eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Polskie media a gotowanie w domu

Polskie media a gotowanie w domu

2013-04-02 13:38

Polskie media a gotowanie w domu

Polskie media a gotowanie w domu © Kzenon - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (5)

Gotowanie w domu - moda, sposób na zdrowie, szczupłą sylwetkę czy skuteczne odciążenie domowego budżetu? A jeśli ktoś się z talentem i umiejętnościami nie urodził, gdzie może nadrobić braki? U mamy, Makłowicza, Okrasy czy Pascala? - odpowiedzi na te pytania szukał Instytut Monitorowania Mediów w ramach projektu Kompas Social Media.

Przeczytaj także: Polskie media a WOŚP

W lipcu 2012 ruszyła kampania reklamowa Lidla, ciekawie pomyślana jako walka – na dania i uszczypliwości - dwóch popularnych kucharzy- Karola Okrasy i Pascala Brodnickiego. W sumie to pomysł nie jest nowy - Biedronka od paru lat publikuje w gazetkach reklamowych przepisy (Kuroniów i inne). Kaufland chyba też. No ale ta akcja jest lepiej wypromowana – zauważył forowicz gazeta.pl. Inni sugerowali podobieństwa do współpracy Roberta Makłowicza i Tesco. Starcie tych kilku podobnych, lecz różnych pomysłów na promocję sieci handlowych jest dobrym pretekstem, by zbadać popularność tych sklepów. Nie tylko kampanii, ale też wzorców i wartości, które starają się one przekazać.

fot. mat. prasowe

Sieci handlowe w prasie i Internecie

W analizowanym okresie – od 1 lipca 2012 do 28 lutego 2013 roku – najczęściej wspominaną w Internecie i prasie siecią handlową było Tesco, następnie Biedronka i Lidl.


Sieci handlowe – o tym się mówi w mediach

W analizowanym okresie – od 1 lipca 2012 do 28 lutego 2013 roku – najczęściej wspominaną w Internecie i prasie siecią handlową było Tesco, następnie Biedronka i Lidl. Liczba publikacji dla poszczególnych sieci była zbliżona we wszystkich analizowanych miesiącach.

Analiza publikacji na temat Tesco – najpopularniejszej sieci handlowej w badanych ośmiu miesiącach - wskazuje, że około 40 proc. przekazów to treści informacyjne, rzadko oceniające – publikowane w prasie i na portalach internetowych. Aż 60 proc. badanych materiałów to wpisy w mediach społecznościowych – miejscu wymiany opinii, rekomendacji i ocen. Taka struktura publikacji powtarza się również w przypadku Biedronki i Lidla.

fot. mat. prasowe

Tesco w mediach

Analiza publikacji na temat Tesco – najpopularniejszej sieci handlowej w badanych ośmiu miesiącach - wskazuje, że około 40 proc. przekazów to treści informacyjne, rzadko oceniające – publikowane w prasie i na portalach internetowych.


Dwóch na jednego i inne formy promocji sieci handlowych

Wszystkie sieci handlowe zachęcają do zdrowego i rozsądnego żywienia, a przede wszystkim gotowania w domu – to oczywiste. Najczęstszą strategią są kulinarne podpowiedzi i przepisy: można je znaleźć na stronie E.Leclerc, w magazynie Biedronki oraz na stronie internetowej dyskontu, tak samo wygląda sytuacja Lidla i Tesco. Z wypowiedzi internautów wynika, że Biedronka jeszcze przed Lidlem rozdawała na terenie sklepu gotowe listy zakupów i przepisy. Biedronka, Tesco i Netto stawiają na zdrowie – stąd zaangażowanie w programy propagujące profilaktykę i zdrowy styl życia, w tym odżywiania: Partnerstwo dla Zdrowia (Biedronka), Kampanię Zdrowy Apetyt (Tesco) i Zatrzymać cukrzycę (Netto).

fot. mat. prasowe

Akcje promocyjne i reklamowe sieci handlowych - popularność w mediach

Wszystkie sieci handlowe zachęcają do zdrowego i rozsądnego żywienia, a przede wszystkim gotowania w domu.


Łatwiejsze życie z Okrasą?

Sieci handlowe zachęcają do gotowania w domu za pomocą kulinarnych autorytetów, odwołując się do zdrowia i ekonomii w codziennych zakupach – co na to internauci?

~Fajny pomysł z tą reklamą, przepisy proste, dziś zrobiłam kurczaka wg Okrasy, a tak bym nie miała pomysłu.
[forum.gazeta.pl]


Internauci bardzo wnikliwie przyglądają się przepisom Pascala Brodnickiego i Karola Okrasy – niemal 300 dyskusji na temat propozycji kucharzy dla klientów Lidla mówi samo za siebie. Warto zauważyć jednak, że największym zainteresowaniem kampania cieszyła się na początku, czyli w sierpniu 2012 roku.

fot. Kzenon - Fotolia.com

Polskie media a gotowanie w domu

Sieci handlowe zachęcają do gotowania w domu za pomocą kulinarnych autorytetów, odwołując się do zdrowia i ekonomii w codziennych zakupach.


 

1 2

następna

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: