eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Sklepy internetowe: jak zwiększyć skuteczność sprzedaży?

Sklepy internetowe: jak zwiększyć skuteczność sprzedaży?

2013-09-13 13:17

Sklepy  internetowe: jak zwiększyć skuteczność sprzedaży?

Jak zachęcić klienta do kupowania w naszym sklepie? © ldprod - Fotolia.com

Dlaczego klienci decydują się na zakupy w jednym sklepie internetowym i chętnie do niego wracają, a w drugim z nich rezygnują? Co wpływa na ich decyzje zakupowe: cena? Jakość obsługi? Szybkość dostawy? Portal KodyRabatowe.pl zbadał przyzwyczajenia konsumentów. Wyniki odpowiadają na pytanie: jak zachęcić klienta do kupowania właśnie w naszym sklepie?

Przeczytaj także: Zakupy online: potencjał niekupujących

Zakupy w sieci zyskują na popularności, głównie za sprawą wygody i niezwykle szerokiego wachlarza oferowanych produktów. Wygoda i szybkość przeprowadzania transakcji online pozwalają internautom łatwiej włączyć zakupy w codzienny rytm dnia. Jednak głównym czynnikiem sprawiającym, że zakupy przez internet cieszą się dużym powodzeniem, są nadal atrakcyjne ceny i promocje.

Big Data jako element strategii e-marketingowej

Firmy dysponują liczonymi w setkach megabajtów zbiorami danych na temat swoich klientów i ich poczynań. Czego potrzebują, jakimi usługami są najbardziej zainteresowani, jakie są ich oczekiwania? Wnioski uzyskane dzięki analizie pozwalają na wyznaczenie charakterystycznych wzorów zachowań klientów. Dzięki tym informacjom można dostosować ofertę do oczekiwań konsumentów i zaoferować im konkretne rozwiązania w najbardziej dogodnym momencie.

Jak to wygląda na naszym polskim podwórku? Jak zachowują się polscy internauci kupujący online? Kim są ludzie, o których względy intensywnie zabiegają masowo powstające sklepy internetowe? W jakich godzinach i w których dniach szansa na spotkanie klienta w sieci jest największa? Zrozumienie potrzeb, zainteresowań i odczuć potencjalnych klientów  pozwala na podejmowanie właściwych decyzji biznesowych.

fot. ldprod - Fotolia.com

Jak zachęcić klienta do kupowania w naszym sklepie?

Umiejętne wykorzystanie możliwości Big Data w procesach marketingu online wpływa na zdecydowanie większą skuteczność głównie dzięki nasileniu efektywności działań, a przez to oszczędności w porównaniu z dotychczasowymi działaniami.


Kiedy najchętniej kupują Polacy?

Portal kodyrabatowe.pl, będący częścią międzynarodowej grupy International Coupons (zrzeszającej 19 portali z kodami rabatowymi), przygotował analizę użytkowników na podstawie 30 000 transakcji w polskich sklepach internetowych.

Okazuje się, że Polacy najczęściej kupują w sieci na początku tygodnia, a najrzadziej w weekendy. W poniedziałki finalizowany jest niemal co piąty zakup w Internecie (19,5%). Co ciekawe, w niedzielę dokonywanych jest tylko 12% transakcji, a w sobotę jeszcze mniej- 9%.

W dni wolne od pracy ludzie często nie mają ochoty spędzać czasu, wertując kolejne strony w sieci. Dla sprzedawców ważne jest, aby aktywizować swoje działania w porach, w których zainteresowanie zakupami w sieci jest jak największe. Możliwość wykorzystania niektórych kanałów komunikacyjnych, takich jak newsletter czy social media, jest nieograniczona. Warto jednak maksymalnie zoptymalizować ich użyteczność – tłumaczy Kamil Brożek, Polish Market Manager w KodyRabatowe.pl.

Powtarzające się zachowania klientów obserwujemy również w przypadku konkretnych godzin dokonywania zakupów online. Polscy internauci najczęściej kupują wieczorem, w godzinach 19:00 – 22:00 (łącznie 22,47%). Równie atrakcyjne dla konsumentów są godziny poranne, między 10:00 a 13:00. W tych godzinach odsetek kupujących utrzymuje się w granicach około 19%, między godz. 13.00 a 19.00 jeszcze odrobinę maleje. Najmniej zakupów – co nie jest zaskoczeniem - internauci dokonują w godzinach między 1:00 a 6:00, wtedy procent sprzedaży w odniesieniu do poszczególnych godzin wynosi mniej niż 1%.

Statystyczny Polak kupujący przez internet (dotyczy to zarówno kobiet, jak i mężczyzn) jest młody i mieszka w dużym mieście – powyżej 500 tys. mieszkańców. Największą grupę klientów sklepów internetowych tworzą osoby w przedziale wiekowym 25 - 34 lata, które stanowią 37% ankietowanych. Kobiety pytane o to, czego najczęściej poszukują w internecie wskazują takie kategorie jak: odzież (64% wszystkich ankietowanych kobiet), obuwie (57%) i kosmetyki (57%). Mężczyźni są zdecydowanie bardziej zainteresowani kupnem elektroniki (75%) oraz sprzętu AGD (58%).

 

1 2

następna

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

  • Klienci kupują, gdzie chcą!

    sky-shop.pl / 2013-09-24 09:15:19

    Trzeba walczyć o lojalność klientów - takie są prawa rynku - warto poznawać ich więc bliżej (wspomniany mailing na pewno może w tym pomóc). A to, że sklepy internetowe do szybkim tempie zdobywają rynek i zarażają tym tradycyjnym, to już pewność: http://sky-shop.pl/sklepy_internetowe_zagrazaja_tradycyjnym_sklepom/ odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: