Polscy konsumenci a hipermarkety
2013-07-04 11:03
Polscy konsumenci a hipermarkety © Minerva Studio - Fotolia.com
Przeczytaj także: Hipermarkety w oczach klientów
Klienci decydując o hipermarkecie pierwszego wyboru kierują się kilkoma czynnikami:- cena: wysokość cen, jakość produktów odpowiadająca ich cenie, niskie ceny produktów marki własnej, atrakcyjne promocje, ceny zgodne z oczekiwaniami klienta (brak efektu zaskoczenia)
- transparentność: dobrze wyeksponowane ceny, dostępność produktów oferowanych w promocji
- produkty: duży wybór produktów w różnych grupach
- reklama: bardzo dobra oferta w gazetkach promocyjnych
- serwis: łatwość robienia zakupów poprzez odpowiednie zorganizowanie alejek i ruchu w nich
Jednocześnie klienci hipermarketów w ramach badania wskazali czynniki, które mogłyby spowodować, że daną sieć odrzucą jako sieć pierwszego wyboru, m.in. niską jakość tanich produktów, brak pewności co do cen i konieczność ich porównywania, organizacja półek sklepowych uniemożliwiająca zrobienie szybko zakupów.
fot. Minerva Studio - Fotolia.com
Polscy konsumenci a hipermarkety
„W ramach międzynarodowego badania Syndicated Price Image Study 2013 pytaliśmy klientów, jakie cechy powinna mieć sieć hipermarketów, aby wybrali ją jako sieć pierwszego wyboru, pod warunkiem, że odległość do sklepu byłaby taka sama. Wyniki badania jasno pokazują, że konsumentom wprawdzie zależy na niskich cenach, jednak nie są zainteresowani jednoczesnym obniżeniem jakości produktów. Konsumenci podkreślają, że oczekują dobrze zorganizowanego sklepu, w którym szybko można zrobić zakupy, zaś ceny są dobrze widoczne, zaś polityka cenowa transparentna” – mówi Maciej Gliński z ARC Rynek i Opinia.
W ramach badania respondenci oceniali 5 sieci supermarketów: Auchan, Carrefour, Kaufland, Real oraz Tesco. Zdaniem klientów głównym atutem supermarketów Auchan, Real i Kaufland jest duży wybór produktów, Tesco jest doceniane przede wszystkim za godziny otwarcia sklepu, zaś Kaufland za niskie ceny.
fot. mat. prasowe
Najwyżej oceniane sieci supermarketów w poszczególnych kategoriach
Informacja o badaniu
Badanie zostało przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia we współpracy z niemiecką firmą badawczą Vocatus, techniką CAWI w dniach 4.03-15.04.2013. Próba N=1047.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Sklepy na lekkim minusie w 2023 roku. Hipermarkety z największym spadkiem ruchu
-
Sprzedaż detaliczna: ile zarobiły największe sieci handlowe?
-
Największe sieci handlowe obawiają się o przyszłość
-
Największe sieci handlowe na świecie 2018
-
Jeśli FMCG, to sklepy dyskontowe
-
E-commerce motorem wzrostu największych sieci detalicznych
-
Największe sieci handlowe walczą o wyniki
-
Jak płacą sieci spożywcze?
-
Największe sieci handlowe rosną wolniej
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)