-
Sieci handlowe w mediach II kw. 2014
... w prasie, radiu i telewizji, wiąże się z reguły ze wzrostem popularności sieci handlowych w internecie i mediach społecznościowych. Kogo zaskoczył jeleń w samochodzie, a kto szukał na półkach dyskontów produktów na piknik? W drugim kwartale 2014 roku wydatki reklamowe sieci handlowych w Polsce utrzymały się na poziomie podobnym do roku ubiegłego ...
-
Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych VIII 2017
... tej sieci jako nie tylko oferującej wygodne zakupy, ale i nowoczesnej. Istotnym wewnętrznym czynnikiem rozwoju jest zwiększenie skali inwestycji w rozwój sieci wynikający z pojawienia się nowego właściciela w postaci firmy private equity. Barierami rozwojowymi mogą być głównie rosnąca konkurencja w formacie sklepów małoformatowych oraz dyskontów ...
-
Sieci handlowe w obliczu kryzysu
... 550 miejscowościach ponad 1,3 tys. marketów. Rozwój przez akwizycje polskich sieci detalicznych zapowiadał także ... sieci supermarketów - mówi Andrzej Wojciechowicz, prezes Bomi SA. - W sieciach supermarketów w tym roku może powstać pewien potencjał akwizycyjny. Wynika to z tego, że część klientów tego rodzaju sklepów może przejść do dyskontów ...
-
Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych VIII 2012
... są w stanie zyskać powszechnej sympatii wśród polskich konsumentów. Na przeszkodzie stoi organizacja sprzedaży i problemy związane z wyglądem tych sklepów. Operator tej sieci musi dużo popracować nad likwidacją pojawiających się często kolejek, poprawić jakość obsługi klientów i sprawić, by regały i alejki miały bardziej atrakcyjny ...
-
Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych V 2012
... , gdzie lokuje się większość nowych sklepów w mniejszych formatach. W tym roku dostrzec można wzmożony wpływ zachowań nabywczych polskich konsumentów na działania sieci handlowych. Polacy nadal preferują niskie ceny, jednakże przykładają coraz większą wagę do jakości produktów i wygody dokonywania zakupów. W efekcie wiele wiodących ...
-
Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych I 2012
... dużymi i małymi, a nieraz bezpośrednio konkurującymi między sobą. Zadanie to jest karkołomne pod względem logistycznym. Interesująco wygląda ranking sieci o największym wzroście uzyskanych punktów. Wśród najbardziej dynamicznych sieci prym wiodą grupy średniej wielkości, lecz wyraźnie wyróżniające się na swoich rynkach działania. Liderem jest sieć ...
-
Największe sieci handlowe na świecie 2018
... Treuhand KG, który polskim klientom może być znany jako właściciel sieci dyskontów Lidl i supermarketów Kaufland. Na piątym miejscu ponownie znalazła się sieć ... w ostatnich pięciu latach. Agresywna polityka Amazon w branży spożywczej, przejęcie sieci marketów ze zdrową żywnością Whole Foods przy jednoczesnym realizowaniu strategii e-commerce ...
-
Rynek spożywczy w Polsce 2012-2014
... . Dzięki dwucyfrowej dynamice, osiąganej w dużej mierze dzięki intensywnej ekspansji sieci, w 2011 roku oba segmenty wyprzedziły pod względem udziałów rynkowych hipermarkety, które rosną porównywalnie z rynkiem. Przewidujemy, że już w 2012 roku segment dyskontów będzie liderem wśród wielkoformatowych kanałów dystrybucji, a jego udział przekroczy 15 ...
-
Jak hipermarkety wpływają na ceny żywności?
... dyskontów i hipermarketów. Hipermarkety i inne duże sieci detaliczne wpływają na poziom cen artykułów spożywczych na obszarze swojego działania, donosi Rzeczpospolita. Na obszarach, na których nie ma sklepów dużych sieci, żywność może być droższa nawet o 40 proc. Sieci ...
-
Roszada na rynku. E-sklepy i dyskonty wypierają hipermarkety?
... supermarketów może wynieść od 10 do nawet 20 proc. Wzrost popularności sieci dyskontów, takich jak Lidl, czy Aldi. Od samego początku sklepy te ... , przyczyniając się do wprowadzenia znanych marek w korzystnej ofercie cenowej. Cechą charakterystyczną dyskontów jest bliskość sklepów oraz ich współpraca jedynie z wyselekcjonowanymi markami. Wyraźnie ...
-
Kradzież w sklepie: walka ze złodziejami przybiera na sile
... artykułu dostępnego na hali sprzedaży. Obserwuję ostatnio prawdziwy „wyścig zbrojeń”. Sieci handlowe, które do tej pory nie miały zabezpieczeń w ogóle lub stosowały je w ... lawinowo rośnie na tym rynku kradzież tego produktu . Jeszcze jakiś czas temu popularne sieci dyskontów i marketów zgłaszały się do nas po zabezpieczenia Alpha do ochrony drogich ...
-
Świąteczny koszyk cenowy - gdzie zrobimy najtańsze zakupy?
... Podobnie jak w innych edycjach monitoringu cen, hipermarkety Auchan i Kaufland okazały się tańsze od dyskontów. Te z kolei różnią się między sobą jedynie o kilka złotych. O polskich konsumentach ... zł, czyli o 3 zł taniej niż miesiąc wcześniej i o 6 zł taniej niż rok temu. W sieci Netto za 50 produktów płacimy obecnie 262,02 - 262,25 zł, czyli o 1 ...
-
Po artykuły szkolne idziemy z przyjemnością
... dyskontów oraz sieciówek z odzieżą. E-sklepy nie muszą się jednak czuć poszkodowane - z ich oferty skorzysta 8 na 10 badanych, a 22 proc. z nich więcej zamierza kupić w sieci ... i odzież. Ponad połowa respondentów zajrzy do tradycyjnych księgarni, hipermarketów, dyskontów i sieciówek odzieżowych. Online kupimy głównie urządzenia elektroniczne i pakiety ...
-
Rośnie rumuński rynek detaliczny
... sieci Biedronka. Sieci dyskontowe zamierzające wejść do Rumunii są w szczególnie korzystnej sytuacji, gdyż wśród nowoczesnych kanałów handlowych akurat ten jest najsłabiej rozwinięty. Wciąż jeszcze w wielu małych i średnich miastach nie ma dyskontów ...
-
Rosną wydatki na reklamę, ale nie na każdą
... osłabienia inwestycji w związku z wprowadzeniem niedziel handlowych. Intensywna walka o klientów przekłada się na duże wydatki reklamowe zarówno sieci dyskontów, takich jak Lidl, Biedronka, czy Kaufland, jak i sieci marketów RTV AGD, takich jak Media Expert czy RTV EURO AGD. Znaczące wzrosty notuje również sektor żywności (+11 ...
-
Jakość obsługi klienta w marketach
... dyskontów aż 50% klientów zwróciło uwagę na brud w okolicy wejścia do budynku. Innymi napotkanymi problemami były: zaniedbana przestrzeń na zewnątrz budynku (38,9% ocen negatywnych) i nieporządek na parkingu (22,2%). Oceniając czystość i porządek wewnątrz sklepów, klienci wszystkich marketów ... każdego sklepu w danej sieci w dłuższym okresie czasu. ...
-
Rebranding Biedronki
... zainwestować w Polsce kolejne 1,6 mld euro w rozwój sieci. Docelowo Biedronka do roku 2015 ... występował dość wąski i okrojony w relacji do marketów asortyment oraz paletowa ekspozycja. Obowiązywała płatność tylko gotówką - ... mamy do czynienia z kompleksową transformacją marki z segmentu dyskontów do segmentu supermarketów. Wiele marek, o których ...
-
Rosną centra handlowe, ale nie wszystkie
... dyskontów odzieżowych TXM i Textilmarket, których właściciel 30 kwietnia złożył wniosek o upadłość. Drugi kwartał był tym ostatnim także dla sieci ...