eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Świadczenia pozapłacowe w 2013 roku

Świadczenia pozapłacowe w 2013 roku

2013-07-18 13:08

Świadczenia pozapłacowe w 2013 roku

Opieka medyczna najpopularniejszym benefitem © Syda Productions - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (8)

Z raportu „Świadczenia dodatkowe w oczach pracowników w 2013 roku”, wynika, że zdecydowana większość firm nie bada oczekiwań swoich pracowników i nie dokonuje oceny efektywności oferowanych świadczeń dodatkowych. Ponadto niewielki odsetek przedsiębiorstw decyduje się na przekazanie pracownikom informacji o wartości przyznawanych benefitów. Brak odpowiedniej informacji powoduje, że pracownicy oceniają funkcjonujące w swoich firmach systemy świadczeń dodatkowych, jako mniej atrakcyjne niż w firmach konkurencyjnych.

Przeczytaj także: Chcesz świadczenia pozapłacowe? Pracuj w Warszawie

Niemniej jednak, większość pracowników jest zadowolona z otrzymywanych benefitów. Respondenci są również zainteresowani rozbudową otrzymywanego pakietu świadczeń, nawet, jeżeli musieliby je współfinansować.

Oferta świadczeń dodatkowych i oczekiwania pracowników

Zgodnie z wynikami raportu, 74,9% pracowników potwierdza, że ich firmy przyznają świadczenia dodatkowe. Dostępność świadczeń dodatkowych zależy od branży, w której działa przedsiębiorstwo. Najczęściej benefity oferują firmy działające w bankowości (92,6%).

fot. mat. prasowe

Wykres 1. Popularność przyznawania świadczeń dodatkowych w 2013 roku

74,9% pracowników potwierdza, że ich firmy przyznają świadczenia dodatkowe. Dostępność świadczeń dodatkowych zależy od branży, w której działa przedsiębiorstwo.


Z badania wynika również, że dostępność świadczeń jest różna w firmach o różnej wielkości. Im większe zatrudnienie tym większe prawdopodobieństwo otrzymywania benefitów przez zatrudnionych. Tylko 51% pracowników małych otrzymuje świadczenia dodatkowe (tabela 1), a w firmach bardzo dużych jest to aż 88,7% respondentów.

Kolejne ważne spostrzeżenie dotyczy dostępności benefitów w firmach o różnej formie własności. Aż 90,8% pracowników firm zagranicznych deklaruje, że ich pracodawcy oferują benefity. W firmach polskich odsetek ten wyniósł 63,3%.

fot. mat. prasowe

Tabela 1. Popularność przyznawania świadczeń dodatkowych w różnych firmach

Aż 90,8% pracowników firm zagranicznych deklaruje, że ich pracodawcy oferują benefity. W firmach polskich odsetek ten wyniósł 63,3%.


Najpopularniejsze świadczenia dodatkowe

Najpopularniejszym świadczeniem dodatkowym, z którego korzystają pracownicy, jest podstawowa opieka medyczna (61%). 46% osób w ramach świadczeń dodatkowych ma możliwość uczestnictwa w zajęciach sportowych (basen, siłownia, czy zajęcia fitness). Na trzecim miejscu pod względem popularności (42%) znajduje się telefon służbowy do użytku prywatnego. 40% respondentów ma również dostęp do szkoleń i kursów zawodowych.

fot. mat. prasowe

Wykres 2. Najpopularniejsze świadczenia dodatkowe

Najpopularniejszym świadczeniem dodatkowym, z którego korzystają pracownicy, jest podstawowa opieka medyczna (61%), najmniej popularnym świadczeniem są wczasy pod gruszą.


 

1 2

następna

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: