-
Firmy kurierskie w epoce 2.0
... w najbliższych latach nadal bardzo wysokie. – Jak podaje m.in. Forrester, Datamonitor, Euromonitor, w USA oraz Europie wzrost sprzedaży na rynku e-commerce prognozowany jest ... również wymagania klientów względem innowacyjnych technologii i usług oferowanych przez firmy kurierskie, które dodatkowo muszą łączyć niespotykaną do tej pory elastyczność ...
-
Internet a strategie marketingowe firmy
... . Handel internetowy stał się jedną z najdynamiczniej rozwijających się gałęzi każdej wysoko rozwiniętej gospodarki. Jak wynika z danych zaprezentowanych przez firmę badawczą Euromonitor, w 2010 roku polskie sklepy internetowe osiągnęły wartość sprzedaży na poziomie 6,5 mld zł i zgodnie z przewidywaniami analityków do 2015 roku ich obroty ...
-
Wydatki na reklamę I-V 2014 r. - firmy kosmetyczne
... polskich producentów, z których największym jest Dr Irena Eris. Budżet reklamowy firmy w 2013 roku wynosił zaledwie 13 mln złotych. Według prognoz ekspertów Equinox ... Eksperci wskazują również na fakt umacniania się segmentu kosmetyków luksusowych. Według Euromonitor International, wydatki Polaków na kosmetyki z wyższej półki w tym roku sięgną blisko ...
-
Sklepy specjalistyczne nie rozwijają się
... zmieniło spowolnienie gospodarcze. Polacy zaczęli oszczędzać i robić zakupy w tanich sklepach dyskontowych. Według danych firmy Euromonitor International w ub.r. liczba sklepów specjalistycznych spadła o ponad 400, do 21,8 tys. Euromonitor w połowie ub.r. prognozował wzrost obrotów w tym kanale sprzedaży. Teraz zapowiada spadek o 5,6 proc., do ...
-
Supermarkety w Polsce zwiększą obroty o 8 proc.
... to zdecydowanie najszybciej rosnący segment polskiego rynku handlu detalicznego. Według badań Euromonitor International supermarkety rosną najszybciej na rynku detalicznym w Polsce. ... za tradycyjnymi sklepami spożywczymi oraz hipermarketami. Według prognozy firmy Euromonitor International sytuacja w kolejnych latach się w tym zakresie nie zmieni, to ...
-
Najczęściej odwiedzane miasta świata 2012
... raportu MasterCard jest oszałamiający i wynosi 20,7%. Turcja jest kolejnym krajem, który ostatnio odnotowuje szybki wzrost liczby transakcji dokonywanych kartą. Według firmy Euromonitor w ciągu ostatniego roku wyniósł on 12,2%. Przegląd poszczególnych regionów: Według raportu perspektywy na rok 2012 odnośnie do podróży i wydatków w Europie ...
-
Wydatki na żywność pakowaną wzrosną
... firmy badawczej Euromonitor, wartość sprzedaży żywności paczkowanej w Polsce w 2010 r. wyniesie 52,1 mld zł, a w 2012 ... niż w ubiegłym roku. Łącznie przeznaczą na nie 52,1 mld zł, prognozuje firma badawcza Euromonitor International. W Polsce sprzedaż pakowanej żywności będzie rosła powoli. W 2010 r. wartość tego rynku zwiększy się o niecały 1 procent ...
-
Producenci piwa liczą na lepszy sezon
... 10,1 proc. Według Euromonitora Polacy wydadzą w tym roku na piwo 20 mld zł. Euromonitor szacuje, że łączna sprzedaż piwa może się zmniejszyć w tym roku w Polsce o ok. 4 ... proc. Zdaniem prezes Beaty Pawłowskiej jest możliwe, że na koniec roku udziały rynkowe firmy sięgną 6 proc. Obecnie są o 2 pkt proc. niższe. Royal Unibrew ma w planach dwie nowości ...
-
Ile pije statystyczny Polak?
... , aż 68% konsumentów deklaruje, że kupuje napoje bezalkoholowe w takich sklepach. – Firmy działające na rynku napojów bezalkoholowych nie mają wątpliwości – ... danych uzyskanych od firm i instytucji badających rynek napojów bezalkoholowych (głównie Euromonitor International) oraz instytucji statystycznych (głównie Eurostat i GUS). KPMG w ...
-
Kradzieże z kart kredytowych kosztowały 11 mln złotych
... poprzedzającym (+27,6%). Polska mimo wzrostu popularności elektronicznych środków płatności wyróżni się in plus na tle innych europejskich krajów. Analitycy firmy Check Point (Euromonitor Intl, Nielsen Report) oszacowali roczne straty posiadaczy kart kredytowych w Polsce, poniesione w wyniku działań cyberprzestępców na 3 mln dolarów, czyli 11 ...
-
Rosną wydatki Polaków na płatki śniadaniowe
... 12 proc., wynika z danych firmy badawczej Nielsen. Klienci kupili ich 48 mln ... Euromonitor International to właśnie musli będzie tą kategorią rynku płatków zbożowych, na którą popyt będzie rósł najszybciej. Z ich wyliczeń wynika, że łączna sprzedaż płatków będzie się zwiększać w Polsce w najbliższych latach średnio o 5 proc. rocznie. Z danych firmy ...
-
Sprzedaż alkoholu w Polsce wzrośnie
... oraz napoi alkoholowych gotowych do spożycia. Najszybciej ma rosnąc w Polsce sprzedaż napojów alkoholowych gotowych do spożycia, tzw. RTD, wynika z badań firmy Euromonitor International. W 2010 r. Polacy kupią 6,5 mln litrów tych napojów, wydając na nie prawie 50 mln dolarów, o ponad 11 proc. więcej niż ...
-
Sprzedaż wódki i piwa w Polsce spada
... tym roku łączna sprzedaż alkoholu w Polsce spadnie w porównaniu z rokiem ubiegłym o ok. 4 proc. do 39,6 mld zł, wynika z raportu firmy Euromonitor International. Rynek alkoholowy w Polsce skurczy się wartościowo w 2010 r. o 1,6 mld zł. O 3,3 proc. mogą zmniejszyć się mogą wydatki na napoje spirytusowe. Według ...
-
Małe sklepy znikają z rynku
... redukcji była prawie dwa razy mniejsza. W Polsce liczba małych sklepów wciąż jest wysoka, należy do najwyższych w Europie. Jak wynika z danych firmy Euromonitor International, na koniec 2009 r. w Polsce działało ponad 160 tys. sklepów ogólnospożywczych. Mimo kryzysu wartość sprzedaży zrealizowanej przez te sklepy wzrosła ...
-
Handel internetowy ma dobrą passę
... o prawie 10 proc. Sprzedaż AGD zmniejszyła się o 2,1 proc. Ale nie wszędzie. Handel internetowy miał się zadziwiająco dobrze. Według najnowszej prognozy firmy Euromonitor International obroty w sieci skoczyły o ponad 6 proc., do 5,1 mld zł. W tym roku ma być jeszcze lepiej, analitycy prognozują na 2010 r. wzrost ...
-
Małe sklepy spożywcze zagrożone przez dyskonty
... firmy Nielsen na koniec 2009 r. było w Polsce 54 045 małych sklepów spożywczych, czyli takich, których ... otworzyć ponad pół tysiąca sklepów, obecnie ma ich 1,5 tys.), inwestując co roku ponad miliard złotych. Według danych Euromonitor International w ubiegłym roku łączne przychody dyskontów (Biedronka, Lidl, Netto, Aldi) wyniosły 19,6 mld zł. Za ...
-
Tesco otwiera sklep internetowy
Brytyjski gigant handlowy planuje uruchomienie w przyszłym roku sprzedaży internetowej. Polacy coraz więcej wydają na e-zakupy żywności - według firmy Euromonitor International w 2009 r. - była to kwota 300 mln zł. - W przyszłym roku najpierw uruchomimy sklep internetowy w Czechach i Chinach, a kolejna jest Polska - powiedział ...
-
Rynek dóbr luksusowych w Polsce 2016
Polski rynek dóbr luksusowych ma się całkiem dobrze - szacuje się, że wysokość wydatków na te dobra może sięgnąć w tym roku około 16,4 mld złotych, co jest wynikiem o 15 procent wyższym od ubiegłorocznego. Takie statystyki nie powinny jednak dziwić. W naszym kraju przybywa bowiem zamożnych obywateli. Do końca roku ich grono przekroczy milion - ...
-
Produkty prozdrowotne a styl życia
... . Co dalej? Jak przewiduje Euromonitor International, producenci będą ... firmy mleczarskie, m.in. Mlekpol. Nieśmiałe próby zaistnienia na tym rynku można zauważyć także w poczynaniach takich firm, jak Agros Nova czy Maspex. A będzie ich cały czas przybywało. W Polsce w 2007 r. wartość całego rynku health & wellness wynosiła 12,6 mld zł. Euromonitor ...
-
Kawa i herbata: wydatki na reklamę I-VII 2013
... . Mniejsze wydatki na reklamę herbaty Jak podaje firma badawcza Euromonitor International, statystycznie jedynie Rosjanie kupują więcej herbaty od przeciętnego Polaka w Europie ... – szacuje Nielsen. Za 60% spadkiem wydatków w kategorii herbaty stoi znacząca redukcja wydatków firmy Unilever (-19,6 mln zł) i mimo zwiększenia wydatków pozostałych ...
-
Ranking najsilniejszych marek
... duże zyski, których źródłem jest ich własna marka. Niekiedy zyski te są większe niż zyski związane z markami sprzedawanych przez te firmy produktów. Oznacza to, że robienie zakupów stało się czynnością "markową". Na przykład amerykańska sieć wielkopowierzchniowych sklepów Wal-mart zajęła 6. miejsce, a za ...
-
Branża HoReCa perspektywiczna
... otwieramy kolejne bary, w których serwujemy dania z naszych zakładów - mówi Mariusz Jarosz z firmy Taurus. Spółka dwa lata temu zaczęła oprócz przetwórstwa mięsnego, produkować także wyroby ... Euromonitor International, polski rynek HoReCa w 2009 roku wart będzie 10,66 mld dolarów, a w 2010 będzie to już 11,28 mld dolarów. Zdaniem analityków tej firmy ...
-
Handel najbardziej zadłużoną branżą
... Najszybciej rozwijającym się obszarem są parki handlowe, zlokalizowane w mniejszych miastach. Z prognoz Euromonitor International wynika, że do 2026 roku sprzedaż stacjonarna zwiększy ... – mówi Adam Łącki, prezes Zarządu Krajowego Rejestru Długów. Firmy z sektora handlu liczą na wzrost konsumpcji spowodowany napływem uchodźców. Potwierdza to ...
-
Producenci odzieży. Jest lepiej, ale nie bardzo dobrze
... możliwe m.in. ze względu na rosnący popyt. Z danych Euromonitor International wynika, ze tegoroczna wartość polskiego rynku zakupów odzieżowych wyniesie 37,8 ... a 11 proc. w sklepach z odzieżą używaną. Wykonane dla Izby Gospodarki Elektronicznej badania** firmy badawczo-technologicznej Gemius pokazują, że to właśnie odzież, akcesoria i dodatki ...
-
Rośnie rynek dań gotowych
... więc po dania gotowe sprawdzonych marek, preferując jednak dania kuchni polskiej. Wg Euromonitor International roczne wydatki Polaków na wszystkie produkty gotowe, w tym także mrożone, ... dań gotowych jest mocno rozdrobniony. Czołówka to Heinz (Pudliszki), Pamapol i Agros Nova - firmy, które łącznie mają ok. 57 proc. rynku. Ale i tu można spodziewać ...
-
Rośnie rynek health & wellness
... większą popularnością. Świetnym przykładem są Day Power + i Day Night + amerykańskiej firmy Naturell. Zażywanie ich rano i wieczorem daje wiele korzyści zdrowotnych, a jedną z ... coraz więcej głosów, że żywność i napoje funkcjonalne świetnie sobie poradzą z recesją. Euromonitor uważa, że rynek żywności napojów funkcjonalnych zwiększy się do 2012 r. aż ...
-
Sklep internetowy z bezpiecznym systemem płatności
... rozwijający się kanał sprzedaży detalicznej w Polsce (według szacunków Euromonitor International w roku 2010 obroty e-sklepów wzrosły o ok. 18%). Szybko, sprawnie, ... przyjmowanie zapłaty przy użyciu elektronicznych instrumentów płatniczych. W praktyce firmy działające jako agenci rozliczeniowi pośredniczą w realizacji transakcji dokonanych ...
-
Rynek słodyczy w Polsce 2013
... została w podziale na trzy części. W ramach analizy danych wtórnych wykorzystano m.in. dane GUS, Eurostatu, Euromonitor International oraz GfK Polonia. Badanie konsumentów zrealizowane zostało z udziałem firmy badawczej Norstat na reprezentatywnej próbie 1012 Polaków. Badania przedsiębiorstw działających na rynku słodyczy w Polsce przygotowano na ...
-
Rynek dóbr luksusowych w Polsce 2015
... nabiera takiego charakteru. Z kolei polska marka to taka, która jest własnością firmy z przewagą kapitału polskiego lub ma polskie korzenie (historyczne) i jest nadal ... ponad stu subiektywnie wybranych marek. W raporcie wykorzystano także dane pochodzące z Euromonitor International, Eurostatu, GUS-u, Ministerstwa Finansów, Narodowego Banku Polskiego, ...
-
Jak pandemia zmieniła zachowania konsumentów? 3 główne trendy
... działania na tym polu, mimo, że Polacy w większości (72%) dostrzegają konieczność działania w kontekście złego stanu środowiska. Dla porównania, według badań firmy badawczej Euromonitor z 2017 r., ok. 12% badanych z międzynarodowej próby konsumentów deklarowało, że jest gotowa zapłacić więcej za produkty przyjazne środowisku, zaś ok ...
-
Zwyczaje żywieniowe: na śniadanie kanapki
... płatki stają się coraz bardziej popularne. Jak wynika z sondażu firmy badawczej Euromonitor International, w 2008 roku Polacy wydali na zbożowe śniadania ponad 590 mln zł, czyli około 8,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Z danych firmy ACNielsen wynika natomiast, że wielkość sprzedaży płatków śniadaniowych w okresie czerwiec ...
-
Polski rynek maszyn vendingowych rośnie
... i duże sklepy oraz super i hipermarkety. Jednak oprócz nich, coraz wyraźniej rośnie też kanał sprzedaży bezpośredniej, czyli automaty vendingowe. Według danych firmy badawczej Euromonitor International, w ubiegłym roku polscy konsumenci wydali na napoje w puszkach, kartonikach i butelkach blisko 18,5 mln euro. Większym powodzeniem cieszyły się ...
-
Czy małe sklepy przetrwają?
... usług outsourcingu sprzedaży, pracującego na rzecz międzynarodowych koncernów FMCG. Firma Euromonitor International podaje (źródło: "Rzeczpospolita"), że do końca 2010 roku upadnie około ... BPO. Pomocą mogą również służyć badania przeprowadzone przez instytuty i firmy badawcze. Z badań Pentora (Pentor Research – Zwyczaje zakupowe Polaków 2010) ...
-
Rynek dóbr luksusowych w Polsce 2011
... zarejestrowanych przez firmy wzrosła o 57% – z 419 do 658 sztuk – co świadczy o rosnącym zainteresowaniu Polaków własnym transportem lotniczym. Luksusowe dobra konsumpcyjne Bardzo dobre perspektywy ma przed sobą także rynek dóbr konsumpcyjnych w Polsce. Jak wynika z danych przekazanych na potrzeby raportu KPMG przez Euromonitor International ...
-
Rynek dóbr luksusowych: czołowe marki 2014
... W zestawieniu znalazło się także podsumowanie TOP 15, grupujące najszybciej rozwijające się firmy w tej branży. Wśród nich niekwestionowanym liderem jest Michael Kors Holdings, którego przychody ... proc. rynku dóbr luksusowych, podczas gdy w 2008 roku było to jedynie 9 proc. Euromonitor prognozuje, że w roku 2025 będą one stanowiły 25 proc. tego ...