eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Wakacje 2013: Grecja znowu popularna

Wakacje 2013: Grecja znowu popularna

2013-06-30 00:51

Wakacje 2013: Grecja znowu popularna

Grecja znowu popularna © Kwest - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (5)

Zmiany zachodzące w społeczeństwie, m. in. popularyzacja zakupów dokonywanych przez internet oraz coraz wyższa wartość dobra jakim jest czas wolny sprawiły, że również biura podróży zmuszone były zmienić strategię działania. Biura stacjonarne okazały się niewystarczające. Duża grupa konsumentów, w tym poszukiwaczy okazji, wyraziła zapotrzebowanie na możliwość planowania wakacji przez internet. Dlatego od kilku lat rynek ten przynosi coraz większe zyski i cieszy się rosnącym zainteresowaniem. Fly.pl przygotowało raport, który zawiera ogólne analizy rynku turystycznego w Polsce, m.in. najchętniej wybierane destynacje, czas w jakim planujemy urlop oraz preferencje klientów dotyczące wyboru standardu hotelu oraz opcji wyżywienia podczas wakacji.

Przeczytaj także: Wakacje w Chorwacji: co warto wiedzieć?

Najpopularniejsze kierunki – zestawienie sprzedaży z kwietnia i maja 2012 i 2013

Dane sprzedażowe za kwiecień i maj 2013 roku pokazują wyraźny wzrost zainteresowania klientów wyjazdami do Grecji. Udział sprzedaży tego kierunku wzrósł w stosunku do 2012 roku aż o około 10%. Prognozy wskazują, że tak dynamiczny wzrost będzie się utrzymywał. Duże zainteresowanie Kretą utrzymuje się już od kilku lat, natomiast tak duży wzrost sprzedaży wycieczek na Zakynthos jest tegorocznym trendem, który wg. prognoz ekspertów z Fly.pl będzie utrzymywał się przez cały sezon.

fot. mat. prasowe

Wyniki sprzedażowe z lat 2012 i 2013 dotyczące najczęściej wybieranych destynacji

Dane sprzedażowe za kwiecień i maj 2013 roku pokazują wyraźny wzrost zainteresowania klientów wyjazdami do Grecji. Udział sprzedaży tego kierunku wzrósł w stosunku do 2012 roku aż o około 10%.


Również Egipt cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem klientów jako jedna z wakacyjnych destynacji.

Średnia cena zakupionych wycieczek na lato (miesiące lipiec i sierpień) wzrosła z 6429 zł w 2012 do 7272 zł w tym roku. Jest to efekt wybierania coraz częściej przez polskich turystów hoteli o wyższym standardzie, czyli 4 i 5 gwiazdkowych.

fot. Kwest - Fotolia.com

Grecja znowu popularna

Największą popularnością cieszą się w tym roku Grecja i Egipt. Eksperci prognozują, że zainteresowanie to będzie utrzymywało się na stałym, wysokim poziomie.


Kiedy planujemy wakacje – sprzedaż według daty wyjazdu

Analiza przedstawiająca preferencje klientów Fly.pl do czasu podejmowania decyzji o zakupie wakacji w stosunku do daty wyjazdu (dane sprzedażowe styczeń – maj 2012/2013, wyjazdy lipiec/sierpień).

fot. mat. prasowe

Kiedy planujemy wakacje – sprzedaż według daty wyjazdu

Dane pokazują, że w tym roku mniej klientów decyduje się na zakup typowej oferty last minute (0-14 dni do wyjazdu), udział takich rezerwacji spadł z poziomu 31% w 2012 roku do 24% w 2013 roku.


Dane pokazują, że w tym roku mniej klientów decyduje się na zakup typowej oferty last minute (0-14 dni do wyjazdu), udział takich rezerwacji spadł z poziomu 31% w 2012 roku do 24% w 2013 roku. Proporcjonalnie rośnie natomiast udział rezerwacji zakładanych powyżej 15 dni do wylotu, szczególnie jest to widoczne w udziale w sprzedaży w miesiącach styczeń i luty.

„W pierwszych 3 miesiącach roku klienci kupowali zdecydowanie więcej ofert z wyprzedzeniem, m.in. wyjazdy w terminie wakacji. Oznacza to, że Fly.pl, do tej pory kojarzone głównie jako internetowe biuro zakupu ofert last minute, jest również chętnie wybierane przez klientów planujących swoje wakacje dużo wcześniej. - mówi Grzegorz Bosowski, Prezes Fly.pl - Zwiększenie gotowości klientów do kupowania u nas ofert z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem, interpretujemy jako wzrost zaufania klientów do Fly.pl, co obecnie jest dla podmiotu z naszej branży czymś bardzo ważnym.”

Wakacyjne preferencje Klientów

Analiza danych wyraźnie wskazuje, że klienci wysoko cenią sobie komfort na wakacjach. Ponad 73% z nich wybrało hotele o standardzie równym lub wyższym niż 4 gwiazdki, a ponad 82% klientów wybrało pobyt z opcją all inclusive.

fot. mat. prasowe

Sprzedaż wycieczek w zależności od standardu hotelu

Analiza danych wyraźnie wskazuje, że klienci wysoko cenią sobie komfort na wakacjach. Ponad 73% z nich wybrało hotele o standardzie równym lub wyższym niż 4 gwiazdki.

fot. mat. prasowe

Sprzedaż wycieczek w zależności od oferowanych opcji wyżywienia

Ponad 82% klientów wybrało pobyt z opcją all inclusive.


Podsumowanie

Największą popularnością cieszą się w tym roku Grecja i Egipt. Eksperci prognozują, że zainteresowanie to będzie utrzymywało się na stałym, wysokim poziomie. Klienci najchętniej planują urlopy z co najmniej 15-dniowym wyprzedzeniem. Ponadto zaskakujący jest fakt, że last minute jest opcją wybieraną zdecydowanie rzadziej.

Klienci cenią sobie komfort na wakacjach, więc coraz częściej decydują się na hotel o standardzie wyższym lub równym 4,5 gwiazdki oraz na wykupienie wycieczki all inclusive.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: