Oszustwa w AdSense
2005-07-01 00:09
Przeczytaj także: Google AdSense w RSS
Z prawnego punktu widzenia fałszywe kliknięcia są przestępstwem. Często zdarza się tak, że internauta klika w reklamy zamieszczone na swojej stronie. Czynność ta przynosi mu zysk, firma reklamująca się z kolei nic nie zyskuje, bowiem internaute wcale nie interesowała zawartość strony.Pojedyncze kliknięcia nie są wielkim problemem, jednak gdy na pierwszy plan wysuwa się rywalizacja firm o daną dziedzinę w internecie często zdarza się tak, że konkurencje wykorzystuje swoich ludzi lub specjalnie przygotowane programy do klikania mającego na celu wychudzenie budżetu przeciwnika.
Według Click Defense fałszywe kliknięcia stanowią ok. 38% wszystkich kliknięć w reklamy. Co z pewnością sprawia różnice reklamodawcom, którzy poświęcają niemałe sumy na reklamę w internecie.
„Jesteśmy przekonani, że pozew jest całkowicie bezpodstawny i, że damy sobie radę z ich agresywnym występem”, powiedział rzecznik Google.
oprac. : Przemysław Strzałka / Webdiary.pl
Przeczytaj także
-
Google udostępnia Moje Centrum Reklam
-
Kryptowaluty nie zareklamujesz w Google
-
Uwaga na nieuczciwe gazetki reklamowe
-
Google testuje in-stream
-
AdSensowy trojan podmienia reklamy
-
Posiadacze kryptowalut na celowniku hakerów. Jak mogą się bronić?
-
Brand phishing w I kw. 2024. Cyberprzestępcy podszywają się pod Airbnb
-
Adware może być bardzo niebezpieczny
-
Biedronka, Allegro i Lidl liderami YouGov Ad Awareness 2023