eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Polscy konsumenci a hipermarkety

Polscy konsumenci a hipermarkety

2013-07-04 11:03

Polscy konsumenci a hipermarkety

Polscy konsumenci a hipermarkety © Minerva Studio - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Od swojej ulubionej sieci hipermarketów konsumenci oczekują dużego wyboru produktów, niskich cen, jednak nie wpływających na jakość towarów, dobrze zorganizowanych alejek umożliwiających szybkie zakupy oraz wyraźnie wyeksponowanych cen. Jednocześnie konsumenci hipermarketów odrzucają sieci, w których niskie ceny wiążą się z niską jakością produktów, a także takie, w których ceny nie są transparentne - wynika z polskiej części międzynarodowego badania "Syndicated Price Image Study 2013" firmy ARC Rynek i Opinia i Vocatus.

Przeczytaj także: Hipermarkety w oczach klientów

Klienci decydując o hipermarkecie pierwszego wyboru kierują się kilkoma czynnikami:
  • cena: wysokość cen, jakość produktów odpowiadająca ich cenie, niskie ceny produktów marki własnej, atrakcyjne promocje, ceny zgodne z oczekiwaniami klienta (brak efektu zaskoczenia)
  • transparentność: dobrze wyeksponowane ceny, dostępność produktów oferowanych w promocji
  • produkty: duży wybór produktów w różnych grupach
  • reklama: bardzo dobra oferta w gazetkach promocyjnych
  • serwis: łatwość robienia zakupów poprzez odpowiednie zorganizowanie alejek i ruchu w nich

Jednocześnie klienci hipermarketów w ramach badania wskazali czynniki, które mogłyby spowodować, że daną sieć odrzucą jako sieć pierwszego wyboru, m.in. niską jakość tanich produktów, brak pewności co do cen i konieczność ich porównywania, organizacja półek sklepowych uniemożliwiająca zrobienie szybko zakupów.

fot. Minerva Studio - Fotolia.com

Polscy konsumenci a hipermarkety

Od swojej ulubionej sieci hipermarketów konsumenci oczekują dużego wyboru produktów, niskich cen, jednak nie wpływających na jakość towarów, dobrze zorganizowanych alejek umożliwiających szybkie zakupy oraz wyraźnie wyeksponowanych cen.


„W ramach międzynarodowego badania Syndicated Price Image Study 2013 pytaliśmy klientów, jakie cechy powinna mieć sieć hipermarketów, aby wybrali ją jako sieć pierwszego wyboru, pod warunkiem, że odległość do sklepu byłaby taka sama. Wyniki badania jasno pokazują, że konsumentom wprawdzie zależy na niskich cenach, jednak nie są zainteresowani jednoczesnym obniżeniem jakości produktów. Konsumenci podkreślają, że oczekują dobrze zorganizowanego sklepu, w którym szybko można zrobić zakupy, zaś ceny są dobrze widoczne, zaś polityka cenowa transparentna” – mówi Maciej Gliński z ARC Rynek i Opinia.

W ramach badania respondenci oceniali 5 sieci supermarketów: Auchan, Carrefour, Kaufland, Real oraz Tesco. Zdaniem klientów głównym atutem supermarketów Auchan, Real i Kaufland jest duży wybór produktów, Tesco jest doceniane przede wszystkim za godziny otwarcia sklepu, zaś Kaufland za niskie ceny.

fot. mat. prasowe

Najwyżej oceniane sieci supermarketów w poszczególnych kategoriach

Zdaniem klientów głównym atutem supermarketów Auchan, Real i Kaufland jest duży wybór produktów, Tesco jest doceniane przede wszystkim za godziny otwarcia sklepu, zaś Kaufland za niskie ceny.


Informacja o badaniu
Badanie zostało przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia we współpracy z niemiecką firmą badawczą Vocatus, techniką CAWI w dniach 4.03-15.04.2013. Próba N=1047.

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: