Zakupy online: koszty dostawy zbyt wysokie
2013-06-20 12:03
Wyższe zarobki zachęcą do zakupów © goodluz - Fotolia.com
Przeczytaj także: E-commerce: jak kultura i rozrywka sprzedają się w sieci
Jak wynika z raportu, wyższe dochody oraz niższe ceny to główne czynniki, które zachęciłyby klientów do częstszych zakupów online w przyszłości. Aspekty jakościowe, takie jak: bezpieczeństwo czy szybkość dostawy, są z kolei mało istotne. Zapytani o to, jakie elementy mogłyby wpłynąć na częstotliwość dokonywania zakupów online, ankietowani najczęściej wskazywali na: lepszą sytuację finansową (23 proc.), niższe ceny (20 proc.) oraz niższy koszt dostarczenia zamówionych produktów (19 proc.). Wśród najrzadziej wymienianych bodźców znalazły się natomiast: bezpieczne płatności (3 proc.), wyższa jakość produktów (2 proc.) czy nowoczesne formy płatności (1 proc.).– Respondenci uzależniają swoje decyzje zakupowe przede wszystkim od dochodów oraz kosztów. Liczy się dla nich finansowy wymiar zachęt związanych z zakupami w sieci – komentuje prof. Grzegorz Mazurek z Akademii Leona Koźmińskiego, kierownik studiów podyplomowych z handlu elektronicznego. – To pokazuje, jak trudno wyróżniać się spośród konkurencji innymi aspektami niż cena czy szerzej, atrakcyjna finansowo oferta – dodaje Mazurek.
fot. goodluz - Fotolia.com
Wyższe zarobki zachęcą do zakupów
Wojciech Żbikowski, ekspert Gemiusa w obszarze e-handlu, zwraca z kolei uwagę na to, że płeć, wiek i wykształcenie różnicują czynniki zwiększające prawdopodobieństwo częstszych e-zakupów w przyszłości. – Decyzje zakupowe od lepszej sytuacji finansowej uzależniają częściej mężczyźni, osoby w wieku 25-34 lata oraz respondenci z wykształceniem średnim. Niższy koszt dostarczenia produktów jest natomiast szczególnie ważny dla kobiet, badanych w wieku 15-19 lata, a także tych z wykształceniem wyższym. Niższe ceny skłoniłby z kolei częściej mężczyzn, ankietowanych w wieku 35 plus oraz tych z wykształceniem niższym niż średnie – podsumowuje Żbikowski.
Jak pokazują wyniki, 72 proc. respondentów deklaruje, że kiedykolwiek zrobiło zakupy przez internet. Raport został przygotowany w grudniu 2012 roku w oparciu o grupę 1,5 tys. internautów.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Zakupy online: mężczyźni na aukcjach, kobiety w e-sklepach
-
Zakupy online: potencjał niekupujących
-
Zakupy online - typy klientów
-
Logistyka e-commerce rośnie trzy razy szybciej niż rynek kontraktowy
-
E-commerce: Polacy pokochali platformy marketplace
-
Coraz częściej robimy zakupy w internecie. Co kupujemy?
-
Najwyższe wydatki w e-commerce na artykuły spożywcze, najniższe na kulturę
-
E-commerce - zakupy online ratują nadwątlony budżet domowy?
-
Na platformach marketplace najczęściej kupujemy odzież, obuwie i kosmetyki
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)