eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Branża deweloperska a reklama w Internecie

Branża deweloperska a reklama w Internecie

2013-10-01 10:07

Branża deweloperska a reklama w Internecie

Branża deweloperska a reklama w Internecie © S. Engels - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (7)

W ostatnim kwartale dużo się mówi o odbiciu branży deweloperskiej od przysłowiowego dna. Dane z rynku mieszkaniowego w Polsce napawają deweloperów optymizmem na przyszłość. Liczą oni na to, że Polacy chętniej zaczną zaciągać kredyty i kupować domy i mieszkania. Budownictwo mieszkaniowe powoli zmierza w dobrym kierunku, pojawia się więc pytanie, czy deweloperzy wreszcie przejrzeli na oczy i zredefiniowali swoje dotychczasowe strategie marketingowe - podaje Broker Media.

Przeczytaj także: Rynek reklamy online w Polsce 2012

W dzisiejszym artykule zaprezentujemy, w jaki sposób branża deweloperska korzysta z reklamy w Internecie. Zostanie też pokazane, jaki udział ma w tym branża SEO/SEM. Dane, które zostały wykorzystane w tekście pochodzą z badania przeprowadzonego w marcu 2013 roku na próbie 20 przedsiębiorstw deweloperskich z Warszawy przez CeBRiS. (CATI,).

7 na 10 ankietowanych deweloperów reklamuje się w Internecie

Celem działań marketingowych każdej firmy w każdej branży, a więc deweloperów i agencji SEO/SEM także, jest pozyskiwanie klientów. Czy firmy deweloperskie pierwotnego rynku mieszkaniowego reklamują się w Internecie? A jeśli tak, to czy stanowią potencjalny cel dla agencji SEO/SEM? Z wykresu nr 1 jasno wynika, że 70% przebadanych firm deweloperskich reklamuje się w Internecie, a 30% (tylko albo aż) nie robi tego.

fot. mat. prasowe

Czy Państwa firma reklamuje się w Internecie?

70% przebadanych firm deweloperskich reklamuje się w Internecie, a 30% (tylko albo aż) nie robi tego.


Niewielka część firm deweloperskich korzysta z usług agencji SEO/SEM

Drugie pytanie zadane respondentom brzmiało: „W jaki sposób reklamujecie się Państwo w sieci Internet?”. Chodziło o sprawdzenie, czy branża developerska ma specyficzne preferencje wobec form reklamy w Internecie, a także o to, czy firmy same zajmują się tymi działaniami czy korzystają ze wsparcia agencji SEO/SEM. 60% ankietowanych odpowiedziało, że sami kupują linki sponsorowane w google.adwords oraz reklamy na różnego typu serwisach, 20% podało taką samą odpowiedź, a dodatkowo wspomniało o samodzielnym prowadzeniu profilu na Facebooku, z całej grupy ankietowanych jedynie 20% respondentów współpracuje z firmami zewnętrznymi, które ich pozycjonują (wykres nr 2).

fot. mat. prasowe

W jaki sposób reklamujecie się w Internecie?

60% ankietowanych odpowiedziało, że sami kupują linki sponsorowane w google.adwords oraz reklamy na różnego typu serwisach, 20% podało taką samą odpowiedź, a dodatkowo wspomniało o samodzielnym prowadzeniu profilu na Facebooku, z całej grupy ankietowanych jedynie 20% respondentów współpracuje z firmami zewnętrznymi, które ich pozycjonują


Magdalena Łasak z agencji marketingowej Broker Media zauważa, że: „70% przebadanych warszawskich firm deweloperskich deklaruje, że reklamuje się w Internecie, ale tylko co piąta z nich korzysta z usług agencji SEO/SEM. Czyli zaledwie 14% wszystkich ankietowanych firm deweloperskich jest wspomaganych przez branżę SEO/SEM. Zatem większość przedsiębiorstw z sektora budownictwa mieszkaniowego realizuje strategię reklamową w Internecie we własnym zakresie.”

Powróćmy na chwilę do tych deweloperów, którzy nie reklamują się w Internecie. Dlaczego owa grupa nie wykorzystuje potencjału wirtualnego świata? Oto niektóre z odpowiedzi: „Jesteśmy znani i nie potrzebujemy reklamy w Internecie, mamy biuro sprzedaży” czy „Korzystamy z usług agencji nieruchomości”. Na szczęście jest to mniejszość, przypominamy że mamy tutaj do czynienia z 3 na 10 firmami deweloperskimi.

 

1 2

następna

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

  • migel233 / 2013-10-07 12:05:12

    Brawo dla tych deweloperów, którzy w pełni wykorzystują najnowsze trendy w internecie. Komunikują się z potencjalnymi odbiorcami za pomocą facebooka, a także innych, mniej popularnych, ale rosnących mediów jak twitter, instagram czy pinterest. Przykład? Proszę bardzo: http://www.pinterest.com/pin/480829697687288585/ odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: