eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Branża budowlana w mediach

Branża budowlana w mediach

2013-01-07 13:31

Przeczytaj także: Pomoc dla Ukrainy. 900 tys. postów w mediach społecznościowych w 6 dni


Inny świat social media

W mediach społecznościowych proporcje liczbowe przekazów na temat poszczególnych firm oraz wypowiedzi na tematy związane z upadłości w porównaniu z publikacjami po prostu dotyczącymi sektora budowlanego wyglądają zupełnie inaczej niż w innych badanych mediach. Najczęściej wspominaną firmą w roku 2012 była PBG, która zostawiła konkurencję daleko w tyle. Mniej niż 1/3 materiałów na temat PBG dotyczyło upadłości.

Opinie internautów są podzielone: jedni w spółkach budowlanych widzą ofiarę systemu i kozła ofiarnego okoliczności, inni nie zostawiają na nich suchej nitki: „Banda złodziei, polskich cwaniaków i nierobów. Polska specjalność - upadłość likwidacyjna, winnych nie ma, łapówek nikt nie brał, materiałów nikt nie kradł. Przyczyna leży w polskiej mentalności i łańcuchu genetycznym tej fatalnej nacji” (z komentarzy internautów na wyborcza.biz). Warto zauważyć, że jako pierwszy słowa „bankructwo” w kontekście PBG odważył się użyć… internauta na forum bankier.pl.

fot. mat. prasowe

Branża budowlana w mediach społecznościowych w 2012 roku

W mediach społecznościowych proporcje liczbowe przekazów na temat poszczególnych firm oraz wypowiedzi na tematy związane z upadłości w porównaniu z publikacjami po prostu dotyczącymi sektora budowlanego wyglądają zupełnie inaczej niż w innych badanych mediach.


Tak się (nie)dba o swoje interesy

Media społecznościowe mają szczególne znaczenie w komunikacji i tworzeniu wizerunku w przypadku spółek giełdowych - tutaj każdy komunikat prasowy wywołuje prawdziwą burzę na forach inwestorskich.
Niestety, fanpage PBG na Facebooku pokazuje, że spółka traktuje ten kanał komunikacji po macoszemu, co jest dosyć zastanawiające, zwłaszcza w sytuacji kryzysowej, ocenianej przez wielu internautów jako zręczna manipulacja, a nie ostateczny koniec firmy. Ostatni post pojawił się 26 września 2012 roku i choć jego treść jest dla firmy optymistyczna, nie poszły za tym żadne inne działania społecznościowe.

fot. mat. prasowe

Fanpage PBG

Fanpage PBG na Facebooku pokazuje, że spółka traktuje ten kanał komunikacji po macoszemu.


Informacje o badaniu
Analizę ilościową wykonano na podstawie ponad 37 tysięcy publikacji z prasy oraz internetu wraz z mediami społecznościowymi, w których pojawiły się nazwy firm: Dolnośląskie Surowce Skalne, PBG, Hydrobudowa, Aprivia, i Polimex – Mostostal. Pod uwagę brane były publikacje, które ukazały się między 1 stycznia a 31 grudnia 2012 roku.

Nina Olszewska –

poprzednia  

1 2

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Polskie media a WOŚP

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: