-
Likwidacja firmy a sprzedaż samochodu
Nie tylko przychody uzyskane podczas prowadzenia działalności gospodarczej zaliczane są do tego źródła przychodów. Przychód ze sprzedaży składników majątku po likwidacji firmy ... sposobu opodatkowania lub złoży w tym terminie pisemny wniosek lub oświadczenie o zastosowanie form opodatkowania określonych w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym ...
-
Likwidacja firmy i najem nieruchomości na ryczałcie ewidencjonowanym
... Oświadczenie o wyborze opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na dany rok podatkowy podatnik może złożyć na podstawie przepisów o swobodzie działalności gospodarczej. Jeżeli do dnia 20 stycznia roku podatkowego podatnik nie zgłosił likwidacji działalności gospodarczej lub nie ...
-
Wsteczna likwidacja firmy a wspólne zeznanie podatkowe
... nie stosuje się przepisu art. 12 ust. 10a. W myśl art. 9 ust. 1 ww. ustawy, pisemne oświadczenie ... nie powiadomił organu podatkowego o likwidacji działalności gospodarczej, obowiązek w zakresie składania zeznań podatkowych nie ustaje. Z obowiązku tego nie zwalnia fakt, że w ramach tego źródła przychodu nie są uzyskiwane żadne przychody, ani też nie ...
-
Nie zawsze skorzystasz z BLS
... nie kwalifikują się także zdarzenia, w wyniku których są osoby ranne. W takich sytuacjach szkodę należy zgłosić do zakładu ubezpieczeń sprawcy. Po piąte, potrzebne oświadczenie ... skorzystać ze wsparcia firmy, którą zna, i którą sama wybrała. W konsekwencji, oznacza to przede wszystkim uproszczenie procesu likwidacji szkody oraz możliwość docenienia ...
-
Opodatkowanie najmu gdy likwidacja firmy
... nie później jednak niż w dniu uzyskania pierwszego przychodu. Jeżeli do dnia 20 stycznia roku podatkowego podatnik nie zgłosił likwidacji działalności gospodarczej lub nie ... pisemne oświadczenie o wyborze opodatkowania przychodów z najmu w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, do dnia poprzedzającego dzień rozpoczęcia najmu, nie później ...
-
5 rzeczy, które warto wiedzieć o likwidacji szkody z OC
... likwidacji szkody nie zostały pominięte. Podajemy w nim m.in. informacje o uczestnikach zdarzenia i ich polisach, marki i modele pojazdów, zakres uszkodzeń czy lokalizacja i okoliczności zdarzenia. Oświadczenie ...
-
Darowizna firmy nie jest opodatkowana PIT
... firmy wnioskodawca zamierza zlikwidować swoją działalność gospodarczą, a syn będzie ją kontynuował pod swoją firmą. Wnioskodawca zadał pytanie, czy z tytułu powyższych czynności powstanie po jego stronie obowiązek zapłaty podatku dochodowego? Jak powinien obliczyć dochód na dzień likwidacji ... , że oświadczenie ... 3, uważa się kwoty należne, choćby nie ...
-
Likwidacja i otwarcie firmy a forma opodatkowania
... oświadczenie właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego do dnia 20 stycznia roku podatkowego, a jeżeli podatnik rozpoczyna prowadzenie pozarolniczej działalności gospodarczej w trakcie roku podatkowego – do dnia poprzedzającego dzień rozpoczęcia tej działalności, nie później jednak niż w dniu uzyskania pierwszego przychodu. Oznacza to, że jeżeli nie ...
-
Podatek dochodowy: wycofanie z firmy i najem środka trwałego
... nie złożył oświadczenia na podstawie tych przepisów - pisemne oświadczenie składa naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu według miejsca zamieszkania podatnika, nie później niż w dniu uzyskania pierwszego przychodu. Jeżeli do dnia 20 stycznia roku podatkowego podatnik nie zgłosił likwidacji działalności gospodarczej lub nie ...
-
Likwidacja firmy i najem prywatny nieruchomości
... firmy i wynajmować je w ramach tzw. najmu prywatnego. Działalność gospodarcza w najbliższym czasie zostanie zlikwidowana. Umowy najmu zostały zawarte na nowo już poza działalnością gospodarczą, zaś zainteresowany złożył oświadczenie ... 20 stycznia roku podatkowego podatnik nie zgłosił likwidacji działalności gospodarczej lub nie dokonał wyboru innej ...
-
Najem nieruchomości wycofanych z firmy na ryczałcie ewidencjonowanym
... wycofania tych nieruchomości z firmy, a 28 ... Oświadczenie o wyborze opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na dany rok podatkowy podatnik może złożyć na podstawie przepisów o swobodzie działalności gospodarczej. Jeżeli do dnia 20 stycznia roku podatkowego podatnik nie zgłosił likwidacji działalności gospodarczej lub nie ...
-
Wynajem 4 mieszkań studentom to jeszcze nie działalność gospodarcza
... pierwszego przychodu. Oświadczenie o wyborze opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na dany rok podatkowy podatnik może złożyć na podstawie przepisów o swobodzie działalności gospodarczej. Jeżeli do dnia 20 stycznia roku podatkowego podatnik nie zgłosił likwidacji działalności gospodarczej lub nie dokonał wyboru innej ...
-
Dwa mieszkania na wynajem to jeszcze nie działalność gospodarcza
... oświadczenie o jej wyborze. O zasadach składania wspomnianego oświadczenia stanowi art. 9 ust. 1 ww. ustawy, w myśl którego, pisemne oświadczenie o wyborze opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na dany rok podatkowy podatnik składa naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu według miejsca zamieszkania podatnika, nie ...
-
Jak ogłosić upadłość firmy?
... zasady komplementariusz), a gdy będzie ona w stanie likwidacji, prawo to będzie przysługiwać także każdemu z ... nie złoży pisma w ww. terminie ponosi odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną na skutek tego działania innym podmiotom (art. 21 ust 3 pun). Wraz z wnioskiem oraz wszystkimi niezbędnymi załącznikami dłużnik składa pisemne oświadczenie ...
-
Nieściągalne należności a koszty podatkowe firmy
... są pośrednimi kosztami uzyskania przychodu, gdyż nie można ich powiązać z żadnym określonym przychodem. W świetle art. 22 ... z ewidencji działalności gospodarczej, postawiony w stan likwidacji lub została ogłoszona jego upadłość ... celów podatkowych odpowiednie dokumenty (oświadczenie o zwolnieniu z długu i oświadczenie o przyjęciu zwolnienia z długu) ...
-
Powierzenie innej pracy w okresie wypowiedzenia. Możliwe czy nie?
... oświadczenie ... nie swoim" stanowisku. Przykładem uzasadniającym zastosowanie art. 42 § 4 w okresie wypowiedzenia może być wypowiedzenie umowy o prace z powodu likwidacji ...
-
Zaniechana inwestycja nie pozbawia odliczenia VAT
... kryzys gospodarczy i inwestycje zostały najpierw zawieszone, a potem poddane likwidacji i ujęte jako wydatki za rok podatkowy ... oświadczenie o tym zamiarze jest fałszywe. TSUE, konkludując, że z pytania prejudycjalnego przesłanego przez rumuński sąd nie ... możliwość odliczenia VAT w i tak już trudnej dla firmy sytuacji upadku planowanej inwestycji, na ...
-
Jak wycofać z firmy środki trwałe?
... likwidacji ... oświadczenie obdarowanego o jej przyjęciu, z podaniem danych identyfikujących darczyńcę oraz wartość przekazanej darowizny (art 26 ust 7 pkt 2 ustawy o PIT). Ważne: Wycofanie środka trwałego z działalności gospodarczej, a następnie jego darowanie nie ...
Tematy: samochód osobowy w podatkach, samochód w firmie, przekazania na potrzeby osobiste, samochód dla firmy, samochody używane, ewidencja środków trwałych, amortyzacja, amortyzacja samochodu, ubezpieczenie samochodu, koszty podatkowe, koszty uzyskania przychodu, koszty uzyskania przychodów, opodatkowanie VAT, rozliczenie VAT -
Nowa działalność gospodarcza to nowa forma opodatkowania
... likwidacji działalności gospodarczej, w których wykazał stan zerowy. Następnie 15 lutego 2016 r. wnioskodawca otworzył nową działalność gospodarczą na własne nazwisko, o innym profilu aniżeli zamknięta firma. Wybrał dla niej opodatkowanie podatkiem liniowym. Zadał pytanie, czy wybór taki jest dopuszczalny po likwidacji firmy ...
-
Rozwiązanie umowy o pracę
... pracodawcy i pracownika, przez oświadczenie jednej ze stron z zachowaniem okresu wypowiedzenia czy przez oświadczenie jednej ze stron bez ... nie może nastąpić wcześniej niż po upływie 30 dni od dnia dokonania drugiego powiadomienia urzędu pracy. Zwolnienia podyktowane likwidacją lub upadłością W przypadku, gdy dochodzi do upadłości lub likwidacji firmy ...
-
4 prawdy na temat BLS
... Likwidacji Szkody można zgłosić szkodę, która spełnia kilka kryteriów: w zdarzeniu brały udział tylko 2 samochody, nikt nie został ranny, kolizja miała miejsce na terenie Polski, a sprawca jest w ubezpieczony na terenie naszego kraju. Co ważne, na miejscu zdarzenia była policja lub poszkodowany posiada oświadczenie ...
-
Wniosek o ogłoszenie upadłości likwidacyjnej małego przedsiębiorcy
... małych przedsiębiorców w znacznej mierze takie okoliczności nie występują, co należy wskazać we wniosku. ... Oświadczenie to jest konieczne, a jego brak powoduje zwrot wniosku, bez wzywania do jego uzupełnienia. Złożenie wniosku o ogłoszenie upadłości obejmującej likwidację majątku dłużnika, to dopiero początek drogi sądowej do likwidacji firmy ...
-
Jakie szanse na uzyskanie kredytu w okresie wypowiedzenia?
... oświadczenie klienta o osiąganych dochodach to zbyt mało. Z drugiej strony nie ... nie weryfikując, czy umowa będąca podstawą wpływów na konto nie wygaśnie za miesiąc lub dwa. Zaświadczenie nie musi być przeszkodą Dokument z adnotacją o okresie wypowiedzenia lub likwidacji ...
-
Wypowiedzenie umowy o pracę a niewykryta ciąża
... lub likwidacji firmy a także za porozumieniem stron. Wypowiedzenie nieważne… Jeżeli jednak w chwili podpisywania wypowiedzenia pracownica nie ... nie dotyczy jednak omawianej tu kwestii. Jak bowiem orzekł SN w wyroku z 19 marca 2002 r. (I PKN 156/01, OSNP 2004, Nr 5, poz. 78), pracownica, która nie wiedząc, że jest w ciąży, złożyła oświadczenie ...
-
Dzień Kobiet w prawie pracy: 10 najważniejszych uprawnień
... Nie może on jednak trwać dłużej niż do momentu ukończenia przez dziecko 6 roku życia. Podczas urlopu wychowawczego pracodawca nie może wypowiedzieć ani rozwiązać umowy o pracę. Rozwiązanie umowy w tym czasie jest dopuszczalne tylko w razie ogłoszenia upadłości lub likwidacji firmy ...
-
Rozwiązanie umowy o pracę: w jaki sposób?
... likwidacji pracodawcy lub zmniejszenia zatrudnienia z przyczyn dotyczących zakładu pracy albo rozwiązanie stosunku pracy za wypowiedzeniem lub na mocy porozumienia stron nastąpiło z powodu zmiany miejsca zamieszkania pracownika. Warto zauważyć, iż pozbawienie prawa do zasiłku nie ... oświadczenie pracownika o wypowiedzeniu umowy nie ...
-
Dzień Matki: 7 praw pracujących matek i kobiet w ciąży
... nie może wypowiedzieć ani rozwiązać umowy o pracę aż do dnia, w którym urlop się skończy. Rozwiązanie umowy w tym czasie jest dopuszczalne tylko w razie ogłoszenia upadłości lub likwidacji firmy ...
-
Likwidacja szkody a CFM
... nie należy podpisywać dokumentów, których treści się nie rozumie. Jeżeli spisane oświadczenie będzie zawierało niepełne, nieprawdziwe lub niekompletne dane, może to stanowić istotną przeszkodę w procedurze likwidacji ...
-
Rozszerzenie działalności a ryczałt ewidencjonowany
... nie złożył oświadczenia na podstawie tych przepisów - pisemne oświadczenie składa naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu według miejsca zamieszkania podatnika, nie później niż w dniu uzyskania pierwszego przychodu. Jeżeli do dnia 20 stycznia roku podatkowego podatnik nie zgłosił likwidacji działalności gospodarczej lub nie ...
-
Szybka likwidacja szkody z OC w 5 krokach
... filmików z miejsca zdarzenia. Gdy nie ma potrzeby wzywania policji, należy spisać oświadczenie z danymi dotyczącymi zdarzenia. Warto pamiętać, by oświadczenie było czytelne i zawierało dane ... procesu likwidacji szkody. Podobne pytania mogą pojawić się jeśli poszkodowany jest podatnikiem podatku VAT, a jego pojazd stanowi trwały środek firmy. W ...
-
Wypadek drogowy: co należy zrobić?
... nie muszą spisywać własnoręcznych oświadczeń, czy oczekiwać na przyjazd policji.” Najbardziej rozbudowane usługi assistance umożliwiają, przy okazji wezwania pomocy, również zgłoszenie szkody do ubezpieczyciela. „W ramach wstępnej likwidacji szkody przedstawiciel firmy ...
-
Likwidacja szkód komunikacyjnych. O czym pamiętać?
... likwidacji szkód. Zastanawiają się, czy poprawie wypełnili wszelkie dokumenty, czy aby na pewno dobrze spisali oświadczenie. Są też tacy, którym po prostu szkoda czasu na załatwianie wszystkiego samemu. Z myślą o nich powstały firmy specjalizujące się w profesjonalnej likwidacji ... jest priorytetowo. Z reguły żaden kierowca nie planuje tego, że będzie ...
-
Kolizja lub wypadek: jak postępować?
... oświadczenie. Dokument ten powinien zawierać: dane uczestników zdarzenia, takie jak imię i nazwisko, adres, numer telefonu; dane świadków. Ich opinie pomogą potem w procesie likwidacji ... szkoda nie powstała z ... firmy ubezpieczeniowej. Powinna ona zorganizować oględziny, podczas których zostanie oceniony rozmiar i rodzaj uszkodzeń pojazdu. Niektóre firmy ...
-
Kolizja na drodze - jak zgłosić szkodę ubezpieczycielowi?
... nie chcemy płacić z własnej kieszeni, warto sprawdzić, gdzie mamy dostęp do niej za darmo. Niektóre firmy zajmujące się likwidacją szkód oferują darmowe holowanie i samochód zastępczy. Gdy pojazdy są w bezpiecznym miejscu Kiedy już pojazdy biorące udział w zdarzeniu zostały usunięte z jezdni, powinniśmy spisać oświadczenie ...
-
Kiedy można łączyć formy opodatkowania PIT-em?
... 20 stycznia roku podatkowego podatnik nie zgłosił likwidacji działalności gospodarczej lub nie dokonał wyboru innej formy opodatkowania, uważa się, że nadal prowadzi działalność opodatkowaną w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. Natomiast w myśl art. 9 ust. 2 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym, oświadczenie, o którym mowa w ust ...