eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Współpraca biznesowa z Chinami: 53% Polaków na "tak"

Współpraca biznesowa z Chinami: 53% Polaków na "tak"

2012-08-30 13:12

Współpraca biznesowa z Chinami: 53% Polaków na "tak"

Czy polskie firmy powinny współpracować z chińskimi przedsiębiorstwami? © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

W opinii 53% Polaków rodzime firmy powinny współpracować z chińskimi przedsiębiorstwami - wynika z badania przeprowadzonego przez TNS Polska na rzecz MT Polska, organizatora targów China Expo Poland 2012. Wśród zwolenników polsko-chińskich relacji biznesowych 39% jest zdania, że współpraca z Chinami to możliwość przyciągnięcia do Polski dużych inwestycji i stworzenia nowych miejsc pracy. Badanie pokazuje też, że chińskie produkty cieszą się dużą popularnością - do ich nabywania przyznaje się 74% Polaków.

Przeczytaj także: Co czeka Chiny, czyli chińska gospodarka w roku smoka

fot. mat. prasowe

Czy polskie firmy powinny współpracować z chińskimi przedsiębiorstwami?

W opinii 53% Polaków rodzime firmy powinny współpracować z chińskimi przedsiębiorstwami

Zdecydowanie najwięcej respondentów deklaruje, że najczęściej kupują wyprodukowane w Chinach odzież i obuwie – takiej odpowiedzi udzieliło 60% osób. Chińskich towarów nie zabraknie podczas targów China Expo Poland organizowanych w dniach 20-22 września w Centrum Targowo – Kongresowym MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie. Przez trzy dni ponad 200 chińskich producentów i eksporterów z wielu branż zaprezentuje polskim przedsiębiorcom tysiące produktów.

- Przeprowadzone na potrzeby targów China Expo Poland badanie pokazuje, że relacje biznesowe między polskimi a chińskimi firmami mają zwolenników u ponad połowy Polaków. W grupie osób popierających współpracę z chińskimi przedsiębiorstwami 39% jest zdania, że daje ona możliwość przyciągnięcia do Polski dużych inwestycji i stworzenia nowych miejsc pracy. Ponadto, 32% respondentów będących za dwustronną współpracą uważa, że dzięki niej polskie firmy mogą dużo zyskać, a 24% sądzi, że z Chin można sprowadzać produkty, na które będzie stać wielu Polaków. Organizowane przez nas targi China Expo Poland są doskonałą okazją dla polskich eksporterów i importerów do nawiązywania dwustronnych kontaktów biznesowych i znalezienia odpowiedniego partnera w Państwie Środka, bez konieczności dalekich podróży - mówi Bartosz Sosnowski, prezes MT Polska, organizatora targów China Expo Poland.

fot. mat. prasowe

Najczęściej kupowane produkty wyrabiane w Chinach

Największą popularnością cieszą się odzież i obuwie – aż 60% badanych Polaków przyznało, że najczęściej kupuje te produkty

Jak wynika z badań, do współpracy polskich firm z chińskimi przedsiębiorstwami bardziej przekonani są mężczyźni (57%), osoby z wyższym wykształceniem (65%) oraz osoby z miast liczących powyżej 500 tysięcy mieszkańców (69%). Respondenci, którzy nie byli zwolennikami relacji biznesowych na linii Polska-Chiny stanowili 31% ogółu badanych, natomiast zaledwie 10% tej grupy to zdecydowani przeciwnicy. Wśród osób nieprzekonanych do tego, by polskie firmy współpracowały z chińskimi przedsiębiorstwami dominuje grupa wyznająca pogląd, że chiński rynek i towary z niego płynące zagrażają naszej gospodarce (42%) oraz że produkty sprowadzane z Chin są słabej jakości (42%). Co dziesiąty ankietowany przeciwnik polsko-chińskich relacji biznesowych ma natomiast obawy związane z tym, że chińskie przedsiębiorstwa nie wywiązują się z umów. Choć wiele polsko-chińskich biznesów odniosło sukces, niestety aż 14% społeczeństwa nadal kojarzy Chiny z niedokończeniem przez jedną z chińskich firm autostrady w Polsce.

 

1 2

następna

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: