eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Żywność ekologiczna coraz popularniejsza

Żywność ekologiczna coraz popularniejsza

2013-01-15 11:13

Żywność ekologiczna coraz popularniejsza

Żywność ekologiczna © Africa Studio - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Fabryka Komunikacji Społecznej (FKS) zakończyła kampanię promującą zdrową żywność pod hasłem „Żywność ekologiczna gwarancją dobrego smaku” prowadzoną na rzecz Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Dziesięciotygodniowa kampania okazała się bardzo skuteczna. Wyniki badań przeprowadzonych przez TNS Polska wskazują, że wśród odbiorców wzrosło zainteresowanie zakupem żywności ekologicznej i rozpoznawalność europejskiego znaku „euro-liścia”.

Przeczytaj także: Targ żywności ekologicznej w Warszawie

Według badań sprawdzających efekty kampanii społecznej „Żywność ekologiczna gwarancją dobrego smaku” jesienią 2012 roku zwiększyła się grupa osób deklarujących, iż kupują ekologiczne produkty spożywcze oznaczone logiem „euro-liścia”. Jak wynika z raportu TNS Polska przed rozpoczęciem kampanii przygotowanej przez Fabrykę Komunikacji Społecznej, czyli we wrześniu 2012 roku, ogółem 5% respondentów deklarowało, iż sięga na półce sklepowej po żywność wyprodukowaną zgodnie z zasadami rolnictwa ekologicznego. Po zakończeniu kampanii grono tych osób, że zwiększyło się ponad dwukrotnie – spośród badanych 11% twierdząco odpowiedziało na pytanie „Czy korzysta Pan/Pani z produktów oznaczonych logiem „euro-liścia”?

Zdrowa żywność trafia przede wszystkim do osób młodych i w średnim wieku. Regularnie kupowało ją 8% badanych w wiekowym od 24 do 34 roku życia i 6% spośród badanych między 34 a 44 rokiem życia. Po zakończeniu kampanii grono osób młodych i w średnim wieku stawiających na zdrową żywność zwiększyło się ponad dwukrotnie. Odpowiednio 19% młodych respondentów (do 34 roku życia) i 17% w wyższym przedziale wiekowym (do 44 lat) zapytanych czy korzysta z produktów oznaczonych „euro-liściem” odpowiedziało twierdząco.

fot. mat. prasowe

Korzystanie z produktów eko w życiu codziennym

Zainteresowanie produktami eko wzrosło o 6%


Kampania społeczna Żywność ekologiczna gwarancją dobrego smaku” służyła również zaznajomieniu Polaków ze znakiem „euro-liścia”, oznaczającym, że produkt spełnia warunki żywności ekologicznej wymagane przez dyrektywy unijne. Zielone logo umieszczone na opakowaniu daje konsumentom pewność, że zakupiony towar został wytworzony zgodnie z obowiązującymi przepisami rolnictwa ekologicznego, a także jest wyznacznikiem najwyższej jakości. Znajomość znaku ekologicznej żywności zwiększyła się ogółem o 2 punkty procentowe, 14% spośród wszystkich badanych po zakończeniu kampanii społecznej przeprowadzonej przez Fabrykę Komunikacji Społecznej wiedziałoby jak wybrać w sklepie certyfikowany produkt ekologiczny.

fot. mat. prasowe

Znajomość logo

14 % kobiet rozpoznaje logo "eko-liści"


Przed rozpoczęciem kampanii największą znajomością tego logo wykazywała się grupa ludzi w wieku od 24 do 44 lat. 11% spośród tych respondentów potrafiło prawidłowo wskazać, że zielony liść oznacza żywność wytworzoną zgodnie z zasadami rolnictwa ekologicznego, zaś w chwili zakończenia działań komunikacyjnych (grudzień 2012 r.) taką wiedzę posiadało już 14% Polaków w badanej grupie wiekowej. Komunikaty na temat znaku produktów ekologicznych skutecznie dotarły do mężczyzn. Początkowo 8% panów wiedziałoby, jak znaleźć w sklepie produkt ekologiczny. Z czasem jednak z takim zadaniem poradziłoby sobie już 12% badanych mężczyzn.

Badanie efektywności kampanii „Żywność ekologiczna gwarancją dobrego smaku” przygotowanej od strony kreatywnej i strategicznej przez Fabrykę Komunikacji Społecznej przeprowadziła firma TNS Polska na reprezentatywnej grupie Polaków.

fot. Africa Studio - Fotolia.com

Żywność ekologiczna

Zdrowa żywność trafia przede wszystkim do osób młodych i w średnim wieku.


Kampania „Żywność ekologiczna gwarancją dobrego smaku” przygotowana została, by przekonać Polaków do produktów ekologicznych oraz zachęcić ich do większej dbałości o zdrową dietę. Ambasadorami akcji zostali popularna aktorka Magdalena Kumorek oraz lekkoatleta Artur Partyka. Oboje wystąpili w dwóch 15-sekundowych spotach pilotujących akcję. Oprócz reklam przygotowana kilkanaście krótkich filmów edukacyjnych, nagrywanych w gospodarstwach ekologicznych z udziałem kucharza Grzegorza Łapanowskiego, który poznaje tajniki zdrowej żywności i przyrządza z niej niecodzienne i pożywne potrawy. Filmy zostały wyreżyserowane przez Jacka Szymańskiego, który również zajmował się realizacją zdjęć wspólnie z Arkiem Stani.

Komunikacja dla całej akcji promocyjno-informacyjnej „Żywność ekologiczna gwarancją dobrego smaku” obejmowała również tytuły prasowe, takie jak „Newsweek”, „Gala”, „Rzeczpospolita” czy „Gotuj krok po kroku”, jak też działania z zakresu e-PR - tematyczny blog i fan page na Facebooku, który prowadził Rafał Hornberger - dietetyk oraz ekspert ds. żywienia.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

  • Sprzedaż zdrowej żywności

    Jan Recach / 2015-05-16 16:09:57

    Zdrowa żywność cieszy się coraz większą popularnością, co wynika z coraz większej świadomości społeczeństwa. Coraz częściej też konsumenci poszukują żywności wyprodukowanej w Polsce. Nic dziwnego, bo mamy się czym pochwalić. Wielu rolników już sprzedaje bezpośrednio swoje produkty za pomocą platform jak cabas.pl. Pozytywne zmiany w prawie (sprzedaż żywności przetworzonej) umożliwią poszerzenie asortymentu. Jeśli więc produkujesz zdrową żywność, nie ma na co czekać. Zacznij sprzedaż. odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: