eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Polacy piją jasne piwo

Polacy piją jasne piwo

2013-06-02 00:15

Polacy piją jasne piwo

Polacy piją jasne piwo ©  volff - Fotolia.com

W Polsce - jak piwo to przede wszystkim tradycyjne jasne. Ale Polacy są coraz bardziej świadomi ilości i różnorodności gatunków i rodzajów piwnego trunku - wynika z badania firmy badawczej Homo Homini przeprowadzonego na zlecenie Browaru Amber.

Przeczytaj także: Polskie kobiety polubiły piwo

Piwo już ewidentnie stało się napitkiem narodowym Polaków. W 2012 roku polskie browary uwarzyły rekordową ilość – 39 294 tys. hektolitrów piwa czyli blisko 8 mld kufli, butelek lub puszek tego trunku. Ale jak wynika z badania firmy badawczej Homo Homini przeprowadzonego na zlecenie Browaru Amber z Pomorza dla Polaków piwo to wciąż napój jasny - głównie lager i pilsner. Z analiz Homo Homini wynika, że zna je aż 78,2 proc. respondentów.

Nic dziwnego, że browary co roku wiosną i latem, kiedy piwo najlepiej się sprzedaje, szykują dla piwoszy kolejne niespodzianki w postaci jasnych piw.

Jak podkreśla Agnieszka Wołczaska - Prasolik, inicjatorka i współorganizatorka wrocławskiego Festiwalu Dobrego Piwa latem i wiosną Polacy chętniej sięgają po piwa jasne, bo są łagodniejsze i bardziej orzeźwiające. W tym okresie rośnie m. in. popularność piw pszenicznych.

- Dla Pszeniczniaka tegoroczna wiosna to dobry czas. Co prawda nie możemy porównać danych sprzedażowych rok do roku, ponieważ Pszeniczniak debiutował dokładnie rok temu, jednak w stosunku do miesięcy zimowych sprzedaż tego pszenicznego piwa górnej fermentacji wzrosła trzykrotnie. Spodziewamy się dalszej tendencji wzrostowej, do której na pewno przyczyni się pogoda – mówi Marek Skrętny, dyrektor marketingu Browaru Amber.

fot. volff - Fotolia.com

Polacy piją jasne piwo

Latem i wiosną Polacy chętniej sięgają po piwa jasne, bo są łagodniejsze i bardziej orzeźwiające. W tym okresie rośnie m. in. popularność piw pszenicznych.


Według badań Homo Homini wynika, że piwa pszeniczne są w Polsce na trzecim miejscu pod względem rozpoznawalności. Na drugim są piwa ciemne, głównie koźlak i porter. Zna je blisko połowa Polaków.

- Polacy coraz bardziej świadomie wybierają piwa, a ich wiedza często wykracza poza podstawy – mówi Marek Puta, właściciel łódzkiej Piwoteki Narodowej, w której można dostać piwa z różnych zakątków kraju i świata. Jego obserwacje potwierdzają badania Homo Homini. Np. piwa górnej fermentacji (m.in. Stout, Ale) rozpoznaje 16,9 proc., a piwa dolnej fermentacji (m.in. koźlak, porter) – 22,6 proc.

Informacje o badaniu
Badanie Instytutu Homo Homini zostało przeprowadzone w styczniu - lutym 2012 roku. Na losowej próbie 1000 osób, liczebnie reprezentatywnej dla ogółu mieszkańców Polski z zachowaniem reprezentacji liczbowej zaludnienia w podziale na województwa kraju (dane wg. GUS). Próba odzwierciedla liczebny rozkład według płci oraz zachowuje proporcje w rozkładzie wieku do populacji generalnej.

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: Polacy, spożycie alkoholu, piwo, spożycie piwa

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: