci trafia co czwarta złotówka wydawana na reklamę w Polsce. Na reklamę internetową najwięcej wydają branże: motoryzacyjna – 20 proc ...
-
Rynek mediów i reklamy I kw. 2009
... rynku Dwudziestu wiodących reklamodawców obniżyło swoje wydatki na reklamę pierwszym kwartale 2009 w stosunku do ... motoryzacyjna (-22,3%) oraz usługi finansowe (-22%). Prognoza zmiany wielkości rynku MPG prognozuje skurczenie się rynku reklamy w całym roku 2009 o 10%, przy założeniu, że nie zmieni się do końca roku obecnie panująca sytuacja na ...
-
Multiscreening w popularnych talent shows
... na tę formę promocji (28 000 zł) to: telekomunikacja (Grupa Orange), handel (Grupa Adeo i Metro Group), finanse (Getin Holding), branża farmaceutyczna (USP Zdrowie i Aflofarm), spożywcza (Ferrero) i kosmetyczna (L'Oréal). Branże, które wybrały jako idealny moment na reklamę czas emisji Mam Talent i wydały na ...
-
IAB Polska: 87% firm z branży reklamy online odczuwa skutki pandemii
... Wydatki na media drukowane oraz reklamę uliczną mogą spaść o około 30%, zaś na kino o 40%. Dynamikę na nieznacznym plusie (kilka procent) przewidują badani w przypadku: programmatic, mobile, SEM oraz na reklamę w mediach społecznościowych, natomiast największe spadki spodziewane są w przypadku wydatków na influencerów oraz na ...