eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Rynek reklamy - prognozy

Rynek reklamy - prognozy

2012-12-02 00:10

Rynek reklamy - prognozy

Smartfon © peshkova - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Do 2016 roku rynek reklamy w USA urośnie do poziomu 189 miliardów dolarów, przy dynamice 19,6 procenta. Największe wzrosty odnotuje reklama mobilna aż o 818 procent oraz internetowa o 77 procent. Wszystko to kosztem reklamy w mediach tradycyjnych, a zwłaszcza rynku reklamy prasowej. Podobna sytuacja przewidywana jest w Polsce, gdzie wydatki na promocję w mediach drukowanych zmalały o 8 procent tylko w 2011 roku. Według prognoz rynek reklamy internetowej w Polsce urośnie w ciągu najbliższych 4 lat o blisko 60 procent. Przewiduje się także ponad 4-krotny wzrost wydatków na marketing dla urządzeń mobilnych.

Przeczytaj także: Reklama zewnętrzna czarnym koniem rynku w 2023 roku

Prognozowane wydatki na reklamę w internecie w USA osiągną poziom 64,54 miliarda dolarów w 2012 roku, a w 2016 wzrosną do 73,05 miliarda. Największe zmiany zajdą w sektorze marketingu mobilnego. Tam wydatki na reklamę wzrosną z 2,61 miliarda do 11,87 miliarda dolarów. - Reklamodawcy widzą coraz większy potencjał w kanale mobilnym. Wiąże się to z coraz większą dostępnością telefonów z dostępem do internetu. Jednak nie tylko smartfony są ważne z punktu widzenia marketerów. Duży ruch generują również tablety. To właśnie przy ich pomocy coraz częściej surfujemy w sieci – mówi Jakub Maj, dyrektor sprzedaży w zanox na Europę Centralna i Wschodnią. Prognozy mówią też o zmianie upodobań reklamodawców w kwestii tradycyjnej reklamy w internecie (display). Według eMarketera, zmniejszy się znaczenie tradycyjnych formatów i płatnych kampanii w wyszukiwarkach. Zyska za to reklama wideo, która już teraz jest szeroko wykorzystywana. Z badań wynika, że przeznaczane na nią wydatki wynoszą już teraz 7,9 procenta z całości. W ciągu najbliższych 4 lat mają zwiększyć swój udział do 14,5 procent.

fot. mat. prasowe

Wydatki na reklamę w USA

Do 2016 roku rynek reklamy w USA urośnie do poziomu 189 miliardów dolarów, przy dynamice 19,6 procenta.


Prasa coraz mniej atrakcyjna dla reklamodawców

Najbardziej ucierpi jednak prasa, która już teraz odczuwa skutki zmniejszenia wydatków na reklamę. Wartość amerykańskiego rynku reklamy prasowej zostanie obniżona z 35,84 mld do 31,5 miliardów dolarów do 2016 roku. Co ciekawe, najmniej stracą magazyny. Spadek w tym segmencie wyniesie zaledwie 50 milionów dolarów. Dużo bardziej natomiast ucierpią gazety codzienne. Wydatki w tym segmencie zmaleją prawie o jedną czwartą - z 20,69 do 16,4 miliarda dolarów. Nie oznacza to jednak definitywnego końca tytułów prasowych. Już teraz zdecydowana większość gazet ma swoje wydania internetowe.

Rynek reklamy radiowej też nie ma zbyt wielu powodów do optymizmu. Jego wartość również powoli spada. W ciągu najbliższych 4 lat wydatki na promocję za pośrednictwem tego medium wzrosną tylko o niecały miliard dolarów.

 

1 2

następna

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: