eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Turystyka biznesowa w Polsce rozwija się

Turystyka biznesowa w Polsce rozwija się

2012-09-12 09:16

Turystyka biznesowa w Polsce rozwija się

Sala konferencyjna © makspogonii - Fotolia.com

Atrakcyjne miejsce o szybko rosnącej popularności, przyciągające gości doskonałą lokalizacją, coraz lepszą infrastrukturą i bazą hotelową. To obraz Polski w oczach organizatorów konferencji biznesowych.

Przeczytaj także: Turystyka biznesowa w Polsce w rozwoju

Nasz kraj uplasował się na 23 miejscu w raporcie Union of International Associations Meetings Statistics, oceniającym lokalne przemysły międzynarodowych spotkań na całym świecie w 2011 r. Szczególnym powodzeniem Polska cieszy się wśród przedsiębiorstw z branży nowoczesnych usług biznesowych. Dowód: za kilka dni w Sopocie, już po raz trzeci, odbędzie się konferencja ABSL. To najważniejsze wydarzenie w kalendarzu sektora nowoczesnych usług w regionie Europy Środkowej i Wschodniej.

Polska konferencyjna. Rankingowy sprinter

Z każdym rokiem Polska osiąga coraz lepsze wyniki w światowych rankingach dotyczących rynku wydarzeń biznesowych. Organizatorzy międzynarodowych konferencji z zainteresowaniem przyglądają się największym polskim ośrodkom miejskim. I coraz częściej na miejsce dużych spotkań branżowych czy kongresów wybierają Warszawę, Kraków, Gdańsk, Wrocław czy Poznań. Tylko w samej stolicy Polski w 2011 r. miało miejsce 65 takich wydarzeń, co w tegorocznym raporcie International Congress and Convention Associaction (ICCA) dało jej 28 miejsce na świecie. To gigantyczny skok – we wcześniejszym zestawieniu zajęła dopiero 65. pozycję. Jeszcze lepsze od wyników stolicy okazały się dane dotyczące całego kraju. Według ICCA Polska była w ubiegłym roku 21 światową lokalizacją pod względem liczby zorganizowanych konwentów międzynarodowych. Z przytaczanych danych wyłania się obraz jednego z liderów światowego rynku spotkań biznesowych. Przyczyn powodzenia kraju w tej dziedzinie eksperci doszukują się w rozwoju Polski jako gospodarczego lidera regionu EMEA, a także rosnącej rozpoznawalności nadwiślańskich lokalizacji.

Polska coraz mocniej zaznacza swoją obecność w świadomości międzynarodowego biznesu. Zostaliśmy dostrzeżeni jako „zielona wyspa” Europy, światowe koncerny chętnie lokują u nas swoje inwestycje, zwłaszcza wymagające obsługi przez wykwalifikowanych pracowników, mamy dobrą passę w zachodnich mediach, nie bez znaczenia był też PR-owy sukces Euro 2012 – mówi Jacek Levernes, Członek Zarządu HP Europa, Prezes ABSL.

Co ważne, hotele i bazy konferencyjne mają często do zaoferowania ceny i warunki lepsze od ośrodków w krajach na zachodzie Starego Kontynentu, co w połączeniu z innymi atutami sprawia, że jesteśmy bardzo atrakcyjną lokalizacją wydarzeń biznesowych.

fot. makspogonii - Fotolia.com

Sala konferencyjna

Organizatorzy międzynarodowych konferencji z zainteresowaniem przyglądają się największym polskim ośrodkom miejskim

Przykładów kolejnych zbliżających się międzynarodowych eventów w Polsce nie brakuje. Do największych z nich należy nadchodząca III Konferencja Związku Liderów Sektora Usług Biznesowych (ABSL), organizacji zrzeszającej ponad 70 wiodących zagranicznych i polskich centrów nowoczesnych usług biznesowych. To m.in. na takich spotkaniach - skupiających w jednym miejscu znaczących inwestorów, przedstawicieli władz zarówno szczebla państwowego, jak i lokalnych, a także dyrektorów zarządzających centrami zatrudniającymi w naszym kraju łącznie ponad 90 tys. pracowników – podejmowane są decyzje ważne dla rozwoju nie tylko naszego kraju, ale całego regionu EMEA.

Pozytywne sygnały płynące z rynku biznesowego to nie jedyne dobre wieści dla polskiej turystyki. Eksperci BMI prognozują, że w całym 2012 r. liczba gości przebywających na wakacjach w naszym kraju wzrośnie o 8 proc., a wysokość ich wydatków podniesie się aż o 12 proc. w stosunku do poprzedniego roku. Za cztery lata wydatki zagranicznych kibiców mają przynosić nam rocznie 17 mld USD. Duży wpływ na wzrost popularności Polski jako ośrodka turystycznego miały dobrze zorganizowane rozgrywki turnieju Euro 2012. Aż 80 proc. zagranicznych gości piłkarskiego święta badanych przez spółkę PL.2012 deklarowało chęć powrotu do Polski w przyszłych latach, a 92 proc. z nich poleci wizytę nad Wisłą znajomym.

Wszystkie wspomniane dane pozwalają ekspertom prognozować dalszy wzrost zainteresowania naszym krajem zarówno wśród turystów biznesowych, jak i podróżujących prywatnie. Dzięki organizacji Euro przyspieszyła modernizacja lokalnej infrastruktury drogowej, powstało wiele interesujących ośrodków o potencjale konferencyjnym. Jest o co się starać. Według Polskiej Organizacji Turystycznej zagraniczni goście, którzy przyjeżdżają do Polski w celach biznesowych wydają 3-4 razy więcej, niż inni.

Marek Orłowski, Prezes Agencji SOMA, odpowiedzialnej za organizację międzynarodowych targów Światło i Elektrotechnika przekonuje, że z roku na rok obserwuje coraz większe zainteresowanie firm i organizacji konferencjami branżowymi odbywającymi się w naszym kraju: - W Polsce nie działa tak dużo organizacji międzynarodowych jak choćby w krajach Europy Zachodniej, a to one najczęściej są inicjatorami konferencji o charakterze politycznym i ogólnogospodarczym. Nasz rynek doceniają jednak zagraniczni poważni gracze branż technicznych, usługowych, outsourcingu i dla nich jesteśmy dobrym punktem na mapie Europy do spotkań biznesowych.

 

1 2 3

następna

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: