eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Reklama w motoryzacji III 2005

Reklama w motoryzacji III 2005

2005-04-20 00:02

W marcu wydatki producentów i importerów aut osobowych na reklamę w mediach wyniosły 64 mln 183 tys. zł - donosi Instytut Samar powołując się na dane firmy Expert-Monitor. Dla porównania, wydatki na reklamę rok wcześniej osiągnęły poziom 44 mln 763 tys. zł.

Przeczytaj także: Reklama w motoryzacji XII 2005

Większość kwot przeznaczonych na reklamę w motoryzacji przypadła gazetom (23 mln 50 tys. zł), a dalej uplasowały się stacje telewizyjne (22 mln 993 tys. zł), magazyny (9 mln 123 tys. zł) i radio (9 mln 16 tys. zł). Wydatki na reklamę samochodów w marcu stanowiły 6,6 procent wszystkich nadkładów na reklamę w mediach. Dla porównania, w marcu roku 2004 udział wydatków na reklamę aut osobowych w stosunku do całości nakładów na reklamę wyniósł 4,8 proc.

W porównaniu z danymi z marca 2004 r. wydatki na reklamę samochodów wzrosły aż o 43,4 procent, natomiast liczba emisji wyniosła łącznie 22.527 razy (wzrost o 179 procent). W rozbiciu na poszczególne media, największy wzrost wydatków na reklamę motoryzacyjną zanotowało radio (o 108,3 procent) przy wzroście liczby emisji do 11.796 razy (wzrost o 356 proc.). Dla porównania, w telewizji reklamy samochodów osobowych pokazano w marcu 8.596 razy (wzrost o 139 procent względem marca 2004 r.).

Od początku roku wydatki na reklamę aut osobowych są większe niż przed rokiem o 36,2 procent.
Przeczytaj także: Reklama w motoryzacji XI 2004 Reklama w motoryzacji XI 2004

oprac. : Grzegorz Gacki / Polska.pl Polska.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: