-
B2B marketing - trendy 2015
... B2B Marketing” objęło swym zasięgiem grupę 2100 marketerów z krajów Ameryki Północnej, Europy i Azji. TOP trendy: Znakomita większość (84%) firm z segmentu B2B ma w planach utrzymanie lub zwiększenie wydatków na marketing ...
-
Promocja w segmencie B2B
... z niej dumny i związany z nią. KOMUNIKACJA W B2B – WSZYSCY CHCĄ DOCIERAĆ Do segmentu B2B można docierać różnymi kanałami – zarówno ATL, jak i BTL. Sposób dotarcia uzależniony jest od aktualnych celów biznesowych i roli, jaką poszczególna grupa odgrywa w procesie zakupu. Dobrze skonstruowany marketing B2B jest kompletny – stara się z odpowiednio ...
-
Social media a B2B
... jest tak prawdziwa. Dowodzą tego badania HiveFire „The Future of B2B Marketing: Content Marketing” opublikowane przez serwis eMarketer.com. 82 proc. amerykańskich specjalistów wykorzystuje marketing oparty na różnych treściach. Na drugim miejscu znalazł się marketing w wyszukiwarkach z wynikiem tylko 70 proc. Jaki typ kontentu najbardziej ceni ...
-
E-mail marketing w branżach B2B i B2C. Podobieństwa i różnice
... wpływem emocji. Klienci częściej kierują się sercem, niż rozumem. W przypadku B2B proces podejmowania decyzji jest bardziej złożony, ustrukturyzowany i racjonalny. Dlatego też, ... tych treści są odpowiednie szablony wiadomości. Ważne jest, aby e-mail marketing był spójny z wizerunkiem marki w pozostałych kanałach komunikacji z klientem, pozwalały na ...
-
Marketing pod znakiem AI. Poznaj najważniejsze trendy 2017
... znaczenia nabiera poprawa segmentacji klientów B2B. Nabywcy biznesowi mają jeszcze większe oczekiwania co do personalizacji niż zwykli konsumenci. W scenariuszu marketingu B2B, w którym decydent nie jest osobą, ale grupą, pomocą w osiągnięciu odpowiedniego poziomu personalizacji jest Account Based Marketing. ABM jest praktyką marketingową, której ...
-
Kiedy marketing przynosi największe zyski? Jak je mierzyć?
... mediach jednym z najlepszych sposobów pozyskiwania klientów w segmencie B2C, lecz nie zajmuje tak wysokiej pozycji w B2B gdzie sprzedaż odbywa się w dłuższych cyklach. W B2B znacznie skuteczniejszy jest marketing afiliacyjny opierający się na współpracy reklamodawcy (sprzedawcy) z przedsiębiorstwami, gdzie sprzedaż często wspierana jest poprzez ...
-
Marketing: trendy i wyzwania w najbliższej przyszłości
... 16% - Treści (kontent) 15% - Wydarzenia i sponsoring 6% - Inne SEKTOR B2B 20% - Reklama 16% - Technologia 16% - Treści (kontent) 15% - Marketing ukierunkowany 15% - Personel 14% - Wydarzenia i sponsoring 4% - Inne Inne wnioski z raportu: Klienci przechodzą na rozwiązania cyfrowe, a marketing musi dotrzymać im kroku. Specjaliści ds. marketingu ...
-
Content marketing: poznaj najnowsze trendy
... marketing w social media jest bardzo skuteczny, zarówno w przypadku klientów B2B ...
-
Marketing liderem w budowaniu customer experience
... się z firm działających w sektorach B2B i B2C. Nie wszyscy z nich byli użytkownikami rozwiązań Salesforce. Badane firmy zostały podzielone na 3 grupy według efektywności działań zespołu marketingu: high performers (16%) to firmy w pełni usatysfakcjonowane ze swoich działań oraz zwrotu z inwestycji w marketing, underperformers (15%) – firmy ...
-
Marketing treści - 7 najnowszych trendów
... . marketingu w jakimś stopniu wykorzystywało marketing treści. 58% procent działów marketingu na rynku B2B i 60% na rynku B2C planuje rozwój budżetów przeznaczanych na marketing treści w ciągu ... trend, na który warto zwrócić uwagę to wyższa rozpoznawalność terminu „marketing treści” wśród pracowników działów marketingu. Jak wspomniałem wcześniej, ...
-
Content marketing, czyli treść to dopiero początek
... czy inwestycja w wartościowe treści ma jakikolwiek sens. Według Content Marketing Institute biznesy typu B2B w 42 proc. deklarują, iż tego typu działania są “efektywne ... zaufanie wobec marek, które dystrybuowały unikalny oraz spersonalizowany content. Contentowe pułapki Content marketing po prostu działa – jest to fakt, którego potencjał poszerzany ...
-
Marketing bezpośredni: 10 najczęstszych błędów
... tym temacie nadal są mailingi i smsy - to również nie ulega wątpliwości. Niemniej marketing, niezależnie od branży, to ta dziedzina, która by utrzymać firmę ... (kupujemy oczami), faksem potwierdza złożenie zamówienia na dany produkt (w szczególności przy promocjach B2B), a VMSem (automatyczną wiadomością głosową, nagraną np. przez znanego lektora lub ...
-
Marketing sensoryczny a decyzje zakupowe
... sklepie, którego atmosfera im odpowiada. To pokazuje jak duże znaczenie ma marketing sensoryczny, który w Polsce jest wciąż stosunkowo mało popularny. - Celem działań ... wybór nurtów muzycznych, które pozwolą doskonale oddać profil naszych klientów, działających na rynku B2B oraz B2C. Wierzymy zarazem, że pomogą im w podniesieniu efektywności sprzedaży ...
-
Marketing treści: budowanie wiarygodności w sieci
... . Testymonial pochodzący od osoby z Google lub Microsoft, z wystarczająco dobrze brzmiącym tytułem może mieć duży wpływ na sprzedaż produktu na rynku B2B. Nawiązuj kontakt z wiarygodnymi ludźmi Kiedy znana osoba podzieli się Twoimi treściami, często możesz liczyć na większą liczbę linków i popularność w mediach ...
-
Jak Prawo telekomunikacyjne uderza w marketing
... Prawo telekomunikacyjne jest bowiem kara pieniężna w wysokości do 3% przychodu ukaranego podmiotu, osiągniętego w poprzednim roku kalendarzowym. Przepis ten obejmuje również relacje B2B, co oznacza, że przedsiębiorca nie może wysłać mailem oferty innemu przedsiębiorcy bez jego zgody. Ingeruje to w fundament swobody prowadzenia działalności ...
-
Rynek B2B: budowanie wizerunku marki
... marki jako jednego z głównych nośników wartości (za: „Zarządzanie marką w segmencie B2B”, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008). Prawdziwa wartość firmy tkwi przede wszystkim w jej ... obejmują zatem osiąganie równowagi między ciągłością a zaangażowaniem. Większość firm opracowuje marketing, plany sprzedaży i plany strategiczne, a pomija plan rozwoju marki. ...
-
E-mail marketing: jak zbierać adresy?
... consumer value, czyli długookresowa wartość klienta). Sektor: consulting, technologia, B2B Jeśli w portfelu twoich usług znajdują się usługi consultingowe bądź ... z najbardziej prominentnych serwisów marketingowych, Marketing Sherpa, co roku w porozumieniu z firmą Marketing Experiments przyznaje międzynarodowe nagrody za najskuteczniejsze kampanie ...
-
Kobiety a marketing
... znaczenia emocjonalnych aspektów, także w odniesieniu do rynku B2B. Ogromy nacisk na technologię i indywidualizację relacji z klientami czy odchodzenie od tradycyjnych form komunikacji to tylko niektóre z tendencji. Zmiany te są przejawem procesu poszukiwania nowej tożsamości przez marketing. Są one efektem zmieniającego się rynku, klienta ...
-
Marketing dla MSP - segmentacja rynku
... instytucjonalnych. W tym ostatnim wypadku mówimy o tzw. działaniu business to business (B2B). Dobrze ilustruje to poniższy przykład. Firma BL Info Polska ... wyłącznie na grupie dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Artykuł jest fragmentem książki "Marketing dla małych i średnich przedsiębiorstw" wydanej przez BL Info Polska Sp. z o.o. ...
-
Pandemia COVID-19 wzmacnia znaczenie sztucznej inteligencji w marketingu
... się o równowagę między personalizowaniem komunikacji z klientami a zachowaniem ich odpowiedniego komfortu. Koncentracja na jednostkach w B2B – stosunkowo nowym zjawiskiem w marketingu B2B są programy ABM (Account Based Marketing), czyli działania skoncentrowane na pojedynczych klientach. Spośród wszystkich tego typu działań 64% zapoczątkowano ...
-
Zarobki w marketingu i sprzedaży
... sektorze. Obejmuje on zestaw stanowisk wraz z opisem obowiązków, wymaganych kompetencji i oferowanych płac uszeregowany według kategorii : Marketing B2B, Sprzedaż B2B, Retail, Marketing FMCG/Trade Marketing/Category Management, Sprzedaż FMCG, Obsługa Klienta. „Porównując wynagrodzenia handlowców i marketingowców z ostatnich dwóch lat nie widzimy ...
-
Rosną nakłady na działania BTL
... Motivation Solutions pokazały, że kryzys nie odwiódł polskich firm od inwestowania w marketing bezpośredni. W tym roku wyraźnie widać, że nakłady na działania BTL systematycznie ... o 5% więcej niż w roku ubiegłym. W segmencie B2C ich znajomość potwierdziło 65% firm, w B2B podobne zdanie wyraziło 58% ankietowanych. Najwięcej respondentów, aż 58%, ...
-
7 korzyści z zastosowania automatyzacji marketingu
... , aż do budowania długoterminowej lojalności. #2: Usprawnienie procesu email marketing Email marketing jest jedną z najbardziej sprawdzonych i popularnych taktyk marketingowych. Jednak ... tego, czy biznes koncentruje się na rynku B2B, czy B2C, marketing odgrywa tu ogromną rolę. Firmy B2B potrzebują sprawnego systemu zarządzania procesem zakupowym ...
-
Salesforce: siłą marketingu będą dane i innowacje
... raportu „State of Marketing” Salesforce zebrał dane od prawie 7 000 liderów działów marketingu z całego świata. Badanie objęło sześć kontynentów i zostało przeprowadzone na początku epidemii koronawirusa. Informacje o trendach opisanych w raporcie „State of Marketing” zostały zebrane od liderów działów marketingu z firm B2B, B2C i B2B2C z ponad ...
-
Czym kierujemy się, podejmując decyzje zakupowe?
... Marketing – Wraz ze wzrostem świadomości konsumentów ewoluują także metody komunikacji z nimi. Coraz częściej najbardziej dojrzałe organizacje odchodzą od tradycyjnych modeli B2B ...
-
Najpopularniejsze portale nieruchomości: co oferują deweloperom?
... zwykle od 3 do 6 m/c - dotyczącą zakupu mieszkania, w dużej mierze wpływa dobry marketing i proces komunikacji z klientem (CRM). Konsument przed obejrzeniem oferty „w realu”, analizuje średnio ... online oraz nowe narzędzia i oferty portali skierowane do klientów B2B. Pamiętajmy jednak, że większość portali niruchomości, jakie podaliśmy w zestawieniu ...
-
Praca w finansach, marketingu i sprzedaży: co ją wyróżnia?
... 90 proc. ofert proponuje się zatrudnienie na podstawie umowy o pracę. W przypadku kontraktów B2B jest to już tylko 20,1 proc., przy czym niektóre firmy proponują więcej ... branży IT, gdzie zdecydowana większość ogłoszeń jako formę współpracę proponuje kontrakty B2B. Oferowane benefity (prawie) takie same bez względu na branżę Jeśli chodzi o benefity, ...
-
9 wniosków, które nasuwa ewolucja marketingu
... i 3-krotnie częściej w porównaniu z Underperformers. 77% ogółu firm przyznaje, że inwestycje w marketing mobilny dają zwrot (ROI). W 2015 r. odsetek ten wynosił tylko 31%. Marketing mobilny to obszar, w którym w ostatnim roku firmy odnotowały największy ... Badanie zrealizowane przez Salesforce objęło firmy działające zarówno w segmencie B2C, jak i B2B ...
-
BIT EVIL S.A. debiutuje na NewConnect
... mobilnych serwisy społecznościowe obecne są w życiu użytkowników wszędzie tam, gdzie możliwy jest dostęp do Internetu. Poza typowymi usługami content marketing, świadczonymi w modelu B2B, Spółka wytwarza także własne produkty, które służą prowadzeniu masowej komunikacji i bazują na tzw. marketingu szeptanym, prowadzonym przez blogerów i vlogerów ...
-
Badania rynkowe i marketingowe - paradoksy
... , czyli tajemniczy klient, regularnie wzrasta liczba badań przeprowadzonych przez telefon (CATI) oraz przez Internet w porównaniu z bardziej kosztownymi badaniami bezpośrednimi PAPI. B2B – terra incognito O ile badania na rynku B2C, czyli business-to-consumer są od kilku lat regularnie zamawiane w agencjach badawczych, o tyle strefa ...
-
5 sposobów na pozyskanie talentów. Elastyczny czas pracy to nr 1
... 2. Umowa o pracę - warunek konieczny? Wbrew obiegowym opiniom na temat rosnącej popularności umowy B2B, dla wielu specjalistów i menedżerów to umowa o pracę nadal ... Dominik Pekról, Regional Manager, Antal. 5. Budowa marki pracodawcy, poprzez skuteczny content marketing LinkedIn w ujęciu globalnym to już ponad 645 mln zarejestrowanych użytkowników, z ...
-
Polskie narzędzia marketingu, które warto poznać
... SerwerSMS.pl pozwala na prowadzenie profesjonalnej komunikacji mobilnej w obszarze B2C, B2B a także przez instytucje publiczne. Umożliwia m.in. realizację promocyjnych ... czy Aviva. Podobne polskie narzędzia marketingu: smsapi, promosms, mProfi 5. EmailLabs – e-mail marketing EmailLabs to serwer SMTP w chmurze, który powstał z myślą o podmiotach ...
-
15 trendów w marketingu w 2022 roku
... stacjonarną oraz internetową, a wystąpienia prelegentów są transmitowane w czasie rzeczywistym. 4) Content Marketing może stanowić dowód na to, że firma lub marka ma „coś ... . na Instagramie lub Facebooku. Z kolei w kontaktach pomiędzy przedstawicielami firm (sprzedaż b2b) istotny staje się tzw. social selling, wykorzystywany w szczególności w serwisie ...
-
Wykorzystać potencjał (i próżność) konsumenta
... jest toruńska firma Gamet produkująca uchwyty i akcesoria meblowe. Firma działa w segmencie B2B, sprzedając swoje wyroby głównie producentom mebli i hurtowniom. Świadomość marki wśród konsumentów ... i usług oraz w zarządzanie marką z całą pewnością będzie przybierało na sile. Marketing przyszłości nie będzie miał nic wspólnego z wciąż dzisiaj popularną ...
-
Jest praca w e-commerce
... marketingu internetowego, testerzy, specjaliści od płatności internetowych, konsultanci sprzedaży B2B i pracownicy telefonicznych biur obsługi klienta. W internetowej giełdzie pracy ... internetowej giełdy pracy infoPraca.pl. - SEM (Search Engine Marketing) to w skrócie marketing wyszukiwarek internetowych. Są to działania promocyjne, które ...