eGospodarka.pl

eGospodarka.plWiadomościKomunikaty firm › Szybkie i wygodne płatności dzięki kartom zbliżeniowym

Szybkie i wygodne płatności dzięki kartom zbliżeniowym

2013-08-22 18:49

Szybkie i wygodne płatności dzięki kartom zbliżeniowym

Płatność kartą zbliżeniową © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Komunikat PR

W ciągu kilku ostatnich lat możemy obserwować szybki i znaczący rozwój rynku płatności zbliżeniowych. Polacy polubili karty zbliżeniowe, ponieważ umożliwiają im one dokonywanie szybkich, bezpiecznych oraz inteligentnych płatności w ramach codziennych zakupów.
Pierwsze komercyjne rozwiązania w zakresie płatności zbliżeniowych pojawiły się na rynku w 2005 roku w Stanach Zjednoczonych. W roku 2006 płatności zbliżeniowe dotarły do Europy, to znaczy do Wielkiej Brytanii i Turcji. W Polsce rozwiązania w tym zakresie wprowadzono już rok później. Jak dotąd usługę MasterCard® PayPass™ wprowadzono na rynki 56 krajów całego świata. Wydano przy tym miliony kart płatniczych PayPass oraz urządzeń umożliwiających ich obsługę. Według danych na czerwiec 2013 roku płatności wykonywane z użyciem tej technologii akceptuje już 1 200 000 punktów usługowo - handlowych.

Polska lubi innowacje

Polacy kochają innowacje technologiczne, dlatego też nie dziwi fakt, że Polska jest pierwszym krajem z regionu Europy Środkowej i Wschodniej, w którym wdrożono rozwiązania w zakresie płatności zbliżeniowych z wykorzystaniem technologii Paypass. Już 20% wszystkich krajowych transakcji wykonywanych z użyciem kart MasterCard i kart Maestro to transakcje zbliżeniowe, a 60% wszystkich kart MasterCard i Maestro to karty typu PayPass™. Liczba urządzeń umożliwiających wykonywanie transakcji z użyciem kart zbliżeniowych nieustannie rośnie i w chwili obecnej już ponad 30% punktów handlowych akceptuje płatności MasterCard PayPass. Jeszcze 3-4 lata temu płatności zbliżeniowe były usługą o charakterze niszowym, a dzisiaj ten sposób płacenia znalazł uznanie w oczach milionów klientów.

Płatności szybkie i wygodne

Jakkolwiek najważniejszą cechą płatności wykonywanych w ramach technologii PayPass jest ich szybkość, to charakteryzują się one również bezpieczeństwem i wygodą. Sam proces płacenia jest bardzo prosty. W przypadku transakcji, których wartość nie przekracza 50 zł, sprzedawca wprowadza kwotę do terminalu i jest ona wyświetlana na zbliżeniowym czytniku. Po zbliżeniu karty do czytnika następuje autoryzacja transakcji, co jest potwierdzane krótkim sygnałem świetlnym i dźwiękowym. Transakcje powyżej 50 złotych, również mogą być zawierane z wykorzystaniem kart zbliżeniowych. Proces zapłaty jest taki sam, jednak ze względów bezpieczeństwa transakcję należy potwierdzić i autoryzować podając kod PIN.

Płatności dokonujemy samodzielnie. Rola sprzedawcy w tym przypadku ogranicza się wyłącznie do wprowadzenia kwoty transakcji w terminalu płatniczym. Nie musimy oddawać naszej karty innym osobom, co pozwala nam zachować poczucie większej kontroli i bezpieczeństwa w trakcie całego procesu płatniczego. Hasło „zbliżone – zapłacone” dokładnie odzwierciedla specyfikę płatności wykonywanych z wykorzystaniem technologii PayPass, które są realizowane szybko i płynnie.

fot. mat. prasowe

PayPass - karta płatnicza

Najważniejszą cechą płatności wykonywanych w ramach technologii PayPass jest ich szybkość, charakteryzują się one również bezpieczeństwem i wygodą. Rośnie liczba osób, które wybierają ten rodzaj płatności.


Technologia dopasowana do naszych potrzeb

Rozwiązania w zakresie płatności zbliżeniowych dostarczają nam szereg nowych, różnorodnych możliwości. Karta nie musi już być wydawana w postaci zwykłego, plastikowego prostokąta. Aby dokonać płatności z wykorzystaniem zbliżeniowej technologii możemy skorzystać z naklejki, wisiora, zegarka, telefonu komórkowego czy też jakiegokolwiek innego przedmiotu, z którego klient może wygodnie korzystać w różnych życiowych sytuacjach. Płatności dokonuje się poprzez umieszczenie urządzenia w pobliżu terminala. Płatności zbliżeniowe to rozwiązanie dostosowane do nowych potrzeb konsumentów. Dlatego też klienci są bardziej skłonni do wyboru tego rodzaju narzędzi płatniczych zamiast tradycyjnych kart.

Według wewnętrznego badania MasterCard Worldwide (analiza skuteczności rozwiązań na rynku Stanów Zjednoczonych, Polski i Australii, rok obrotowy 2012), 19% właścicieli krat kredytowych i 27% właścicieli kart debetowych MasterCard PayPass po otwarciu swoich portfeli najpierw sięga po karty zbliżeniowe. Z biegiem czasu płatności zbliżeniowe będą się stawać coraz bardziej preferowaną formą płatności, z której konsumenci będą chętnie korzystać.

Zbliżeniowe karty płatnicze nie muszą być wykorzystywane tylko i wyłącznie do płatności. Wbudowany mikroprocesor umożliwia połączenie opcji płatniczych z innymi funkcjami. W niektórych miastach Polski można spotkać karty wydawane przez bank, które służą równocześnie jako bilety w środkach komunikacji publicznej. Zmieniając swoje nawyki płatnicze możesz również skorzystać z licznych promocji dla posiadaczy kart zbliżeniowych, niedostępnych dla tych, którzy preferują tradycyjne płatności gotówkowe.

Bezpieczeństwo ma fundamentalne znaczenie

Transakcja dokonana z wykorzystaniem technologii zbliżeniowej PayPass jest tak samo bezpieczna, jak transakcje wykonywane przy użyciu zwykłej karty chipowej, ponieważ układ wbudowany w urządzenia PayPass wykorzystuje takie same techniki szyfrowania zarówno w przypadku płatności zbliżeniowych, jak i tradycyjnych, generując unikalny i jednorazowy kod dla każdej transakcji.

Różnica pomiędzy kartą PayPass i kartą tradycyjną wiąże się z faktem, że w przypadku transakcji dokonywanych z użyciem kart wykonanych w technologii MasterCard PayPass, których wartość nie przekracza 50 złotych, kod PIN nie jest wymagany. Transakcje wykonywane z użyciem kart MasterCard PayPass, których wartość przekracza 50 złotych, również mogą być realizowane w ramach technologii PayPass, jednak w tym przypadku klienci muszą wprowadzić kod PIN.

Dzięki możliwościom oferowanym przez płatności bezgotówkowe zyskujemy więcej czasu. Nie bez powodu liczba osób, które wybierają ten rodzaj płatności nieustannie rośnie. Konsumenci na polskim rynku podążają za nowymi technologiami i doceniają wysoką jakość świadczonych usług. Polacy cenią sobie innowacyjne rozwiązania, z których najlepsze szybko wdrażają w codziennym życiu.

oprac. : Komunikat PR

Oceń

0 0

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

REKLAMA

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo:

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.