eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › E-mail marketing: jak zbierać adresy?

E-mail marketing: jak zbierać adresy?

2013-06-20 00:45

Przeczytaj także: Czarny Piątek nie musi być czarny, a Walentynki różowe


Sektor: hotele, restauracje, centra handlowe, lotniska

Pod koniec 2012 roku prowadziłem szkolenie z budowania baz danych dla jednego z największych i najstarszych hoteli w Warszawie. Kiedy odwiedzałem hotel wcześniej, zawsze dziwiło mnie, że właściciel obiektu zapewniał szybki, bezprzewodowy internet zupełnie bezpłatnie w całym budynku. Darmowe Wi-Fi to piękny gest. Ale czy wiesz, ilu potencjalnych klientów mógłbyś mieć w swojej bazie, gdybyś w zamian za połączenie do internetu prosił ich o zgodę na wysyłanie informacji handlowych? Jeśli prowadzisz własną restaurację, mały bar czy zarządzasz centrum handlowym, rozważ te sposoby zbierania danych osobowych:
  • Po połączeniu z oferowaną przez ciebie siecią przekieruj użytkownika do formularza, gdzie pozostawi swój adres e‑mail oraz zgodę na przesyłanie wiadomości. Zaufaj mi. Nie doprowadzisz nikogo do frustracji, ponieważ Wi-Fi nadal będzie bezpłatne, a zbierzesz dzięki temu przyzwoitą ilość nowych leadów, do których będziesz mógł dotrzeć z ofertą.
  • Przy frontdesku bądź kasie daj czekającym możliwość zapisu na twój newsletter. Idealnie jest wyeksponować nowoczesny tablet z gotowym formularzem zapisu i widniejącą zachętą do pozostawienia danych (np. „Podaj nam swoje dane, a weźmiesz udział w konkursie ťPobyt dla dwojgaŤ 14 lutego”).Taka interaktywna zabawa wciąga o wiele bardziej niż papierowe formularze czy przereklamowane kody QR.
  • Jeśli zarządzasz centrum handlowym, które posiada własną aplikację na system Android czy iOS, nie zapominaj o funkcji zbierania danych osobowych wewnątrz appki.To świetne miejsce na taką interakcję i jednocześnie drobny gest ze strony użytkownika.
Sektor: firmy z branży B2C

Szerokopojęta branża B2C, oprócz motywowania stricte finansowego w postaci voucherów oraz rabatów, ma jeszcze jedną żelazną zasadę zbierania danych: konkursy.

Jeden z najbardziej prominentnych serwisów marketingowych, Marketing Sherpa, co roku w porozumieniu z firmą Marketing Experiments przyznaje międzynarodowe nagrody za najskuteczniejsze kampanie e‑mail marketingowe. W roku 2012 wszystkie trzy wyróżnione kampanie w zakresie zbierania zgód na przesyłanie newsletterów oparte były właśnie na konkursie.

Jeśli chcesz zorganizować konkurs, aby zwiększyć rozmiar swojej bazy, spróbuj tych metod:
  • Ufunduj jedną, ale kuszącą nagrodę finansową, np. 5 tys. złotych. Choć może to się wydawać kosztowne, to w ujęciu CPL (cost per lead), czyli kosztów pozyskania klienta, 5 tys. złotych będzie relatywnie małą kwotą;
  • Poinformuj uczestników, że zwycięzca konkursu ogłoszony zostanie na twoim fan page’u na Facebooku. Zyskasz dzięki temu nowych fanów metodą organiczną, a także rozbudujesz bazę o osoby biorące udział w konkursie;
  • Wypromuj landing page z konkursem standardowymi metodami: kampanie PPC, display, social media.
Wskazówka: po zakończeniu konkursu prześledź wartość klientów pozyskanych w ramach konkursu i zestaw ją z wartością klientów trafiających do sklepu, np. z wyszukiwarki.

Sektor: firmy chcące zwiększyć zasięg komunikatów e‑mailowych

Potrzebujesz 100 tys. nowych odbiorców twojego mailingu sprzedażowego. Na wczoraj. Znasz tę sytuację? Wielu marketerów wybiera wówczas na swoich telefonach numer telefonu do zaufanego brokera danych i zleca wysyłkę do zewnętrznej, wynajętej bazy mailingowej.

W czym tkwi szkopuł? 95 proc. takich kampani w Polsce wciąż fokusuje się na jednorazowej reklamie, a tylko 5 proc. przechwytuje adresatów i konwertuje ich na swoich subskrybentów. A propocja powinna być odwrotna.
Przeczytaj także: Kiedy wysłać newsletter? Kiedy wysłać newsletter?

oprac. : Maciej Ossowski / Marketing w Praktyce Marketing w Praktyce

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

  • Mikolajj111 / 2014-07-22 21:11:19

    Dobry artykuł, żeby dodać coś od siebie mogę powiedzieć jakiego programu używam osobiście. Jest nim WebEmailHunter polecam :) odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: