Email marketing: aspekty prawne
2013-07-30 00:25
Email marketing © wrangler - Fotolia.com
Przeczytaj także: Polscy internauci a email marketing
Eksperci z GetResponse, największego w Polsce dostawcy usług email marketingowych, sprawdzili co marketerzy i przedsiębiorcy wiedzą o aspektach prawnych email marketingu.93% badanych wie, że trzeba uzyskać zgodę odbiorcy na wysyłanie mu informacji handlowych, 66% jest świadomych, że obowiązek ten dotyczy również adresów typu "biuro@nazwafirmy.pl". A 60% pyta o zgodę także w przypadku adresów email znalezionych na stronie internetowej firmy.
Niemal wszyscy marketerzy przynajmniej częściowo wiedzą kto powinien zainteresować się Ustawą o ochronie danych osobowych. Zdaniem 47% powinny się z nią liczyć wszystkie firmy wysyłające oferty handlowe. A najwięcej, bo aż 52% uważa, że ustawa dotyczy wszystkich przedsiębiorstw, które prowadzą bazy danych swoich klientów.
90% respondentów doskonale zdaje sobie sprawę z tego kto powinien zarejestrować zbiór danych osobowych w ogólnopolskim rejestrze zbiorów danych osobowych. A ponad 3/4 wie za co odpowiedzialny jest Generalny Inspektorat Ochrony Danych Osobowych (GIODO).
71% jest świadomych tego, że zgodnie z polskim prawem budowa bazy odbiorców powinna opierać się właśnie na subskrypcji z potwierdzeniem, a 80% umieszcza w każdej wysyłanej wiadomości link umożliwiający rezygnację z dalszej subskrypcji.
Niemal 90% marketerów wie o przynajmniej jednej obowiązkowej informacji, którą muszą przekazać odbiorcy podczas zbierania jego danych. 31% wskazało obowiązek o prawie odbiorcy do wglądu jego danych oraz ich poprawiania, a dla 30% respondentów jest to cel zbierania danych. Z kolei 28% informuje o adresie siedziby i pełnej nazwie firmy lub organizacji.
“W przeprowadzonym badaniu budujący jest fakt, że znacząca większość ankietowanych zdaje sobie sprawę z dwóch fundamentów email marketingu: konieczności pozyskania zgody przed wysyłką mailingu oraz konieczności zarejestrowania bazy danych osobowych w GIODO. Brak tej świadomości bądź celowe omijanie powyższych reguł może odbić się rykoszetem na każdym przedsiębiorcy i doprowadzić do sankcji prawnych oraz finansowych” – komentuje wyniki badania Maciej Ossowski, Dyrektor Działu Edukacji w GetResponse.
fot. wrangler - Fotolia.com
Email marketing
Patronami medialnymi badania są: Wirtualna Polska, Ekomercyjnie.pl, Egospodarka.pl, Brief.pl, E-biznes.pl, Harvard Business Review Polska i Bankier.pl.
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
E-mail marketing: lista odbiorców podstawą sukcesu
-
Kiedy wysłać newsletter?
-
E-mail marketing w Polsce
-
Skuteczny e-mail marketing
-
E-mail marketing: jak zbierać adresy?
-
Jak przeprowadzić skuteczny e-mailing?
-
13 najczęstszych błędów przy wysyłaniu mailingu
-
Jak przygotować skuteczną kreację do mailingu. 7 praktycznych porad
-
Jak przygotować mailing, aby nie trafić do spamu
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)