eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Polskie firmy a wartości korporacyjne

Polskie firmy a wartości korporacyjne

2013-02-25 12:16

Polskie firmy a wartości korporacyjne

Wartość korporacyjna firm © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

44 proc. pracujących Polaków nie wie czy firma, w której są zatrudnieni posiada określone wartości korporacyjne. Jednocześnie blisko trzy czwarte uważa, że ich definiowanie jest przydatne – wynika z badania Corporate Values Index 2013 sieci firm doradczych ECCO Network.

Przeczytaj także: Sektor budowlany stawia na jakość usług

W ramach Corporate Values Index 2013® zgromadzono poglądy pracowników z Francji, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Szwajcarii i Polski na temat postrzegania przez nich wartości korporacyjnych. Okazuje się, że blisko 1/3 ankietowanych nie wie, czy ich pracodawcy mają zdefiniowane takie wartości. W Polsce odsetek ten wynosi aż 44 proc. Natomiast najwyższą świadomość w tym zakresie wykazują Szwajcarzy, spośród których jedynie 12 proc. nie było w stanie udzielić jednoznacznej odpowiedzi.

fot. mat. prasowe

Wartość korporacyjna firm

1/3 ankietowanych nie wie, czy ich pracodawcy mają zdefiniowane takie wartości. W Polsce odsetek ten wynosi 44 proc.


Na uwagę zasługuje fakt, że w opinii zdecydowanej większości pracowników (83 proc.) definiowanie wartości przez firmę jest przydatne. Pogląd ten najsłabiej popierali pracownicy w Polsce – 72 proc. pozytywnych odpowiedzi, podczas gdy we Francji i Szwajcarii, odpowiednio 88 i 96 proc. ankietowanych było przekonanych, że określanie wartości jest raczej lub zdecydowanie użyteczne.

fot. mat. prasowe

Definiowanie wartości korporacyjnych

Dla większości pracowników (83 proc.) definiowanie wartości przez firmę jest przydatne


„Na świecie potrzeba definiowania i znaczenie wartości w efektywnym funkcjonowaniu przedsiębiorstw coraz częściej nie podlegają żadnej dyskusji. Również coraz więcej przedsiębiorców i pracowników ma świadomość, że określenie własnego zestawu wartości to dla firmy niewątpliwie szansa na wyższą konkurencyjność i biznesowy sukces” – komentuje Katarzyna Szczypek z On Board PR Ecco Network – „Polacy mimo tego, że co piąty nie ma zdania a jedynie 24 proc. z nich wyraża zdecydowane przekonanie o użyteczności posiadania zdefiniowanych wartości korporacyjnych przez pracodawcę, również wpisują się w ten trend” – dodaje.

Informacje o badaniu
Dane opublikowano w raporcie Corporate Values Index 2013® przygotowanym przez międzynarodową sieć firm doradczych ECCO Network, reprezentowaną w Polsce przez agencję On Board PR. Projekt badawczy i raport objęte są honorowym patronatem Ministerstwa Gospodarki oraz patronatem PKPP Lewiatan.

oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: