eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Narzędzia ogrodnicze: preferencje konsumentów

Narzędzia ogrodnicze: preferencje konsumentów

2013-09-25 00:11

Narzędzia ogrodnicze: preferencje konsumentów

Najwyższa pora na jesienne porządki © Henlisatho - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (9)

Niebawem wkroczymy w okres najbardziej intensywnych prac ogrodowych. Jak pokazują dane zebrane przez Porównywarkę Cen Okazje.info, wielu Polaków do metamorfozy, jaką nowa pora roku szykuje dla ich ogrodów i działek, zaczęło przygotowywać się już w czasie urlopu.

Przeczytaj także: Zakupy artykułów ogrodowych w sieci

Wakacje – najlepszy czas na uzupełnienie kolekcji narzędzi ogrodowych

W artykule Lato w ogrodzie przygotowanym przez Okazje.info w lipcu tego roku, Jacek Prud ze sklepu e-ogrodniczy24.pl, prognozując coraz piękniejszy wygląd polskich ogrodów, tłumaczył – Wzrasta nasza świadomość ekologiczna, (…) chcemy być na czasie z najnowszymi modami. My po prostu pokochaliśmy nasze ogrody i gotowi jesteśmy dołożyć wszelkich starań, by prezentowały się one jak najlepiej.

Potwierdzeniem słów eksperta są między innymi statystyki odwiedzin kategorii ‘Narzędzia’, z której w lipcu i sierpniu 2013 Internauci skorzystali blisko 1,3 mln razy, co jest wynikiem o 450% większym, niż ten odnotowany w roku ubiegłym. Oczywistym jest, że najwięcej uwagi naszym ogrodom i działkom poświęcamy właśnie latem. Kupujemy meble, małą architekturę i dekoracje, pielęgnujemy rośliny i trawniki - wszystko po to, by nasz letni odpoczynek na łonie natury upływał w jak najprzyjemniejszej atmosferze. Nic więc dziwnego, że w lipcu i sierpniu, tak dużym zainteresowaniem konsumentów cieszyły się artykuły do aranżacji przestrzeni ogrodowej, a wśród ‘urządzeń mechanicznych’ - kosiarki do trawy, które w miesiącach wakacyjnych wygenerowały 25% odsłon w swojej kategorii. Jednak z racji tego, że czas letniego relaksu na świeżym powietrzu mamy już za sobą, dane zebrane przez analityków Okazje.info, dotyczą przede wszystkim sprzętu, niezbędnego podczas jesiennych prac w ogrodzie.

fot. mat. prasowe

Zainteresowanie kategorią ‘Narzędzia’ w miesiącach wakacyjnych

Statystyki odwiedzin kategorii ‘Narzędzia’, z której w lipcu i sierpniu 2013 Internauci skorzystali blisko 1,3 mln razy, co jest wynikiem o 450% większym, niż ten odnotowany w roku ubiegłym


Pierwsze miesiące jesieni to okres najintensywniejszych ogrodowych porządków, wakacje stanowią więc najlepszą porę na to, by odpowiednio się do nich przygotować. Ponadto, osoby kompletujące wyposażenie swojego ogrodowego domku z narzędziami, zazwyczaj wychodzą z założenia, że nowy sprzęt powinien służyć dłużej niż jeden sezon, jego zakup musi być więc dokładnie przemyślany. W wirze codziennych obowiązków trudno znaleźć czas na zapoznanie się z rynkowymi nowinkami, preferowanymi parametrami, czy sugestiami innych użytkowników. Można przypuszczać, że z tego właśnie powodu liczne grono Internautów odkłada zakupy tego typu sprzętu dopiero na czas urlopu. Z zebranych danych wynika, że w lipcu i sierpniu 2012 produktów z kategorii ‘Urządzenia mechaniczne’ poszukiwano niemal dwukrotnie częściej, niż we wrześniu i październiku. Tegoroczne statystki pozwalają zakładać, że jesienią zainteresowania tą grupą produktową, w stosunku do spektakularnych wyników z miesięcy wakacyjnych, również spadnie.

fot. mat. prasowe

Narzędzia ręczne kontra urządzenia mechaniczne

W kategorii ‘Narzędzia’, ‘Urządzenia mechaniczne’ wygenerowały 24% odsłon, czyli sześć razy więcej niż ‘Narzędzia ręczne’ (4%)


Analiza przeprowadzona przez Okazje.info dowodzi również, że Polacy zdążyli już maksymalnie zmechanizować proces swoich jesiennych prac w ogrodzie. W kategorii ‘Narzędzia’, ‘Urządzenia mechaniczne’ wygenerowały 24% odsłon, czyli sześć razy więcej niż ‘Narzędzia ręczne’ (4%). Prawdopodobnie jedną z głównych przyczyn tak wyraźnej dysproporcji, także w tym przypadku jest kwestia czasu. ‘Urządzenia mechaniczne’ pozwalają na przeprowadzenie podstawowych prac w ogrodzie zdecydowanie sprawniej, niż przy wykorzystaniu wyłącznie tradycyjnych ręcznych narzędzi.

Zmechanizowane porządki

W lipcu i sierpniu, w kategorii ‘Urządzenia mechaniczne’ zainteresowanie poszczególnymi ich rodzajami rozkładało się dość równomiernie - żaden typ urządzenia nie zyskał zdecydowanej przewagi, co pozwala sądzić, że Polacy cenią sobie różnorodność posiadanego sprzętu i do zajęć w ogrodzie lubią się przygotować pod niemal każdym względem. Najczęściej poszukiwanymi przez Internautów ‘Urządzeniami mechanicznymi’ były rozdrabniarki do gałęzi, które wygenerowały 5% odsłon w swoje kategorii. Na drugim miejscu ex aequo znalazły się elektryczne nożyce ogrodnicze oraz dmuchawy do liści – wybierane przez 4% konsumentów. Urządzenia te w szczególności przydadzą się właścicielom nieco większych posesji i działek, na których posadzone są drzewa oraz krzewy. Sporym zainteresowaniem cieszyły się również łuparki do drewna, dzięki którym już w pierwsze mroźne wieczory, można się ogrzać w blasku kominka.

fot. mat. prasowe

Najpopularniejsi producenci ‘Urządzeń mechanicznych’

Drugą lokatę ex aequo, z wynikiem 10% odsłon zajęli: AL-KO - niemieckie przedsiębiorstwo z ponad 80-letnią tradycją oraz znana firma Stihl


Potwierdzenie tego, że gwarancja jakości jest najważniejszym kryterium wyboru ‘Urządzeń mechanicznych’ stanowi między innymi ranking top producentów. W sierpniu, pierwsze miejsce na podium przypadło w udziale jednemu z najbardziej prężnie działających, krajowych dystrybutorów sprzętu ogrodniczego - firmie NAC, którą wybrało 11% Internautów. Drugą lokatę ex aequo, z wynikiem 10% odsłon zajęli: AL-KO - niemieckie przedsiębiorstwo z ponad 80-letnią tradycją oraz znana firma Stihl. Trzecie miejsce przypadło w udziale niemieckiej marce Viking, która zdobyła zaufanie 9% użytkowników.

fot. mat. prasowe

Preferencje cenowe w kategorii ‘Urządzenia mechaniczne’

Właściciele ogrodów i działek stawiają raczej na jakość, trwałość i tym samym są gotowi zainwestować w sprzęt. 59% z nich wybierało urządzenia droższe niż 500 zł, 32% - w cenie od 300 do 500 zł, a zaledwie 9% - te, których cena nie przekracza granicy 300 zł


‘Urządzenia mechaniczne’ do ogrodu to dość szeroka kategoria, ceny dla poszczególnych ich rodzajów mogą się więc mieścić w różnych przedziałach. Z tego właśnie powodu jednoznaczne określenie, jakie kwoty Polacy są w stanie wydać na sprzęt tego typu jest trudne. Zebrane dane pozwalają jednak założyć, że właściciele ogrodów i działek stawiają raczej na jakość, trwałość i tym samym są gotowi zainwestować w sprzęt. 59% z nich wybierało urządzenia droższe niż 500 zł, 32% - w cenie od 300 do 500 zł, a zaledwie 9% - te, których cena nie przekracza granicy 300 zł.

 

1 2

następna

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

  • Sprzęt do ogrodu

    piotr.glo3 / 2018-11-23 10:31:42

    ja zawsze wcześniej zanim zacznie się sezon ogrodowania mam wszytskie narzędzia gotowe. W tym roku kupiłem tez nożyce do żwyopłotu marki Faworyt i jestem bardzo zadowolony, zainwestowałęm też w kosiarke tej marki - dbanie o ogród jest bardzo dla mnie. odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: