eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › M-commerce przyszłością handlu detalicznego

M-commerce przyszłością handlu detalicznego

2012-09-19 09:19

Przeczytaj także: Mobilna sprzedaż coraz popularniejsza

Wizja roku 2020: przewidywanie świata dnia jutrzejszego
  • Prognozuje się, że handel z wykorzystaniem urządzeń mobilnych będzie dominował bądź to poprzez oferowanie komunikacji bliskiego zasięgu (Near Field Communication — NFC) lub też przez wykorzystywanie możliwości pozycjonowania geograficznego, telefon komórkowy stanie się witryną sklepową jutra. Jeśli dziś telefony komórkowe wykorzystywane są do komunikacji z konsumentami przez 32% detalistów, w opinii 43% - telefon komórkowy, do roku 2020, stanie się najważniejszym kanałem sprzedaży - wyprzedając sklep, kontakty za pośrednictwem komputera, centra telefonicznej obsługi klienta oraz bezpośredni kontakt za pomocą poczty.
  • Tradycyjna sprzedaż w sklepach pozostaje, przyszłość to wielokanałowość: podczas gdy krótkoterminowe inwestycje w branży handlu detalicznego koncentrować się mogą na wzmocnieniu oferty e-commerce i m-commerce, ich celem będzie, w perspektywie długoterminowej, zrewolucjonizowanie usług świadczonych w sklepach, poprzez zapewnienie bezproblemowej obsługi we wszystkich kanałach. 41% detalistów przewiduje, że do roku 2020 zaoferuje przy swoich sklepach mobilne punkty sprzedaży, podczas gdy 33% uruchomi kioski samoobsługowe, a 35% zacznie wykorzystywać technologie oparte na lokalizacji, aby pozyskać nowych konsumentów.
  • Nastąpi gwałtowny wzrost globalnej populacji konsumentów wykorzystujących sprzedaż wielokanałową (tzw.„omnishoperów”): panuje powszechne przekonanie, że konsumenci pierwszej generacji na rynkach wschodzących zmienią kształt branży. Jedynie 20% badanych postrzega to jako czynnik stojący za zmianami oczekiwań w ciągu ostatnich pięciu lat, ale już 36% uważa, że będzie to motorem zmian przez pozostałą część dekady, stając się największym czynnikiem wpływającym na zmiany oczekiwań konsumentów w nadchodzących latach.

„Jest to niezwykle ekscytujący okres dla branży handlu detalicznego. Branżę tę przeobrażają innowacyjne rozwiązania technologiczne, pozwalające detalistom na powiększenie swojego udziału rynkowego poza ich dotychczasowe podwórko oraz ponad granicami. - twierdzi Hany Fam, Prezes ds. Partnerstwa Strategicznego w MasterCard Europe - Obecnie istnieje ogromny nacisk na branżę detaliczną, gdyż musi ona nadążyć za konsumentem, a przy szybkości zmian technologicznych nie jest to łatwe. Teraz, bardziej niż kiedykolwiek, pozyskanie pozytywnego doświadczenia klienta związanego z zakupem ma krytyczne znaczenie i detaliści muszą zapewnić bezproblemową obsługę klienta od pierwszego kontaktu aż do zapłaty. Co więcej, detaliści muszą zrozumieć swoich klientów i ich historię zakupów, aby byli w stanie spersonalizować swoje usługi i nawiązać z nim łatwy i właściwy kontakt, z wykorzystaniem takiego kanału, jaki mu odpowiada”.

O raporcie:
W czerwcu i lipcu 2012 roku, w imieniu MasterCard, Economist Intelligence Unit przeprowadził badania wśród 306 europejskich przedstawicieli branży sprzedaży detalicznej w celu prześledzenia ich opinii na temat wyzwań i szans dla branży detalicznej w okresie do roku 2020.

Respondentów wylosowano z Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Rosji i Włoch. Branże detaliczne zostały pogrupowane według rodzajów: niezależni sprzedawcy detaliczni, domy towarowe, supermarkety, detaliści specjalistyczni i sieci handlowe. Respondentów pogrupowano również według wielkości (roczne przychody ze sprzedaży poniżej 500 milionów euro oraz powyżej 500 milionów euro).


poprzednia  

1 2

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: